Abah saya tak sihat?

Ya Allah.. dugaan berkaitan kesihatan dalam family saya ni tak habis2.. Dengan adik saya yang lumpuhnya.. dengan alisha yang suka menangisnya.. Lepas tu semalam abah saya plak.. tak pasti kenapa...

Tadi saya telefon mak, mak gtau semalam abah saya sakit.. Tak tahu sakit apa... Mak saya cakap ABAH SAYA TIBA2 JE BADAN BERPELUH2 BANYAK SANGAT.. MAK SAYA RASA BADAN ABAH SAYA PANAS TAPI ABAH SAYA KATA DIA RASA SEJUK SANGAT2.. ABAH PAKAI BAJU TEBAL & BERSELIMUT DAH... MAK SAYA GAK CAKAP, MALAM TADI ABAH TIDO LENA SANGAT KAT SEBELAH MAK... MAK RASA BADAN ABAH & NAFAS ABAH.. ALHAMDULILLAH OK.. ALHAMDULILLAH JUGAK, PAGI NI ABAH SAYA DAH OK.. 

Mak saya risau la kan u all sebab abah saya tak pernah2 jadi camtu.. Lebih2 lagi mak saya tinggal berdua je dengan abah... Saya yang dengar cerita mak saya tu pun tersentak.. terkejut.. Ya Allah... Tak tahu nak tulis apa dah.. banyak sangat benda yang membelenggu kepala saya ni.. duk pikir adik yang nak bedah 10/12.. duk layan karenah Alisha yang merengek je ni.. kesabaran sangat2 diperlukan dalam layan karenah Alisha ni.. dengan abah lak tiba2 camni... Apa punca agaknya ya abah tiba2 jadi camtu semalam..
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 18 comments.. read them below or add one }

yana aina yana aina November 21, 2013
moga abah sis cepat sembuh. jgn risau2 sgt sis.. nnt buat apa pun tak senang hati.
syawalsimpsons syawalsimpsons November 21, 2013
moga semua di permudahkan ina...risau pulok sue baca ni....moga ada sinar kebahagian di celah kelam kabut ni...allah sayang ina sekeluarga..sebab tu dier uji berbagai cara
Cik Mun Cik Mun November 21, 2013
semoga abah cepat sembuh ye..dugaan betul ye..sabar dan banyakkan berdoa :)
fazitaismail fazitaismail November 21, 2013
abah demam ke..
biasanya kalau bdan sejuk tp berpeluh2 dan menggigil2 tandanya demam denggi..mengikut pengalaman sy la..

harap2 xder pe2 kann..
elok jgk bawak g klinik tu..hihi
JunAina JunAina November 21, 2013
Agaknya demam, letih dan stress. Moga cepat sembuh. Akak harap Alisha pun baik2 sahaja.
Shima Salleh Shima Salleh November 21, 2013
jarang kena demam kott.. apa2 pun nanti pegi cek ye..
Shima pun pernah kena demam mcm tu. Badan luar panas, dalam sejuk.. shima selubung 2helai selimut lepas tu suruh adik2 timbus shima dengan kusyen hihihi tp tetap gak gigil mcm apa....
umi alya umi alya November 21, 2013
Insya Allah moga dipermudahkanNya, aamiin
Norfadhilah Abu Hassan Norfadhilah Abu Hassan November 21, 2013
harap semua akan sihat. tue dugaan utk kita.
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ November 21, 2013
Salam k.ina..

aduhaii..cma sendiri yg baca ni pun rasa mcm2.. elok lah dibawak ke hospt buat rujukan.. dan cuba jumpa ustaz..

semoga abah kembali sihat..dan akak terus menjadi ibu yg penyabar melayan karenah anak2 :)
Deqla Manjew Deqla Manjew November 21, 2013
abah ina sakit apa tu? x pegi check up ker...
Rai Ourkizuna Rai Ourkizuna November 21, 2013
semoga ina sekeluarga tabah dengan dugaan dan cabaran yang mendatang..
Sya Nadia Sya Nadia November 21, 2013
kesiannya akk..semoga tabah ye..
lizz lizz November 21, 2013
nasib abah dah ok...demam kot sekarang memang musim demam...kena banyak bersabar yer ina...
Mimi Azirah Mimi Azirah November 21, 2013
Banyak sungguh dugaan kak ina..semoga akak trus tabah..
QasehnyaRania QasehnyaRania November 21, 2013
abah ina ada masalah jantung tak.pergi check.risau juga tu.dh tinggal berdua kan
azizah :) azizah :) November 22, 2013
abah akak banyak sgt pikir ni kan.. yelah kekadang lelaki ni suka pendam masalah sorang2.
Puan Kutu Puan Kutu November 25, 2013
ungkin darah naik kot..suruh la abah checkup ina..bab kesihatan ni jgn pandang ringan,kita tak check kita tak tahu..

semoga abah ina sihat sentiasa..sabar dear,setiap org diduga,cuma cara tu je berbeza..
Cik Nur™ Cik Nur™ November 25, 2013
akak..jgn lupa suruh abah akak cek klinik..kadang2 org yg sejuk tiba2 ni bahaya..

nur pernah kena mcm tu, alhamdulillah doktor tak kena warded....

doktor ckp byk faktor..akak jgn lupa suh abah akak pegi klinik yea...