First time order pizza delivery


Bulan 7 yang lepas, saya duk teringin sangat nak makan pizza. Nak suruh my dear g tolong beli nanti banyak sangat soal, so, saya ambik keputusan untuk call je pizza ni suruh hantar dekat rumah... First time saya order camgini tau.. biasa g direct beli kat kedai... Mula2 saya call 1-300-88-2525, bila dorang jawab je panggilan tu, terus dorang tanya pesanan kita.. tak dan kita nak kenalkan diri... sungguh laju dorang bercakap.. hihi

Lepas dah tanya pesanan, barulah dorang tanya alamat, nama & gtau harga pesanan kita tu.. So, nanti senanglah bila pizza dah sampai, kita dah sediakan duit cukup2.. takyah yang tukang hantar pizza tu tunggu lama2.. (",).. Ohya, lepas sesi "soal jawab" pizza apa yang saya nak order tu, tak lama pastu, pizza cawangan terdekat pulak telefon saya untuk confirmkan alamat..

Bagi saya perkhidmatan pizza delivery ni terbaiklah!! U all bayanglah, tak sampai 30 minit.. rasanya lebih kurang 20 minit je kot, pizza tu dah sampai ke tangan saya.. Ohya, kalau dalam tempoh 30 minit pizza tak sampai2 jugak lagi, u all boleh telefon bagitahu mereka yang pizza masih belum sampai.. My dear siap puji gtau perkhidmatan camni bagus.. Mana taknya, jimat minyak ooooo disaat2 harga minyak yang mahai ni haa... kui kui kui... Yang lagi best, kos penghantaran pun tak dikenakan, kita just bayar duit untuk harga + tax pizza tu je...

Saya sekarang ni ntah kenapa berminat plak dengan order2 yang online camni... Tunggu kat umah je barang tu sampai.. hihii.. Bukan saya je, dengan my dear pun dah terjebak dengan beli online ni.. Sekarang saya duk tengah nak usha ZALORA MALAYSIA pulak, berkenan nak beli handbag.. (",)

P/s : Saya makan 5 slice dari 6 slice.. Makan sekali harung.. hihii
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 31 comments.. read them below or add one }

Mun Mun November 18, 2013
hmmm xpernah order pizza online gak..hehehe

biasa nyerrr kakak saya je suka order on9....

mgkin lepas ni..saya pon akan terjebak sama kot..hehehe
Unknown Unknown November 18, 2013
hamboih! sekali ngap habis 5 hihihi..
Shima klu balik kl dpt la mkn sbb adik keje pizza. Kat muar xleh mkn sbb en.Ayah kata lempeng lagi sedap!! hahahahaha.. fastfood yg dia boleh makan pun cuma kfc je.. yg lain tekak dia takleh terima la hihihiii...
NorrShakor NorrShakor November 18, 2013
hehehe..kan senang kan call jer.. saya baru sabtu ni kol pizza sbb teringin nk mkn yg baru tu.. ingat anak2 suka la..last diorang tak mkn pun.. erm.. anak2 penggemar KFC..
Kak iman Kak iman November 18, 2013
akk try la oder big box sedap kak
Jue Jue November 18, 2013
kat area rumah jue tak de delivery Pizza..klu duk putrajaya dulu..memang selalu gak delivery
Lynn Damya Lynn Damya November 18, 2013
Salam, hahahaha..ini betul2 kau nak makan piza kak...lagi seketui piza tu cik abangnya ke yg makan? haha..

owh ye , klw tgk butik2 online mmg bernafsu betul nak beli semua.. hahaha..tp klw dress or shoes, sy takut nk beli on9 sbb sy cerewet, takut bila dpt barang, tak muat lah, longgar lah dll..hahah :p
Dayang Deno Dayang Deno November 18, 2013
kat terengganu ni, PHD tak sampai kawasan rumah deno.. huhu... kalau nak makan terus ke restoran
Unknown Unknown November 18, 2013
tak semua zalora guna cod hari tu akak try area akak x boleh
ajumohit ajumohit November 18, 2013
hahah pasni mesti berkali2 lah order sebab dh tau kan ;), betullah ina ckp pasal sp tu, akak yg salah paham pulak
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra November 18, 2013
hihi...untung kan akak dok area bndar..mcm sy dok kg..mmg x ksmpaian la..boleh sesat brader pizza tu...hihihi
dasatnya akak dpt hbiskan 5 slide..mmg betul2 teringin ni...:-)
Masya Masya November 18, 2013
Tu dia segalanya dihujung jari hihihihihi
Miss N™ Miss N™ November 18, 2013
nur lama tak order pizza..dulu selalu gak oder kat opis..mkn ramai2 best..heheh
Emi Emi November 18, 2013
Wahh...byk nya makan. Sy perut kecik agaknya. kalau makan pizza, selalu makan satu slice setengah dah kenyang. Hehe
Azlina Azlina November 18, 2013
snnagkan skrg...order on9 jer pun boley....
Unknown Unknown November 19, 2013
x pernah order delivery. Slalu beli trus jer.. lg pun umh saya mmg luar kawasan utk delivery pizza...huhu
ida =) ida =) November 19, 2013
Saya mmg suka main order2 delivery ni. Senang. Kalau kt kaw saya, satay, nasi arab, nasi goreng, nasi ayam pun ada delivery. Sedap pulak tu.

Online shopping... mmg suka. Tapi bahaya. Duduk rumah pun boleh habis duit :)
Unknown Unknown November 19, 2013
Uish... dia tak tanya address dulu ye. Sbb cemana kalau delivery tu x masuk coverage kawasan dia. Penat je order tengok2 tmpt dia x cover.
Maria Firdz Maria Firdz November 19, 2013
1st time order pun sy pnh dpt tak smpai 10 minit.. 2nd order hari tu, byk lak songeh nya.. last2 suami g beli sendiri kt PHD .. puas hati..
Nora Karim Nora Karim November 19, 2013
wah.. boleh tahan juga ina ni makan... huhuhu
AnonymousAnonymous November 19, 2013
KA pulak dah naik muak asyik berpizza je
haryati haryati November 19, 2013
kdg2 klu teringin cam ina, rajin jugaklah mengoder hihi...
Unknown Unknown November 19, 2013
kami jarang sgt mkn pizza.. apa lagi nak order trs dari rumah..huhu..
Kekzamanis Kekzamanis November 19, 2013
Memang best dapat shopping online ni.. Semua sampai depan pintu umah.. Tinggal nak ngap jer.. Hikhik! ^_^
http://miezashaklee.blogspot.com
QasehnyaRania QasehnyaRania November 20, 2013
senang kan.duduk rumah je.hahaaa
Myra Jay Myra Jay November 20, 2013
Myra suka yg pizza baru tu :)
Rasa puas makan, macam nak makan lagi je ;D
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ November 21, 2013
salam k.ina..

hihi..on9 delivery ni.sekali sekala ngan jgk..
sedap nyeee piza :)
Unknown Unknown November 22, 2013
sedapnyaaaaa... lepas bersalin nak makan pizza xmakan2 lagi ni...
Puan Kutu Puan Kutu November 25, 2013
sekali terjebak..kan ina dh tak boleh stop shopping on9.haha sy skang ni tgh mengurangan aktiviti membeli..ni pun dalam wishlist byk benda nak..cuma dok tahan nafsu takut en suami bising.haha..

nak cuba gak order pizza dilivery,tp kt area rumah sy ada ke depa hantaq?sbb tak penah nmpk pun moto piza kt area sini..:)