Alahaiiii anak ibu....

Semalam saya bagilah alisha ni minum susu badan... tapi tiba2 dia boleh pergi tarik nipple tu guna mulut dia tu.. bukan gigit tau.. alaaa camne ek nak cakap... tak reti nak explain la pulak... u all buat2 paham je la ek..heheh... Bila alisha dah tarik macam tu, saya pun teruslah tarik nipple tu dari mulut dia kan.. kiranya tak bagi dia hisap dah la kan.. lepas tu, tetiba dia boleh menangis... tapi saya buat tak tahu je.. terus masuk bilik...

Si alisha ni pulak duk menangis dekat depan tv... saya bagitahu abah alisha suruh ambik alisha.. saya nak merajuk dengan alisha ni...muahhahhah... Saya baring atas katil sambil usha2 alisha yang duduk dekat luar tu... kiranya saya bukaklah pintu bilik kan.. so, nampaklah alisha dari dalam kan... Alisha yang duduk atas riba abah dia ni, boleh pulak duduk tengok2 @ jeling2 saya dekat dalam bilik...

Dia seolah2 nak datang dekat saya tapi malu2 alah.. yela, dah melakukan kesalahan..hihii...  TAPI TIBA2, alisha boleh datang dekat saya sambil tunjuk jari telunjuk kanan dia dekat saya.. kiranya macam nak bagitahu @ tanya apa yang melekat dekat jari dia tu... sekali saya tengok...hahahhahahhah.... tahik hidung dia daaaaaaaaaaaa..... muahhahahhahah

Boleh pulak, dia nak datang dekat saya, tapi tak tahu nak pujuk macamana.. so, bila melekat tahik idung dekat jari dia tu.. kiranya, datanglah keberanian dia nak datang memujuk saya... ahhahhah.. adoiiii la anak ibu ni...hihiii

Dalam hati tu, nak gelak pun ada... hahahhahh.. Tapi dalam masa yang sama terharu @ sedihlah jugak... Yela, betapa dia berusahanya untuk mendekati @ memujuk saya semula.. walaupun cara dia tu... iyerkkkkk.. kikikii... Seriuslah u all... saya time tu kiranya macam dah tersentuh bila tengok alisha duk tengok2 @ jeling2 saya dari jauh.. rasa kesian sangat.. so, bila dia buat macam tu.. lagilah buat saya rasa macam.... alahaiiiiii anak ibu.. IBU SAYANG SAMA KAMU!!.. 

Emmm.. cuba u all bayangkan apa yang alisha buat ni.. tapi jangan bayang dengan mata kasar tau... tapi u all bayangkan dari sudut pandangan seorang ibu yang mempunyai naluri yang sarat dengan kasih sayang terhadap anaknya... pasti u all dapat tahu apa perasaan saya ketika itu... tak pasal2 air mata saya bergenang semalam... Tingkah laku alisha sentiasa buat saya terharu tau... dia pandai ambik ati saya.. lagi satu saya perasan alisha ni cepat matang... banyak benda yang saya tak pernah terpikir dia akan buat.. tapi tiba2 dia buat...

P/s : Sorry.. belum habis balas jejak u all...


Alahaiiii anak ibu....

{ 30 comments.. read them below or add one }

ummiarissa ummiarissa April 03, 2012
aliesha...oh ..aliesha....sungguh lucu....kasih dan sayangnya mama aliesha..
✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ April 03, 2012
huhu...tersentuh ati kan bile anak yg kecik pon dah pandai amik hati kte.. :)
deno deno April 03, 2012
alisya pandai amik hati mama die... sweetnye... :)
fieda fieda April 03, 2012
adoiii...alahai alisha ni..kelakor betul la..mmg nak ngajuk pun tak jadi ngajuk kan...

sarapan biskut jacob..
Falsya Falsya April 03, 2012
dh xde idea nak pujuk ibu la tuh..tahik idung pun jadik..ahahaha..
QA's ~ mamapapa QA's ~ mamapapa April 03, 2012
aduuuhaaaaiii...syahdula..airmata saya plak trgenang2..:'(
nur anis nur anis April 03, 2012
berusaha alisha nak pujuk ibunya ye..

saya pun kalau agak-agak macam ada buat salah dengan mak saya, berusaha nak buat baik semula..kadang-kadang ajak berborak, ajak keluar ke..rasa bersalah tu memang takkan hilang selagi belum berbuat baik semula..
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI April 03, 2012
sy lak rasa sedih..huhu..

