Jujurnya kamu wahai anak....

Satu perkara yang saya perasan tentang Alisha.. apa je "kesalahan" yang dia buat, pasti dia akan bagitahu saya... Tapi tak tahulah, kot kecik lagi, belum pandai.. semua nak terus terang.. tapi harapnya, macam tu lah sampai bila2.. jangan sesekali tak nak mengaku or berbohong.. (",)

Normally, kalau saya bagi Alisha makan or minum, bila tertumpah je, mesti dia cepat2 jerit, "Tumpah...".. lepas tu kedek2 mintak kain lap, sebab nak lap air yang tumpah.. Ingat ke, dia takut kene marah, so, dia akan lap awai2.. kiranya buat macam takda apa2lah kan.. tapi tidak sama sekali tidak.. hihii.. Agaknya dia dah mengenali ibu dia.. bukan jenis suka marah tak tentu pasal... (^_^)

Macam semalam lagi best... Dia makan oat.. dalam perjalanan dari dapur nak ke ruang tamu, adalah 2 tempat oat dia tu tertumpah... lepas tu, dia tak jumpa cari kain lap tapi ternampak tuala dia yang ada bersebelahan saya... dia boleh mintak saya ambikkan tuala & pergi dapur nak lap lantai sambil cakap "tumpah"... Oh tidakkkk... anak sayang oiiii.... tu tuala... bukan kain lap... hahhaha... nasib saya nampak apa dia nak buat.. hehehhe

Lagi satu, kalau dia conteng buku pun, dia boleh pergi bagitahu saya yang dia conteng.. Macam hari tu, dia conteng buku abah dia.. lepas tu bagitahu saya yang dia conteng.. alahaiii anak.. Alisha tak kena marah dengan saya tapi saya pulak yang kena marah dengan abah dia... muahahahhahha



Jujurnya kamu wahai anak....

{ 47 comments.. read them below or add one }

Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat July 11, 2012
hihihi...ibu yg sakit telinga kena marah....tak tengok..pandai alisha..
✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ July 11, 2012
hehehe...same ngan Rania..tapi Rania ni even bukan dia buat semua dia ngaku...huhu
hajar hajar July 11, 2012
bijaknyeeee... alisha..
Wanieys Wanieys July 11, 2012
hahaha kak ina pulak yg kena marah kan....anak2 kecik ni xpandai berbohong dan suka beterus terang...tp lawak la alisha nk ambil towel pulak g lap oat tu hikhik
fizafantagirO fizafantagirO July 11, 2012
alhamdullilah , alisha bijak .. :)
Joanna Yunus Joanna Yunus July 11, 2012
InsyaALlah intan kalau dididik dari kecik macam akak Qayyum dan Sumaiyyah mereka pasti akan mengaku kalau kesalahan yang mereka buat sebab pernah akak ajar, sebab mereka tak mengaku dan ada saksi akak pukul dan lepas tu mungkin serik sebab kena pukul (ssakitkan) lepas tu kalau akak tanya apa sahaja kesalahan mereka akan mengaku ,...
nur anis nur anis July 11, 2012
hehe..jujur betul..
Nyue Nyue July 11, 2012
budak kecil2 ni biasanya mrk jujur sgt2...even apa semua cite...rahsia pon kalu mrk tahu....terbongkar..eheheheh
mama_umar_maryam mama_umar_maryam July 11, 2012
bijak2..btol..kdg zt perati je tgk Umar tu..die mmg xpandai tipu..tp klu Maryam ade putar skit,hehee
izla izla July 11, 2012
bagusla tak cakap bohong
biar sampai besar macam tu
emma emma July 11, 2012
Bagusnye Alisha.. Tak sabar nak tunggu anak sy pandai bercakap.
Dylla Abas Dylla Abas July 11, 2012
semakin terhibur dengan gelagat Alisha ni..comel sungguh!!
lizz lizz July 11, 2012
alisya ni bagus...anak saya yang pompuan mcm ni gak tapi kalo abang yer lain sikit kalo buat kesalahan dier nyorok...n adiknyer akan mereport hehe
Bazilah (^0^) Bazilah (^0^) July 11, 2012
bijak, semoga terus membesar jadi seorang cerdik pandai dan jujur :)
Bazilah (^0^) Bazilah (^0^) July 11, 2012
bijak, semoga terus membesar jadi seorang cerdik pandai dan jujur :)
Tina Othman Tina Othman July 11, 2012
hehe comelnya alisha

