Naluri seorang IBU.. (^_^)

Saya perasankan, perubahan yang paling ketara bila saya bergelar ibu dengan ketika zaman anak dara... Saya lebih suka perabihkan duit untuk anak..  Untuk diri sendiri.. dah jadi macam tak berapa nak kisah sangat.. Rasanya semua ibu2 pun sama kan... (",)

Kalau dulu sebelum kahwin.. saya pantang nampak SALE.. lebih2 lagi kalau sale tu adalah untuk kasut, handbags... adoiii.. tanpa pikir panjang terus beli.. kasut tu.. sekali beli sampai 2 3 pasang... semuanya jenis tapak halus dengan ketinggian 2 3 inci... Tapi sekarang... bila ada sale pun... paling kuat hanya cuci mata je pun.. nak beli taklahkan sebabnya rasa macam rugi duit... baik beli pakai hari raya je... hahahahahaaaa poyo... zaman dulu tak pikir pun rugi duit..hihii

Bukan apa, cuma saya terpikir.. lebih baik beli barang Alisha.... dalam kepala otak saya memang sentiasa ada je barang alisha yang saya nak beli.. tak pernah putus2...hahahahaaa...

Lagi satu kalau time raya pun camtu gak... kalau dulu, sepasang baju raya mana cukup nak melaram.. tapi sekarang..."Alaaa sepasang pun dah cukup... yang raya tahun2 lepas pun baru pakai sekali dua" ...baju anak melebihi baju ibu... macam tahun lepas.. baju raya saya satu je.. tapi alisha sampai 5 pasang... hambikkkk..... hahahaa...

Pendek kata sekarang ni... apa2 je saya akan dulukan anak saya... tapi takdalah sampai untuk saya takda langsungkan... cumanya.. kalau kita baru beli sepasang baju tapi anak dah sepuluh pasang... Naluri seorang ibu kan... sentiasa pikirkan untuk anak2.. sentiasa nak bagi anak macam2 benda.. sampai penuh kepala otak dengan barang2 anak je..hahahaa


Naluri seorang IBU.. (^_^)

{ 36 comments.. read them below or add one }

aimi aimi April 02, 2012
wah...mamy yg sgt baik =)
Puan Kutu Puan Kutu April 02, 2012
setuju sgt..semua ibu2 macam tulah..bapa2 juga..apa pun utamakan anak..utk diri sendiri dah setahun tak beli baju nie.haha..
fiza fiza April 02, 2012
Biasalah tu, bila dah ada anak memang fikir barang utk anak jer lah...anak di dahulukan ☺☺
fieda fieda April 02, 2012
btul sgt tu ina..kak fieda pun mcm tu jgk..kalau gi shopping mmg baju sendiri tak der la..mmg lebihkan anak2 jer..
fieda fieda April 02, 2012
btul sgt tu ina..kak fieda pun mcm tu jgk..kalau gi shopping mmg baju sendiri tak der la..mmg lebihkan anak2 jer..
PinkUmmi PinkUmmi April 02, 2012
Betul tuh...PU pun macam tuh jugak.....Dulu duit perabis kat brg sendiri...Skang dah ada dua anak dok pikir nak beli barang dan baju utk dorang..hehehe
✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ April 02, 2012
betul3x.... sangat la betul... huhu..sejak jadi ibu ni... barang-barang keperluan kite dah ditolak ketepi...yg penting barang-barang anak harus dibeli dulu... mak pakai baju raye tahun lepas pon takpe... perabis duit beratus untuk anak, tak kesah dah skang ni.. nak beli barang sendiri..harus jimat... huhu
Joanna Yunus Joanna Yunus April 02, 2012
betul memang betul sangat...kalau boleh sekrang semua untuk anak kan
Zie Zie April 02, 2012
memang sekarang ni hanya pk kan anak dulu.... pergi mana2 pun ingat anak jer... ..beli semua tuk anak... untuk diri ala kadar jer...
Joanna Yunus Joanna Yunus April 02, 2012
Memang betul tu...akak pun sama kalau boleh biar anak lebih kita kurang pun tak apa ....
MamaEma MamaEma April 02, 2012
betul tu...biar anak yang bergaya..hehehe
Falsya Falsya April 02, 2012
ermmm..mungkin falsya akan merasa bende sama ngan ina satu hari nnt..hehe..so skang nie kene shopping utk diri sendri puas2 dulu..ahahaha..
Ummu Muhammad Ummu Muhammad April 02, 2012
bukan ibu alisha je..ibu muhammad pun ade je dalam otak kite ni nak beli bende pelik2..nanti si ayah mulelah membebel hehhe

