Pengalaman saya ke Pusat Rawatan Islam Darussyifa' Sungai Petani

Minggu lepas saya ada buat entry gtau Alisha suka menangis kan... So, malam tu jugak @ hari RABU (rawatan hanya hari rabu) kami ambik keputusan untuk ke PUSAT RAWATAN ISLAM DARUSSYIFA' SUNGAI PETANI bertempat di MASJID SUNGAI LALANG.. Kami gerak lepas solat isyak memandangkan sesi rawatan pun bermula selepas solat isyak..  Lebih kurang pukul 9 hingga 11:30 malam waktu rawatan dia.. Time kami sampai tu orang dah ramai.. kira saya daftar orang last or kedua last rasanya, nombor 38 kalau tak silap...

Bila rawatan dah bermula tu kan... Alahaiiiii saya plak yang rasa seriau... sebab duk dengar sorang menjerit.. sorang menangis.. sorang duk jerit sakit... Alisha yang ada sebelah saya pun sampai terkejut... mahunya tak terkejut... tiba2 dengar orang menjerit cam kene rasuk tu kan... Risau saya... first time dengar2 camgitu rasanya.. tapi nasib baiklah 2 orang anak solehah saya ni baik2 je... duk main sendiri...

Alisha dirawat oleh ustazah.. Saya gtaulah ustazah yang Alisha ni suka menangis kan.. So, ustazah baca2 & tiup2 dekat badan Alisha... Alhamdulillah Alisha ok je.. redha je apa yang ustazah tu buat kat dia... Alaaa takda buat pe pun.. ustazah tu baca2 & hembus ke ubun2 & badan je pun... Alisha ni takda pe2 pun.. bukannya ada "sesuatu" yer... kiranya macam ustazah tu just bagi air penawar je la kat Alisha ni...


Air yang dah di "rukyah"kan... Sebotol RM3.. Saya beli 3 botol.. 2 botol untuk mandi & sebotol untuk minum.. Yang untuk mandi tu, kene mandi 3 hari berturut2 waktu senja @ sebelum maghrib.. guna air ni last sekali lepas bersihkan badan..


Saya jugak gtau ustazah tu yang Alisha ni pun badan dia suka gatal2.. So, ustazah  tu baca & hembus plak lagi sekali untuk gatal plak ke badan Alisha... lepas tu ustazah tu bagi BEDAK PENAWAR RESDUNG YANG TELAH DI "RUKYAH"KAN... FUNGSI DIA ADA TULIS DEKAT BOTOL TU... Harga dia RM8 sebotol... Cara guna dia, sapu dari atas turun ke bawah @ kaki...

Alhamdullillah setakat ni Alisha dah kurang sikit menangis.. cuma merengek tu biasalahkan budak2... Bab gatal plak nampak dia masih lagi tergaru2.. tapi macam kurang sikit garu2 rasanya... Ohya, pasal bayaran, TIDAK DIKENEKAN BAYARAN TAPI KITA BOLEH SEDEKAH SEIKHLAS HATI KITA... Mereka dah sediakan bekas dekat situ... 

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 20 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons November 26, 2013
sue pon penah bawak syawal N izz kat darul syifa kat sini..alhamdulillah berkesan jugak la..inisiatif kiter kan sebagai ibu
nanakimie nanakimie November 26, 2013
murah jugak ubat2nya ye kak....moga kakak alisha tak kuat nanges da ye...
Cik Nur™ Cik Nur™ November 26, 2013
alhamdulillah...sekurang2nya lega sikit bila tahu alisha tak apa2kan..
permatabiru permatabiru November 26, 2013
alhamdulillah..moga semuanya ok..
mama_ka0ri mama_ka0ri November 26, 2013
Alhamdulillah..moga Alisha tak nangis2 dah pas ni..:)
Chot Chot November 26, 2013
Aamin ya rab..moga cepat sembuhnya dgn usaha yg akak buat.
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ November 26, 2013
Salam K.Ina..

alhamdulillah semuanya ok..
semoga gatal2 alisha tu cpt baiknya dan lena tidoq ..
Time Traveller Time Traveller November 26, 2013
Bila baca tak di kena kan bayaran.. alhamdulillah memang bagus la.. ikhlas itu selalubetul.. :D

Moga alisya cepat sembuh dari gatal2 :D
nurul husna nurul husna November 26, 2013
kak intan...add blog husna kak...akak mesti kenal husna kan :)
Ema Johari Ema Johari November 26, 2013
moga alisah cepat sembuh yer
Haryati Faizal Haryati Faizal November 26, 2013
alhamdulillah...syukur sib baik takde alisha apa2...
pinky pinky November 26, 2013
salam intan... lama tak msk sini... baby dah besar ya...=)
Masya Masya November 26, 2013
alhamdulillah alisha xde pape dan makin sihat.. amir pun alhamdulillah lps pg darusyifa dah makin ok.. sy pulak yg x ok.. kan sy demam dah 2 minggu lbh x baik² batuk selsema.. ni mcm dah ok sikit.. tp asal ptg jer rasa semacam mata ni nak tdo.. sakit kepala mencucuk pulak.. sy ingat mlm ni nak pg darussyifa berubat jugak..

ina pernah dgr pokok daun garuda x?? kalau ada anak kecik elok tanam pokok tu kat rumah.. nanti ada kesempatan sy buat eh entry tu.. org tua² kata elok.. makluk halus x suka bau pokok ni.. dulu amir kecik² mmg ade beli.. dah besar mati.. x beli dah.. x sangka pulak nak kene balikkan.. itulah nak percaya ke.. x percaya ke.. ssh jugak bende² mcm ni mmg wujud.. cuma jgn taksub jerlah...
Mimi Azirah Mimi Azirah November 26, 2013
Alhamdulillah nasib baik alisha xde pape
azizah :) azizah :) November 27, 2013
sebelum ni kak hakimi asyik nangis2 je malam2.. tpi xla ngis just merengek meragam...bila mak cakap nak minta air penawar kat darussyifa terus xmeragam dah..mgkin ms pantang kot dia berperangai gitu..skrg ok dah..
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra November 27, 2013
alhamdulillah, moga alisha cepat sembuh...
ok la tu kak. tak kena bayaran, rukiah kat jitra masa saya g dgn member2 sbb nk ubat member saya, siap ada deposit, rm30 klu tak salah saya, mahal nya, dah mcm org berniaga plak..huhu
Puan Kutu Puan Kutu November 27, 2013
kita usaha je ina kan..risau gak asyik nangis je..agaknya sebab gatal ni jugak buat Alisha tak selesa..tu yg asyik nangis je
IntaNBerliaN IntaNBerliaN November 28, 2013
@Masya

pokok daun garuda?.. xpnh dgr plak yana.. ok, nnati dah buat entry gtau ek