p/s: kenduri yg sy kata kat chemor tu sabtu lepas kak..hihi..kira bukan org samala..
ZSqueenbee ZSqueenbee April 03, 2012
ya Allah comelnyee budak ni tau..geget bru tau..hahaha...
Mrs Lurve Mrs Lurve April 03, 2012
alisha...wpun g2, tetap nmpk sweet
mimie.. mimie.. April 03, 2012
hahaha sangattt comel la cara alisha tu...
pandai betoi dia pujuk ibu dia walaupun dengan cara macamtu ehehe

sangat comel!! ^_^
misshannajr misshannajr April 03, 2012
hihi!! apa la alisha ni haha...besar nnt mst close dua beranak ni..bestnya ada anak :)
Ummi Iman Ummi Iman April 03, 2012
macam-macamlah alisha ni.. biasalah dah lama sgt BF susah nak tinggalkan sekaligus.
Ummu Muhammad Ummu Muhammad April 03, 2012
memanglah kite matang ibu..kan tak lame lagi nk dapat adik ;)..

p/s: intan due bile?
aimi aimi April 03, 2012
alisha pandai gurau2 manje dgn ibu dye ye =)
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ April 03, 2012
alahai..comel tingkah laku die..
da besar..da ade prasaan nak jaga ati ibu die..

lame xjenjalan..huhu..3 ari blank..haha
Izan Ishak Izan Ishak April 03, 2012
bagusnya alisha...dia dah pandai nak ekspresikan sayang dia, cuba nak pujuk ibu dia balik... alahaiii... so sweeetttt....
Joanna Yunus Joanna Yunus April 03, 2012
anak perempuan memang macam tu intan dia macam faham naluri keibuan tu, macam sumaiyyah kalau akak nangis dia mesti nangis sama siap lap airmata akak lepas tu peluk akak... Qayyum pulak berbeza cara dia nak tunjuk sayang pada kita pun berbeza...
MamaEma MamaEma April 03, 2012
pandai memujuk yer...alamak, cam si aqeel lah pula bila lekat tahi hidung kat jari..terus datang kat ema bagitau..
Zefa NorAsmara Zefa NorAsmara April 03, 2012
Ibu Yusuf pun pernah merajuk dgn anak2.. tp tulah kdg2 lepas tu terus lupa yg kita sdg merajuk.. hehe..
Cik Rose Cute Cik Rose Cute April 03, 2012
hihihi kelakarlah alisha nie..
ecadwinkyasha ecadwinkyasha April 03, 2012
cara Alisha pujuk ibu tu mmg bijak.heehee...kena biasakan diri panggil alisha kaklong lepas ne.haaahaa
nanakimie nanakimie April 03, 2012
hehe,lucu la sis:)

cian alisha sis majuk2 dgn ye....huhu^-^
sueshe sueshe April 03, 2012
olololo...sangat nice kan?? mmg rasa kesian bile tgk anak duk jeling2 n tengok2 kite bile kite buat2 merajuk..:)
sue zainun sue zainun April 03, 2012
naluri seorang anak pd ibu dan naluri seorg ibu pd anak mmg kuat..:)
kasih sayang yg tak dapat dingkapkan dengan kata2..kan?:)
anisalya anisalya April 03, 2012
memang anak2 ni ada macam2 keletah. anak2 akak pun macam tu jugak. Kak Long tu lagi la banyak cakap. kadang2 tak terduga apa yang akan keluar daripada mulut dia.
Puan Kutu Puan Kutu April 03, 2012
merajuk dengan anak sekejap je sbb tak smp hati..alisya buat stok taik idung byk2 yer utk pujuk ibu?hahahaha..
Masya Masya April 03, 2012
budak² memang mcm² kerenah.. teringat amir sy xmoo bg dia mainan lori,kereta kat dlm rumah.. sbb x suke bersepah.. semalam dia mintak izin nak main.. bile sy cakap ok.. terus dia ucap terima kasih.. seriuss sy terkejut bkn ucap jer siap cium sy sobb.. sobb.. sobb sgt² tersentuhh tau....
wan nurul hezrina wan nurul hezrina April 03, 2012
sbnrnya mama dia yg sgt2 penyayang..didik dia pnuh ngan kasih n syg.sbb tuh alishya jd budak baik.hihi
Mama Adam Mama Adam April 03, 2012
Naluri budak2... Sama juga lab dengan adam. Cuma, part taik hidung tu, xde lagi la....