Restoran Nasi Arab "Malika Saba Restaurant" terbaik di Ipoh

Ni kisah bulan 9.. Time birthday mak saya.. Saya memang suka bab2 peram entry ni.. Cite bulan 5 masa balik Terengganu, berlambak2 lagi dalam draft tu.. hahhaha.. Kene publish gak sebagai kenangan walaupun lambat tapi tak tau la bila.. kikikiii.. Masa birthday mak saya pada 7/9/2013 hari tu, saya bawak mak saya g Restoran Nasi Arab @ Malika Saba Restaurant dekat Ipoh... Antara restoran favorite ni.. hanya kerana KAMBING.. hahhah

My Dear punya - Lamb Madghout setengah kilo - RM 24 or RM25 dah lupa tapi sangat murah..!!

Untuk pengetahuan u all, MALIKA SABA ni, memang orang arab punya.. kiranya pelayan pun orang arab, tukang masak pun arab.. Kalau nak g sana, cakap omputeh or arab.. melayu dorang tak reti.. Eh, ada sorang pelayan yang reti cakap melayu.. Yang lain, kene cakap omputeh.. tapi kalau u all teror cakap arab, boleh je cakap arab... Lagi senang nak berkomunikasi.. (",)

My mum punya - Chicken Mandy - RM... terlupa harga maybe RM18

Nasi Arab Malika Saba ni sangat2 sedap..!! Lebih2 lagi LAMB MADGHOUT yang my dear punya tu haa... bayangkan setengah kilo my dear makan sorang2.. Licin, sebijik nasik pun tak tinggal..!! Saya & family sampai terkejut tengok my dear boleh habiskan.. hahhaha.. Saya sampai tak order, takut my dear tak habis, konon nak share la tapi nan adoooo..... terpaksa order yang lain...

Adik saya & saya punya.. LAMB MANDY - RM20

Last2 saya order LAMB MANDY untuk diri sendiri.. tapi tak sesedap LAMB MADGHOUT la... Yang tu terbaik..!! Kalau u all g MALIKA SABA, Saya suggest order LAMB MADGHOUT.. Boleh je order sekilo, makan ramai2.. RM48 rasanya harga dia kalau sekilo..

Yang saya punya - Pot Of Tea with Milk

Air ni macam air tea la kiranya.. tapi arab punya stail.. ada letak cengkih ke apa ntah.. dah lama sangatkan, sampai dah lupa rasa dia camne... hahhah.. Yang pasti sedap, Alisha pun suka... Tak nak air lain, dia nak air saya ni jugak..

Mullawah 

Roti ni pun sedap.. besar ni tau.. lupa plak berapa harga dia.. Ohya, air plak selain dari air tea saya tu, kami order air tembikai, honeydew shake, banana shake & milo panas...


Kami semua makan sedap2 tapi Aqilah hanya diberi makan biskut kering.. ahhah.. Redha je la ye nak.. adehhhhh ..


Lupa plak.. Inilah gambar mak & abah saya.. (",).. Btw, sebelum ni saya dah pernah g MALIKA SABA, ada saya buat entry... BACA KAT SINI... Kalau u all nak pergi jugak, ni alamatnya... NO 43, JALAN SERI AHMAD SAID, GREENTOWN, 30450 IPOH, PERAK... Ohya, total kami makan pada hari tu RM118.. Bagi saya sangat2 murahla.. sebab time tu saya ingatkan lebih kurang RM150 upe2nya RM120 pun tak sampai.. (",)
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 13 comments.. read them below or add one }

Adam Faiz Adam Faiz November 28, 2013
Assalamualaikum akak ,
Wah bestnyaa :) nampak sedap.dah lama tak makan makanan arab.Hargapun berpatutan :D
New Entri : Blogger Yang Tak Berfikir Sebelum Bertindak
haryati haryati November 28, 2013
beshnye...harga pun berpatutan ye...
Unknown Unknown November 28, 2013
tak suka makanan arab..my ummi masak pun xmkn..tapi kalau pasal kambing,saya memang laju je..haha..terliurlah kak.. :( tp den dok pahang.
maszull maszull November 28, 2013
assalamualaikum intan...sedapnya tengok nasi Arab tu terliur tengok...;)
Miss N™ Miss N™ November 29, 2013
murah yea..nanti bila2 nak cubalah...nur teringin betul nak mkn kambing.. :)
Mimie Mimie November 29, 2013
sedapnye nasi arabbb
Unknown Unknown November 29, 2013
sedapnya....terliur tengok.huhu
Unknown Unknown November 29, 2013
deqla kureng gemor la nasi arab.. sbb nasinya slalu byk.. x habis...hihi
Unknown Unknown November 30, 2013
harga berpatutan kak.. nmpk pon sedapp!
Maria Firdz Maria Firdz December 02, 2013
mmg puas mkn mknn Arab.. byk dan berbaloi dgn hrga..
Puan Kutu Puan Kutu December 03, 2013
wah sedap..en suami hantu kambng..klu ur hubby bley habis setengah kilo,beliau haruslah sekilo kambing.haha
Unknown Unknown December 09, 2014
Kedai dia ade family room tak..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN December 09, 2014
@Norazura Muhamad

takda family room... tp skrg restoran tu dh tukar nama pun...