Pengalaman pertama alisha balik kampung selepas bercerai susu..

Kali ni nak cerita pengalaman Alisha balik kampung selepas bercerai susu badan.. hihii... Alaaa bukan jauh sangat pun, balik kampung my dear je.. dekat Parit Buntar.. 2 jam perjalanan lah lebih kurang.. (",)

Sejak alisha dah bercerai susu badan ni, hari Jumaat minggu lepaslah, jauh sikit perjalanannya.. biasa, pusing2 bandar sungai petani je... Normally, alisha akan tidur dalam kereta tau.. kira alisha akan tidur atas riba saya sambil minum susu.. TAPI ITU KETIKA MASIH MENYUSU BADAN...

Masa balik kampung baru ni, boleh pulak alisha terlupa yang dia dah berhenti minum susu badan.. bila time nak tidur, dia boleh pergi cakap "nak.. nak.." sambil nak menyelak baju saya... ahhahah... adoiii laaa anak dara saya ni... terlupalah tu yang dia tu dah besar... hhehheh

Saya tak bagi.. dia boleh menangis dalam kereta.. Lepas tu saya peluk alisha rapat2 ke dada saya sambil saya cakap "Alisha kakak yang baik kan... Alisha kan nak bagi susu ni dekat adik.. Alisha kan sayang adik...".. 2 3 kali saya mengulang ayat yang sama.. last2 alisha diam & terus tertidur.. hihi

Itulah last alisha mintak susu @ menyelak baju saya.... lepas tu dah takda.. sebab alisha dah senang tidur.. takda nak merengek2 lagi.. (",) Good girl lah kakak Alisha nih!! (^_^)

P/s : Nanti baru balas jejak u all (",)


Pengalaman pertama alisha balik kampung selepas bercerai susu..

{ 45 comments.. read them below or add one }

Asyiqin Haulisah Asyiqin Haulisah July 03, 2012
hehe comel je alisha ni. pandai je alisha ni. :)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief July 03, 2012
Alisha terlupa daaaaaa...cian dia yer xper nanti kan nak jadi kakak yang baik hihihi

kak ina pulut mangga tu makan cubit mangga sekali dgn pulut la hihihihi
msredcheesecake msredcheesecake July 03, 2012
kesian jugak dia kan? tapi kita kena wat cam tu...
Reena Sidek Reena Sidek July 03, 2012
alalala... kesiannya alisha... dia terlupa yg dia dah tak menyusu badan...