p/s: sekarang belum terima lagi..nanti cek rumah mak k..apepun nak cakap terime kasih banyak2 dulu..terime kaseh daun keladi ;)
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa April 02, 2012
seorang ibu tu kan sanggup berkorban untuk anak2nya..
pena rozie pena rozie April 02, 2012
memang sekarang ni asyik berabis untuk anak ajer...
LubLy LubLy April 02, 2012
khidupan org ada anak kak..heee..
Karukord Jagau's Karukord Jagau's April 02, 2012
saya pun mcm tu juga....selalu beli menda tuk ank dlu....kita lain kali pun tak pe...
ijA ijA April 02, 2012
terima kasih, hadiah give away dah selamat sampai..lawa..
ieda ieda April 02, 2012
ekkeke kalau akak , masa ada anak sorang macam intan gak , tapi x lah sampai 5 ekekke ..
tapi bila dah tamBAAHHH anak ... hurmmmmmmmmmmm berbudgetlahh kann ..

kena ukur baju bdn sendiri , ekek kalau ukur badan org nangisss akak , bila anak dah ramai secara langsung kita akan pandai berjimat cermat ;))
Yumida Yumida April 02, 2012
ske tgk baju kanak2...comel jer...tp lom ade rezeki tu lg...
Papa Mifz Papa Mifz April 02, 2012
setuju...mmg lebihkan anak dari diri sendiri...hehe
LYAfrina LYAfrina April 02, 2012
setuju sgt ..sama la dgn lya..apa2 pon msti fikir utk anak dulu..konon2... budget bln ni nk beli utk sndiri.. tp bila smpai msanya.. utk anak gk y perabis... mmg dh x kisah ttg diri ni...
ecadwinkyasha ecadwinkyasha April 02, 2012
sebelum jadi ibu,kenalah eca berjimat cermat mcm ne kan?..so,nnti ibu melaram sakan,anak dia sekali pun melaram sakan.hahahaha :D
mama maman aka yana mama maman aka yana April 02, 2012
mmg betul..:)

brg sendiri belek2 letak.. pastu teringat2.. hahaha
SeputihSalju SeputihSalju April 02, 2012
btl3... kdg2 sampai terlupa nak beli utk diri sendiri... balik2 umah tgk brg sendiri xda...hihihi.
eita eita April 02, 2012
masa ita jaga anak sedara dulu pun macam...untuk ita jarang sangat beli...
tapi pastikan untuk budak tu ada..
tapi semua tu dah berlalu....
tinggal kenangan...
best lah alisha...
Izan Ishak Izan Ishak April 03, 2012
mmg sangat2 setuju ina. skrg ni kalau boleh nak tunaikan setiap permintaan anak2.. selagi terdaya. happy sangat kalau tgk anak2 gembira.

tapi masih bersyarat juga cam si abg tu... dah dpt semua yg dia nak kenalah belajar rajin2. kalau tak ayah dia kata semua yg dia ada tu kena tarik balik... hehe...

*hubby k.izan outlet manager kat easy-RHB batu pahat ni. itulah 3 bln kena jaga outlet2 kat kedah tu... selang seli dgn yg kat sini juga.
anisalya anisalya April 03, 2012
betul sangat tu ina. kalau ada rasa nak beli barang2 sendiri je cpt je kepala teringat anak2. hahaha... tp husben akak marah kalau macam tu. dia kata untuk anak-anak tu utk anak-anak je la. utk ibu pun kena ada jugak. kihkihkih...
Mama Adam Mama Adam April 03, 2012
Saya pun! Masa anak dara, sampai sepuluh baju raya pun ada. Sekrg ni, kalo ada selai pun, ok dah. Selalu x beli pun baju kurung. Pakai aje baju kerja yg agak2 org kg x pernah nmpk. Hiihihi.... Tapi, anak bujang, mmg melaram sakan.

Papa dia pun sama... Dulu jenis tiap bulan beli baju baru. Skrg, bajet disalurkan kpd adam :)
Siti Asiah Siti Asiah April 03, 2012
Same la ngan kite...sjak ade anak mesti shoping barang anak jer lbih...sonok kan...tp jgn sampai membazir...:)
.:fyzz:. .:fyzz:. April 03, 2012
hmm sama la rina..saya pun sama..kalau niat tuh nk pi suping brg2 personal kita..last2 beli brgn anak2..mmg naluri ibu lebih pada anak2 kan...
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ April 03, 2012
betul...ibu lain..anak keutamaannye..
Zefa NorAsmara Zefa NorAsmara April 03, 2012
Akak pula dr bujang memang jarang shopping baju.. cuma bab baju raya biasanya lebih la sepasang untuk diri sendiri, sbb lepas tu guna utk pergi kerja juga.. :D
Cik Rose Cute Cik Rose Cute April 03, 2012
Betul tue...cik rose pun kalau shopping suka beli baju anak-anak hihihi
nanakimie nanakimie April 03, 2012
hehe....nana beli baju anak buah ritu pun seronok je,beli utk anak sendiri msti lg seronok kan sis:) tambah anak perempuan,banyak pilihan ^-^