Aqilah dah pandai pegang pen dengan betul..

Firstly saya ucap ALHAMDULILLAH.. SYUKUR KEPADA TUHAN sebab kurniakan saya anak2 yang bijak pandai.. mungkin tidak secepat or sepandai anak orang lain tapi bagi saya anak2 saya tetap cepat belajar..

Kalau sebelum ni Aqilah pegang pen dengan cara menggenggam tapi pada hari Sabtu @ 09/11/2013 baru ni, buat pertama kalinya saya nampak Aqilah pegang pen dengan cara yang betul... Belum sampai usia setahun sebulan pun dah pandai pegang pen... Alhamdulillah.. Aqilah memang jenis yang cepat serba serbi... Cepat tangkap apa yang diajar & belajar dari pemerhatian..

Ohya, kakak Alisha pun ajar Aqilah tau.. kadang2 dia ambik buku & pen suh Aqilah tulis... Kadang tu dia pegang tangan Aqilah & ajar Aqilah menulis.. hihii.. Aqilah ni bukan menulis pun menyonteng je la.. (",) Untuk pengetahuan u all, Aqilah ni walaupun dah pandai pegang pen tapi tetap kene perhati sebab dia pun jenis suka masuk mulut..

Macam2 sesetengah orang, mereka tak bagi sangat anak2 main pen ni.. Yela, kan bahaya.. tajam mata pen tu.. tapi bagi saya pulak.. SAYA JENIS BAGI ANAK SAYA GUNA PEN.. GUNA UNTUK MENULIS OR MENYONTENG TAPI DALAM PEMERHATIAN SAYA LA.. BUKAN APA SALAH SATU SEBABNYA NAK BAGI ANAK SAYA CEPAT PANDAI DALAM BAB MENULIS NI... Emmm secara tak langsung, saya dah dapat buktikanlah yang cara saya dengan pendedahan awal tu berkesan kan.. Aqilah belum pun umur setahun sebulan tapi dah pandai pegang dengan betul... Awai sebulan dari kakak dia dulu.. (",)

Durasi : 2 saat

U all nak tengok Aqilah pegang pen, tengok video atas ni tau.. saya rakam.. tak leh nak ambik gambar.. bukan pe, baru saya nak fokus kat tangan dia tu, Aqilah dah nak pegang kamera plak..
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 15 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons November 13, 2013
seronok bila tahu anak boleh serba serbi kan
Emi Emi November 13, 2013
Anak2 akak ni mmg cepat btol belajar. Suka baca perkembangan Alisya & Aqilah :)

btw akak, jom sesekali jenguk blog sy..
Mimie Mimie November 13, 2013
cpt btul aqilah belajar ye kak ina
maszull maszull November 13, 2013
assalamualaikum intan...terbaik la..;)
QasehnyaRania QasehnyaRania November 13, 2013
alhamdulillah
perkembangan yang bagus ni
Miss N™ Miss N™ November 13, 2013
cepatnya aqila pandai... :)
Kekzamanis Kekzamanis November 13, 2013
Cepat Aqilah belajar.. Lepas ni dah kena start carikan buku kaler2 biar die belajar kenal kaler pulak.. =)
Mieza Suri Shaklee
Unknown Unknown November 13, 2013
aqilah genius!! geramnya kat diaa!
NorrShakor NorrShakor November 14, 2013
seronok kalau anak berani nak mencuba.. kita sbg ibu bapa just pantau untuk kebaikan dia jugak..
haryati haryati November 14, 2013
bagus tu mesti dia selalu tgk kak alisha dia menulis
Fiza Rahman Fiza Rahman November 14, 2013
Pandainya anak dara ni ☺☺
Unknown Unknown November 14, 2013
alhamdulillah.. ibu mana kan yg x bangga lihat anak2 yg makin membesar makin bijak pandai gini..
Puan Kutu Puan Kutu November 16, 2013
Alhamdulillah,kira aqilah cpt pandai..ada budak 3 4 taun pun ntak reti pegang pende ngan betul lg tau..