Kami suka.. dia pun suka... (",)


Mesti ramai antara u all pun suka laksa kan.. Saya & hubby pun suka.. Kalau tak, takdalah saya pernah bagitahu u all saya makan laksa 3 mangkuk..hahhahah.. Saya memang suka sangat2 laksa ni.. Walau full macamana pun perut, tapi saya masih mampu makan..hihii..

Tapi akhir2 ni, saya ada tabiat yang saya tak berapa berkenan sebenarnya.. saya suka potong cili api kecik2.. sekali makan, 2 3 cili saya letak dalam laksa tu.. saya dah ada tabiat suka gigit cili ketika makan laksa.. Aduhhh... bila dapat gigit & rasa pedas.. dekat situlah saya rasa nikmat dia.. huhhh!!


Bila dah ibu & abah suka laksa, dah sah2 la anak saya si alisha tu pun suka laksa.. Si alisha ni pun, sangat suka makan laksa.. kalau bagi nasi & laksa.. nasi tu langsung tak pandang...


Kadang tu, saya memang sengaja beli laksa nak bagi dia makan.. Yela, nasi alisha taknak makan sangat.. makan pun 2 3 suap.. kalau laksa, bertambah2...


Alisha ni pulak, jenis yang tahan makan pedas.. sampai orang selalu tegur bila tengok alisha makan.. Macam semalam, kami makan mee kari.. makcik kat kedai tu tegur alisha ni boleh makan pedas2.. anak dia, darjah 1 pun, takleh tahan dengan pedas...


Kalau laksa.. sampai licin pinggan dia makan.. hihii


Cerita pasal laksa.. tiba2 rasa nak makan laksa la pulak.. adoiii.. walaupun sebenarnya hari2 saya makan laksa.. sebab kedai depan rumah je.. hahahha.. Bila tengok mulut alisha yang muncung ni + penuh dengan kuah laksa, lagi buat saya tertelan2 air liur nih.. adehhhh....

{ 40 comments.. read them below or add one }

saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa April 27, 2012
saya pun suka gak laksa..sedap sangat tambah2 kuah pekat tu perghhhh..
lynn kamarul lynn kamarul April 27, 2012
sedap .. hehe tp compare laksa ngan laksam saya suka laksam .. cos laksam jmp sekali sekala. laksa ley makan selalu
ummi_norseha ummi_norseha April 27, 2012
Laksa...sedap,sllu bt kt rmh,klu mkn laksa x pndang dh nasi...:))
Kuah bagi pekat sikit...perrr
Naz Naz April 27, 2012
wah..satu family suka..xrasa nk buat bisnes laksa ke..family bussiness
fieda fieda April 27, 2012
ina..kak fieda pun suka giler laksa..tak suka mkn dgn lada besor..suka cili api jugak..tak kaww la kalau tak pedas..ina, kak fieda ad msj kat fb..
ecadwinkyasha ecadwinkyasha April 27, 2012
muncung alisha tu hah...mnggoda betul..kalau macam ne eca pun kena cari LAKSA juga..uwaaaa..dkt mana nak cari dkt area rumah eca neyh?!!!.grrr :((

nak buat sendiri,malas nak beli bahan.Malas nak blend.last makan sendiri pula.hukhuk :(
Norzie hany Norzie hany April 27, 2012
Sama la kita....suka makan laksa dgn cili pagi.
Pwincess sarah Pwincess sarah April 27, 2012
sarah pun suka laksa.. tapi laksa penang je la.. hehe..ckp je org johor tpi x suka laksa johor..hehe..

alisha sama ngan ank sedara sarah yg umur 2tahun tu.. tahan pedas.. abg dye yg 3 tahun tu x tahan pedas lak..hehe..
Bui Junaidi Bui Junaidi April 27, 2012
HAHAHA..GMBR LAST TU,AMBOIIII..MUNCUNG SEDEPA MAKAN LAKSA
Aju Mohit Aju Mohit April 27, 2012
sedapnya alisha mkn laksa ye, auntie yg tgk ni pon terliur hehehhe
LYAfrina LYAfrina April 27, 2012
laksa penang kan??? mcm lya n fain lak..mmg x mkn sgt lksa penang ni..kalo laksa kuah ptih tu suka sgt2..

