Kakak & adik yang rajin..

Ni lah yang beruntungnya ada anak2 perempuan... lebih beruntung kalau rajin plak.. senang hidup ibu... hihii Opsstttt walaupun camtu untuk anak ketiga tetap berdoa untuk dapatkan lelaki supaya ada "waris"... Btw, Alisha & Aqilah ni rajin sungguhla.. kalau lipat baju, dorang akan angkat baju masuk bilik...


Kalau saya nak mop lantai.. 2 2 orang pakat2 nak mop jugak.. Alisha kalau tak bagi dia mop, dia merengek, Aqilah kalau tak bagi dia ikut saya sampai ke bilik mandi sambil mulut bising & tangan tunjuk batang mop... hahha


Aqilah tak padan dengan kecik.. Rajin sungguh.. Air tumpah, dia lah kalut nak lap.. Saya kemas katil letak bantal dekat bawah.. dah siap, dia lah jadi tukang angkut bantal letak atas katil semula... Saya nak menumbuk cabai, dia pun kalut jugak nak tumbuk.. Saya tak bagi last2 lesung batu yang bersih tu dia ambik menumbuk sendiri.. hahhahha
HMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 18 comments.. read them below or add one }

the malay male the malay male November 27, 2013
masa kecik memang rajin :-)
mama_ka0ri mama_ka0ri November 27, 2013
sampai berebut2 mop..rajin sungguh anak2 ina..bertuah dpt anak pompuan kan..
Mimi Azirah Mimi Azirah November 27, 2013
untung de anak anak perempuan yg rajin kan kak ina..ringan sket beban..hahaha
permatabiru permatabiru November 27, 2013
seronokkan bila ank semakin membesar dan cerdik..
QasehnyaRania QasehnyaRania November 27, 2013
dah ada bakat nk masuk dapur tu.nnti lg senang keja ibu kan.sorang satu menu masak bg abah makan.hihi
zareliqa afiqa zareliqa afiqa November 27, 2013
alala.. rajinnya. boleh buat menantu nie :)
Haryati Faizal Haryati Faizal November 27, 2013
alhamdulillah...moga rajin sampai ke besar ye..
-meeSUPERGIRL- -meeSUPERGIRL- November 27, 2013
amboi rajinnyaa... suka tgk kakak mcm slalu jagaa adik dia ..
Kesuma Angsana Kesuma Angsana November 27, 2013
mmg rajin lah dua beradik ni !
Norhazlina Mohd. Zaki Norhazlina Mohd. Zaki November 27, 2013
Wahh..rajinnyer..alhamdulillah....
anak saya ke 2-2 nya boy...hermm...tukang menyepah...
Datang anginnya baru nak simpan...

x0x0 ^___^
Sweetmama Sweetmama November 27, 2013
lama x singgah sini, aqilah dh pandai jalan dh ye, rajin pulak tu..good girl la dia..
Puan Kutu Puan Kutu November 27, 2013
untung ina ada anak dara yg rajin..besar nti boleh la buat menantu.hakhak
Cik Nur™ Cik Nur™ November 27, 2013
baguslah mcm tu.. :)
besar nanti boleh diharaplah :)
izan mama mia izan mama mia November 28, 2013
untung ada anak pompuan yg rajin nie... ehe harap next dapat boy lak..leh tolong kerja berat..ehe..
IbuNoey IbuNoey November 28, 2013
tak pe,kak..bagi jer dorang buat..ada teman gak masa kita buat kerja..;)
Deqla Manjew Deqla Manjew November 29, 2013
hahah... apa yg penting kejesama.. akak pegang atas, adik pegang bawah... ;p
azizah :) azizah :) November 30, 2013
sweetnyaa kak! apa yg penting kerjasama! hehe