Bibir Alisha yang berdarah..!

Alisha ni dia memang jenis yang suka sungguh kopek apa2 je kuping kat badan dia.. Kalau ada luka pastu dah kering & jadi kupingkan, confirm dia akan kopek kuping tu... tahap suka kopek dia tu, sampai ke orang lain punya kuping pun dia nak kopek... adehhhh

Tengok bibir bawah.. habis satu bibir tu dia kopek.. 

Yang tu saya boleh tahan lagi... Tapi kuping2 kat bibir ni saya takleh terima.. Sebab saya seriau..!! U all tengoklah tu.. sampai berdarah bibir dia tau... U all nampak tak area2 dagu & tepi2 bibir dia tu ada bintik2 kecik.. Tau tu apa??.. Percikkan darah yang dia duk kopek tu la... alahaiiii... Darah bukan setakat yang terpercik tu je tau... tapi siap dengan kuku ibu jari & jari telunjuk pun melekat darah.. siap masuk celah2 kuku... Ya Allah.. seriau betoi saya... 

Tengok bibir atas... tetap banyak jugak darah

Pantang duk diam, mesti tangan dia ralik duk kopek kuping2 kat bibir dia tu... Bibir kering ni.. Air rasa alisha  minum banyak dah.. ntahla... Saya rasa nanti nak beli lip balm khas untuk dia... Saya nak sapu marjerin dekat bibir dia, dia tak nak... kalau lip balm tu mesti dia nak kot... sebab dia pun selalu nak pakai bila saya pakai...

Ohya, bila saya tunjuk gambar ni dekat dia, dia duk cakap.."isha takut ibu.. darah".. Dalam hati saya ni dah rasa lega.. mesti dia dah tak berani nak buat pasni... tapi takda maknanya u all... dia buat jugak... Tak sedar agaknya kan.. tengah duk ralik2, tak sedar tangan merayap ke bibir.. 
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 27 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons November 29, 2013
adoi sakitnya...sue dolu bibir kering raji pakai vasiline
Mama Idlan Irsyad Mama Idlan Irsyad November 29, 2013
eei, seriau k.ja tengok.. dah teruk tu ina... beli la lip balm ala2 gincu tu.. mesti dia suka.. yg blh tukar2 warna ker..tak pun sapu petroleum jelly..
Masya Masya November 29, 2013
saya yang tengok pun ngeri ina..
Rai Ourkizuna Rai Ourkizuna November 29, 2013
bibir kering ni lagi kopek lagi dia jadi.. lagi satu habit suka jilat bibir.. kadang2 saya pun terkopek jugak bila ralit..

petua mak saya letak madu sebelum tidur malam.. marjerin atau butter pun ok je..
Nao Mei Nao Mei November 29, 2013
isk...alahai sayang kenapa dikopek cam tu sekali...adoi anak dara nie....
cian tengok bibir dia kak intan....
Ann Ishak Ann Ishak November 29, 2013
tak rasa sakit pulak alisha ni kan, adoiii kalau makan makanan panas/pedas tu mau menitik air mata sebab pedih bila terkena bibir
permatabiru permatabiru November 29, 2013
a'ah beli lip balm..budak2 suka la pakai ambik yg ada perasa..bibir kering tu..
QasehnyaRania QasehnyaRania November 29, 2013
Aii..ciksu yg tgk ni pon jd seriau tau. Sapu madu pon boleh ina. Lembapkan bibir.
Puan Mell Puan Mell November 29, 2013
adehh.. pedihnye tengok..
Mimi Azirah Mimi Azirah November 29, 2013
teruk nih kak ina..memg kne sapu lip balm bg bibir die lembab..
Zie Fauzi Zie Fauzi November 29, 2013
alahai...kesiannya...kulit dia ni kering ni.... banyakkan minum air....
Shima Salleh Shima Salleh November 29, 2013
teruk ni.. nanti shima share pic aqil pulak..
aqil dah jarang kopek sebab waktu mandi tu, shima gosokkan sekali mulut dia jadi tertanggal la kuping2 kering tu nanti. So clear la bibir dia.. Tiap kali nak keluar rumah shima sapu lipbalm..
Ema Johari Ema Johari November 29, 2013
siannya Alisha...pedih ni
nanakimie nanakimie November 29, 2013
merahnya....memang nampak banyak Alisha duk kopek2...jangan kopek da ye Alisha...
Deqla Manjew Deqla Manjew November 29, 2013
ish.. takot deqla tgk.. sakit tu.. mcm pakai gincu jer... deqla pun bibir kering gak.. mmg suka gak kopek2.. x elok la kan..
Mar Mansor Mar Mansor November 29, 2013
mungkin tak cukup air y dia minum tu kot..
Cik Nur™ Cik Nur™ November 29, 2013
baru nak cadangkan beli lip balm..tapi jgn beli yg jenis berangin..nanti pedih pula dia..beli yg perasa buah2an...

khaskan untuk alisha..akak ajar dia pakai sendiri..nanti mesti dia selalu pakai...

seriau gak nur tgk tu....
azizah :) azizah :) November 30, 2013
masa kopek2 tu alisha xsedar sakit ke.. adoiyaii...
Maria Firdz Maria Firdz December 02, 2013
sama perangai mcm ank sy dan sy juga.. hehe... suka kopek keruping di badan.. berdarah dan sakit tpi ttp nk buat...
~emi~ ~emi~ December 02, 2013
Haha..anak sedara sy pulak, dia suka sangat gigit & kopek bahagian isi yg dekat jari tu, yg dekat dgn kuku. Sampai berdarah2 ha. Selalu kena marah dgn kakak sy. Kalau abah dia ada, selalu jugak kena marah. "Abah potong jari tu, nak?". Dia stop kejap. Then esok2 dia buat lagi. Huhuu.

Btw akak try la belikan Alisya lip balm yg wangi & comel. Mesti dia suka pakai..
IbuNoey IbuNoey December 02, 2013
aduhai,kak..cm teruk sgt dah tu..mesti sakit tu..AniqFiras punya bibir ada luka sikit pun dia dok ngadu 'tatit'..ni pula bila tgk bibir Alisha tu..
Puan Kutu Puan Kutu December 03, 2013
adoi ngerinya..awk taksakit ke alisha?
Azi Azi December 03, 2013
dah makan pakai gincu pulak dah. eh sofea pn samala tp sebab bibir dia xde kupang so xde la dia mengepek kat situ tp selalu kat kaki
Azi Azi December 03, 2013
dah makan pakai gincu pulak dah. eh sofea pn samala tp sebab bibir dia xde kupang so xde la dia mengepek kat situ tp selalu kat kaki
Izan Ishak Izan Ishak December 03, 2013
k.izan yg tgk pun jadi sakit jugak ina... alahai... mesti pedih tu.
mama aryan mama aryan December 04, 2013
seriau akak menengoknya tu..
skuterlady skuterlady April 08, 2014
try la sapu madu...rasanya lagi ok kot! mesti dia suka sebab rasa madu tu manis...