amboi,muncung sguh mulut dia mkn laksa..menikmati tu
Saya Disini Saya Disini April 27, 2012
waa..sy penggermar laksa..sedapnye
anitadiana anitadiana April 27, 2012
ina berseleranya si alisha makan laksa...anak kak ita tak tahan pedas...susah kalu nak makan...
mamavogue mamavogue April 27, 2012
berpeluh-peluh alisha menyuap laksa.. menten cumell..hihi
mama irfan mama irfan April 27, 2012
hadooiiiii... napa la ada entry ni... trus rasa tringin nak makan laksa even skang da kenyang dah... sedapnya.... anis pon suka taruk cili padi gak kalu makan... baru terangkat...
Fai Shaklee Fai Shaklee April 27, 2012
kak, fai pun HANTU laksa jugakkkkk... huwaaaa, dah terliur ni. mana ek nak cari laksa hari ni. huhu... ade jual kat sini, tapi kena tunggu pasar hari senin la. huwaaaa... lamanya nak tunggu... rasa mcm dh lama sgt jer tak mkn laksa ni...
deno deno April 27, 2012
emm laksa.. lama deno tak makan laksa, biasa jumpa pun kalau time raya ramai org buat.. deno suka laksa kuah merah :)

p/s : alisya suka laksa? comel dia makan.. :)
mama_umar_maryam mama_umar_maryam April 27, 2012
jarang tgk budak kecik blh mkn laksa!smpi kering kuah alisya makan ye ;)
Shaznina Sofia Shaznina Sofia April 27, 2012
hyoo makan laksa. sedapnye. nak jugak...
anisalya anisalya April 27, 2012
suka sangat alisha makan laksa ye... anak2 akak suka sup dgn mee kuning tu.
Azi Azi April 27, 2012
sy pn suka makan laksa... hari ini sy masak laksa, berkali2 makan.
alisha kuatnya makan pedas, sofea sikit pedas pn dh tolak makanan tu...
Myra Jay Myra Jay April 27, 2012
Sedapnya laksa-myra pun suka makan laksa potong cili kecik2 pastu gigit..
aimi aimi April 27, 2012
aimi pon mmg hantu laksa... =) tp aimi makan laksa yg cm akk pos ni je.. laksa kedah ek??? lasa negeri lain aimi x mkn =)
misshannajr misshannajr April 28, 2012
sodapnya..thx akak dah dapat dah brg yang akak htr tu..NICE! :D
Rtp Farra Arisha Rtp Farra Arisha April 28, 2012
we all are the same..laksa mania! hahaha arisha klo mama buatkan laksa, pasti makan bertambah-tambah dengan kuah yang melimpah hiks. hehe to me, pasti pedas yang teramat bila taruh cili pula. eh, terliur nya bila tengok alisha makan dengan gaya camtu sekali. :D
Puan Kutu Puan Kutu April 28, 2012
sy selalu buat laksa utk habiskan stok ikan.tp yg tak bestnya sy sorg je makan.aiman tak suka laksa.abahnya plak kadang2 makan,kadang2 tak..
ummi anum ummi anum April 29, 2012
wahh..suka!suka!...tetiba nak makan..
Yuyu Suwit Yuyu Suwit April 29, 2012
COMEL..! nice entry..sye follow sini yep..saye baru dalam dunia blogging..jemput jom ! =)
http://noridayumohamad.blogspot.com/
ecadwinkyasha ecadwinkyasha April 29, 2012
ye ye ye..xkempunan da kak..eca dah dapat laksa penang masa jaga kwn kat hospital semlam...akhirnya tekak ne dpt juga.hehe

done dg :D
Si Matatajam Si Matatajam April 29, 2012
My bb boy pun suka mkn laksa
syiela syiela April 29, 2012
alamak meleleh + jeles saya masih berpantang laksa... selalunya anak setahun ke 2 tahun baru start makan (takut urat kembang).. hehehhe
diana diana April 29, 2012
betul la..
kalau mak ayah suka laksa anak pun mesti suka.sama macam saya dengan suami la..
anak pun ikut suka makan laksa.
sebulan entah berapa kali masak laksa.kat sini kalau nak makan laksa kena masak sendiri.kalau beli memang tak sedap sebab laksa penang tak sedap macam laksa kedah..
Yumida Yumida April 29, 2012
terliur tgk si alisha tu mkn....
Mummy GreenyHouse Mummy GreenyHouse April 30, 2012
terliur! sy xtau buat laksa.jd, beli je.. :p
Wahh...pandainye mkn pedas.. :)
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda April 30, 2012
pndainye die mkn laksa.. Hannah xpnah mkn lg, hehe.. >_<
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ April 30, 2012
hikhik...sampai menjilat bibir..sedap sgt la tu..die tahan lak pedas eh..
Izan Ishak Izan Ishak April 30, 2012
aduhhh... tgk gmbr alisha makan laksa bukan main lagi dia ye. auntie dah kecur air liur nih.. huhu...

k.izan pun kalau dpt makan laksa mmg pulun abis2an jugak tau ina... sedap!
wan nurul hezrina wan nurul hezrina May 04, 2012
huhu rasa podasss tuh..cili api banyak=)