Signing Time & Barney antara video pembelajaran Alisha

Hari ni nak share lagi antara video pembelajaran Alisha dekat u all... Saya memang banyak download video dekat Alisha.. beratus2 la jugak rasanya.. Alisha akan tengok video setiap hari.. Untuk pengetahuan u all, kami dekat umah ni memang payah nak dapat tengok TV macam orang lain.. Sebabnya, start dari Alisha bangun tidur sampai dia nak tidur semula dia akan pasang video je memanjang.. Sampaikan saya rasa Aqilah nanti mesti lagi cepat pandai.. Yela, Aqilah duk terdedah dengan video pembelajaran je.. Takda nak dapat tengok drama cite melayu.. hihi

Lagi satu pulak, bila Alisha nak tengok video, dia memang tak susahkan saya sebab dia pandai bukak sendiri.. Saya kan, cukup2 heran dengan Alisha ni.. Nak kata pandai baca, mungkin tak.. maybe ingatan dia kot.. kuat sungguh..!! U all bayanglah, dalam pen drive tu, ada ratusan video.. (tapi setiap video, saya dah letak dalam folder berasingan.. maksudnya, kalau video singing time, semuanya dalam 1 folder.. tak campur dengan video barney.. dalam setiap folder tu pulak ada berpuluh2 video).. bila saya suruh dia bukak video barney ke bernard ke Abc ke Alif Baa Taa ke.. CONFIRM Alisha dapat bukak semua video tu tanpa silap!! Setiap kali dia nak tengok video, Saya hanya on kan suis TV & suis VCD je.. 

Yang lain, semua dia tekan sendiri... Hebat budak2 zaman sekarang.. (",)
Signing Time ni saya nak bagitahu maksud dia kat u all pun saya tak reti.. Macam guna bahasa isyarat la kot.. Kiranya guna gerakan tangan kita.. ia ajar kita word2 omputeh..

Kalau tak dapat tengok video ni, klik link http://www.youtube.com/watch?v=LGHLvfw4bvg

Macam video atas ni berkaitan nombor 1-10..


Yang ni pulak signing MOM.. Alisha belajar word2 omputeh kat sini la... Saya belajar sama2 dengan Alisha.. sama2 buat signing tu.. Alisha pun lebih enjoy.. (",) Saya nak cerita lebih2 pun tak reti ni.. Tapi kalu u all nak tambahkan ilmu word2 omputeh dekat anak u all, bolehla try download SIGNING TIME..

Selain dari tu, Barney pun antara video yang best untuk anak2 kita... Barney ni dia macam belajar sambil main tau.. Cite Barney ni bagi saya idea untuk buat homeschool dekat Alisha... U all patut tengok sendiri video Barney ni, baru u all paham maksud saya... Alisha banyak belajar dari sini jugak.. Banyak dekat you tube tu video2 pembelajaran ni.. Kita kene pandai cari je.. Sementelah saya guna streamyx & pen drive pun 32gb, tu yang saya download berlambak2 tu.. hihii

Ohya, selain dari video pembelajaran, Saya jugak ada download cite kartun tapi tak banyak sangatla.. memandangkan Alisha pun lebih kusyuk duk tengok video pembelajaran.. Try la download u all, mesti anak u all tak bosan.. Macam Alisha ni haaa.. bukak dari pagi sampai malam.. hahahaa.. Seolah2 hidup Alisha study je memanjang... Tapi Alisha study sambil enjoy.. (^_^) Opsttt Alisha ada gak buat aktiviti lain tapinya, video pembelajaran tu tetap on tak leh tutup or tukar ke siaran tv, alisha tak bagi... Nasiblah ibu & abah dia ni bukan peminat TV

P/ s : Saya bukan salah eja tau.. memang SIGNING.. BUKAN SINGING.. hihii
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 20 comments.. read them below or add one }

nad nad November 01, 2013
Ooo singing...!
Tgk kat tajuk signing
Ehhh hebat tu signing kontrak ngan barney hihihi
Singing rupanya... :)
Takpe typo :)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN November 01, 2013
@Nad MamaZN

signing kontrak dgn barney?? erkkk xpaham.. saya takda plak tulis yg dorang ni ada kontrak.. (^_^)

Saya just share pasal video signing n video barney.. :-)
nad nad November 01, 2013
Oo ok dh paham
Hahahha..!
Mati2 igt ina typo td :p
Ampun maaf dipinta :)

Lawak plak rase kikikki
Sori ek
Mimie Mimie November 01, 2013
sy pun download gak video nih utk aina n auni tp laptop lg satu xleh on sbb auni bantai curah air msk dkat keyboard
Unknown Unknown November 01, 2013
alisha mmg punya daya ingatan yg kuat nih.. mudah masok apa yg dia belajar... alhamdulillah.. ;)
Nanie Nanie November 01, 2013
zaman sekarang memang daberubah. bbyk cara kan nak ajar anak.

doakan sy nanti sy da ada anak da jugak buat mcmni.

good luck n salam ukhuwah dr nanie :)
Mell Mariann Mell Mariann November 01, 2013
saya masa kecik dulu banyak belajar BI dengan Barney lah.. memang improve la bi masa sekolah rendah dulu.. hihi..
Unknown Unknown November 01, 2013
menarik ni... leh ajar ank2 tgk video cmni dr video yg xde unsur pembelajaran kan kak..
caliph shuriken caliph shuriken November 02, 2013
skrg ni budak2 mmg pandai godek2 sendiri semua tuu, huh...
(Lizz)   http://haslizalizz.com/ (Lizz) http://haslizalizz.com/ November 02, 2013
Uwais dulu memang suka barner...sara tak berapa suka dia lebih suka upin ipin...
AnonymousAnonymous November 02, 2013
pendedahan awal penting nti pergi school cepat je fhm kan ina..^^
Puan Kutu Puan Kutu November 02, 2013
nti tggu afia besar sikit baru download.hehe
Iklan Percuma Adaharga Iklan Percuma Adaharga November 03, 2013
Iklan Percuma di www.adaharga.com
Iklan Mudah www.adaharga.com
Iklan Percuma Adaharga Iklan Percuma Adaharga November 03, 2013
Iklan Percuma di www.adaharga.com
Iklan Mudah www.adaharga.com
Cik Rose Cik Rose November 04, 2013
budak budak memang suka kan pembelajaran yang macam ni.. bagus nya..
jaakechik jaakechik November 05, 2013
si fikri ni pun suka gak tengok citer barney dalam you tube, paling dia suka bila barney nyanyi lagu ''elephant''. dia siap boleh tiru gaya dan nyanyi lagi. hehehe...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ November 05, 2013
salam k.ina..

hmm..menarik utk di cuba.. sblm ni stick dgn mother goose tu je..
pandai la alisha ni.tak la nnti msti menurun dgn aqilah pulak..rajin belajar :)
shahdiana shahdiana November 05, 2013
sebenarnya otak budak-budak ni ina dari seawal aqilah tu lagi cepat menangkap cuma kadang-kadang kita rasa diorang terlalu kecil untuk belajar....