senang lah ibu, alisha dah boleh diharap tolong apa yg patut
Rai Rai July 11, 2012
bagusnya alisha..budak budak kecik jujur kan..bagus dari kecik ni biasakan dia cakap jujur dan tak bohong..insya allah dia amalkan sampai besar..
aimi aimi July 11, 2012
jujur sguh ni bdk..kiss ckt mmuuaaahh =)
ShimaSalleh ShimaSalleh July 11, 2012
Good girl Alisha..
ps: en.ayah tnya kenapa ye diorang buat kek perisa pudina? Dh mcm mkn gula2 getah dah hehehehe.. Shima yg perabihkan kek lapis tu :)
msredcheesecake msredcheesecake July 11, 2012
BAGUSNYA ALISHA NI... HABIT NI KENA KEKALKAN KAT DIA...
Haryati Hamzah Haryati Hamzah July 11, 2012
bagusnya alisha,mintak2 smpai besar camtu la ye...
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ July 11, 2012
ehehe..bijak alisha ni.. bgs tu.. :)
mama aryan mama aryan July 11, 2012
bagus alisha ni..moga2 terus begitu sampai besar..tp sian ibu yg kena marah..
QA's ~ mamapapa QA's ~ mamapapa July 11, 2012
ehehehe!!!kdang2 bila anak2 jujur mcm nikn...berair mata kita rsa terharukn ;)
CtAyue CtAyue July 11, 2012
itulah kan mmg bagus kalau anak buat salah dia pandai mengaku.. bagus alisha..moga terus macam tu..
shahdiana shahdiana July 11, 2012
budak-budak memang selalu cakap jujur...datang dari hati yang mulia....
shida'R shida'R July 11, 2012
hehee..bagusnye alisah.. ^_^
khairul akmal bin azman khairul akmal bin azman July 11, 2012
baca entry ni..
tak sabar lak nak kahwin.
mdmZ mdmZ July 11, 2012
baik sungguh alisha ni...tu la budak2 kan..sgt suci..
ros_reeza ros_reeza July 11, 2012
bijaknya Alisha ni :) bagus ada sikap macam tu.. jangan berdalih kalau dah buat salah kan...
Cinta Misteri Cinta Misteri July 11, 2012
Bdk2 mmg mcm tu...ank CiM slalu akn bgtau apa yg jd wktu seharian dia kt umah nenek dia
adyna adyna July 11, 2012
ibu ler kena..pasai anak taktau aper2 lagi hehhe
ain vanilla ain vanilla July 11, 2012
good la alishaa nii ^^
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P July 11, 2012
nasib la Alisha bagitau..kalau tak kang, tau2 je dah terpijak sesuatu.. huhuu
azizah :) azizah :) July 11, 2012
bijak betol alisha ni.. jujur.. tapi jangan lurus bendul bila besar nanti.. susah la..hehe
nanakimie nanakimie July 11, 2012
hehe,,,sis pulak kena marah ye^-^ lucu la:)
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha July 11, 2012
wahh..anak yg baik..hehe :)

akak,ari tu akak ada wat entry pasal anak lelaki yg ramai lahir tahun ne kan?....hehehe,eca baru je dpt seorg sepupu lelaki.....ngee...jaga2lah,anak akak mungkin lelaki tu =)
MamaEma MamaEma July 11, 2012
cerdik akalnya si alisha ni..
Cik Nur Cik Nur July 11, 2012
pandainya alisha..
oklah dia berterus terang...
sebab dia tahu kalau dia berterus terang, ibu dia xmarah.. :)
PinkUmmi PinkUmmi July 11, 2012
pandai alisha nih....memg jujur...

Aina pun kalo wat salah dia pgil PU "ma..meh sini"...suh tgk apa yg dia dh buat....bile tgk mengucap pnjg la ummi dia nih ha...
fieda fieda July 11, 2012
pandai alisha ni...
Si Matatajam Si Matatajam July 12, 2012
Untung Ina dapat anak bijak dan rajin cam Alisha tu..
Mummy GreenyHouse Mummy GreenyHouse July 12, 2012
kena marah ngn abah alisha ke?hihi...
pandai alisha ye. ina pun ibu yang penyabar.
sy kadang termarah juga.kalau termarah anak2, mesti sedih sgt lepas tu..
anitadiana anitadiana July 12, 2012
aqil dengan arisya pun sama..mugkin kecil lagi...
izz iizza izz iizza July 13, 2012
hehe..x pasal mama yg kena marah lak..:)
anisalya anisalya July 13, 2012
tak apa la ina. sesekali kena marah2 manja.
9n0L4 9n0L4 July 14, 2012
bagus alisha ni ye. huhu. budak budak ni mmg jujur je. ;)