lepas ni mesti alisha jadi kakak yg baik utk adik2 dia nanti... :)
✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ July 03, 2012
dah makin besar..dah paham dah :)
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin July 03, 2012
huwaa...sedih kan mase tuh! *_*
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin July 03, 2012
huwaa...sedih kan mase tuh! *_*
Mommy_ima Mommy_ima July 03, 2012
Oo...die terinagt suasana balik kg, minum susu dlm keta kot..tu yg terlupa..hhhi..
- AZIE - - AZIE - July 03, 2012
senang ja alisha terima pujukan..bagus btl
nur anis nur anis July 03, 2012
good girl alisha..memang boleh jadi kakak yang baik..:)
Cho Zila Cho Zila July 03, 2012
jangankan alisya yang masih keciktu.. anak akak yang dah nak masuk 5 tahuntu masih lagi berusaha memujuk nak... geram... padahal dah lamapun bercerai susu..
Unknown Unknown July 03, 2012
sama lah dgn anak dara saya.. kadang2 dia lupa..nak ubat rindu dia konon2 hisap dari luar baju.. hehe..layankan aje..asalkan dia tak minum betul2 kan..rindu jugak kadang2..sbb sekarang malam da asingkan tempat tidur, da tak tido berkepit dengan saya..
Falsya Falsya July 03, 2012
hahaha..alisha2..lupe la tuh..tp nasib baik gud gurl terus tido..hehe.
syawalsimpsons syawalsimpsons July 03, 2012
samo la ngan syawal..tp bukan susu la...sebok nak berdokong jugak dalam kete..boleh gitu..alahai...dier egat ibu dier buaian kot..nak bergantung je...seb baik la sekarang ni dah ok N baik dah...terus je duduk tepi..tarak nangis2 sudah..
Unknown Unknown July 03, 2012
bagus alisya... Hukhuk parit buntar dkat dgn umh akak.. Hukhuk
Farah Shamsudin Farah Shamsudin July 03, 2012
tuela kan. bukan senang alisya nak biasekan diri. lama2 ok tuu..
Unknown Unknown July 03, 2012
Cayalah Alisha!
Good Girl ni
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P July 03, 2012
nasib baik Alisha sangat memahami ! :)
izz iizza izz iizza July 03, 2012
sayunya dengar..tapi alisha memang anak yg bijak dia faham mamanya ckap apa..terus jer dia tido kn..:)
Unknown Unknown July 03, 2012
dgn anak2 ni mmg kita kena ckp elok2kan... insyaAllah dia boleh fhm juga
sHaRiNa eLyaNa sHaRiNa eLyaNa July 03, 2012
alalalala~ comey nya dia..anak yg baik hehe
Umialya Umialya July 03, 2012
alisha anak yg baikkan!!
duniaanita74.blogspot.com duniaanita74.blogspot.com July 03, 2012
alai hai sedih lah kak ita baca..jadi toucing pulak..pandai alisha...semoga jadi kak yg paling best ok...
Unknown Unknown July 03, 2012
Heheheehe....teringat masa sumaiyyah dia nak milk... Lepas tu dia sendiri cakap... Mama sakit ek...
Miss N™ Miss N™ July 03, 2012
dia terbiasa mcm tu lah tu, lepas tu dia lupa lak tu, tu yg dia menangis..hihih

apa2pun, alisha kuat.. :)
Shida Radzuan Shida Radzuan July 03, 2012
alhamdllah ..bagus alisha skg ;)
FADLUL & FIFAH FADLUL & FIFAH July 03, 2012
camne masa nak cerai susu mula2 tu?
Naz Naz July 03, 2012
bgus Alisha..senang diajar
Unknown Unknown July 03, 2012
terlupa la tu si alisha...hehe
Salmiza Salmiza July 03, 2012
sedihnya...tp kena berkorban..gud girl..:-)
9n0L4 9n0L4 July 03, 2012
sedih pulak baceeee. hee. ;)
Liyana Anuar Liyana Anuar July 03, 2012
wah..bagusnya alisha..dengar kata~ :)
lizz lizz July 03, 2012
saya dulu ssh gak nak ceraikan susu...olo kesian alisha kan sib baik die mengerti...
Salina Mat Isa Salina Mat Isa July 03, 2012
Kesian dia..tak pe dia baru nk biasakn diri..buat sy trpikir camane la ank sy nnti..
sal ya sal ya July 04, 2012
mmg kadang2 dia orang lupa la ina. anak2 akak pun macam tu. Kak Ngah baru2 ni ada mintak. saja je akak bagi. tak mahu pulak dia. saja mengada je. hehehe...
fieda fieda July 04, 2012
ololo..pandai alisha....
Madam iEeDaZ Madam iEeDaZ July 04, 2012
alisha dh bole fhm..moga die jd kakak yg baik nanti..
iEdA iEdA July 04, 2012
pandai alisha tp sayu jer bl dengar dia minta susu...dia masih nk biasakn diri 2..
Cikrosecute Cikrosecute July 05, 2012
dengar jugak cakap ibunya...terus tertidur hihihi
Unknown Unknown July 05, 2012
lupa pulak alisha ye^-^

bagus2..kakak yg baek,dengar kata:)
Unknown Unknown December 13, 2012
Alhamdulillah 2 org ank saya dlu pun senang nak ceraikan susu..msuk je umur 2thn terus stop..biasa la mase mula2 tu,mlm2 mst diaorg duk selak baju mencari..lme2 ok la..skrg tgh menyusu no 3 pulak..he3..salAM kenal dari mama3hero