Ambik darah untuk lakukan ujian TIRIOD...

Buat mereka yang dah lama follow setiap entry di blog saya, pasti tahu yang saya mempunyai masalah KELENJAR TIROID BENGKAK... Ketika checkup bulan 9 tahun lepas... HORMON TIROID NORMAL TAPI KELENJAR TIROID BENGKAK... Bengkak tu pun kecik je.. nak kene tilik betoi2 baru nampak bengkak..


Tapi perlu diingat, itu dulu.. ketika belum mengandung.. sekarang ni dah mengandung... HORMON DAH BERUBAH... so, bengkak tu pun makin jelas kelihatan... ketika saya pergi buat buku pink semalam... saya memang ada bawak surat refer dari doktor klinik swasta... kiranya untuk doktor di klinik ibu & anak ni akan menyuruh saya sekali lagi untuk ambik ujian darahlah kan.... haruslah check... Saya yang beria suruh doktor buat surat.. sebab saya tahu, bila dah pregnant, hormon dah bertukar... macam2 kemungkinan boleh berlaku... so, lebih baik BERJAGA2 DARI AWAIKAN...


Esok baru saya akan ambik darah.. sebab semalam saya pergi dah lewat.. dah takda orang nak ambik darah.. Result next month baru keluarlah kan.. tak tahulah result tu camne nanti.. samada POSITIF OR NEGATIF... emmmm apa2 pun saya redha je la...

Lagipun, sebelum ni saya dah tahu risiko2 yang akan saya hadapi... mungkin akan mengalami kesukaran bernafas.. emmm tapi tu lah... kita sebagai seorang ibu ni.. sanggup berkorban apa sahaja untuk anak.. walaupun nyawa sediri menjadi taruhan kan... Thats y kita sebagai anak HARGAILAH IBU KITA SELAGI MEREKA MASIH ADA...

P/s : doakan kesihatan saya & kandungan sihat walafiat sehingga lahir & seterusnya yer....

{ 29 comments.. read them below or add one }

AnonymousAnonymous April 17, 2012
akak, jantung akak bdegup laju tak? sbb org tiroid ni degupan jantung dia cpt
Unknown Unknown April 17, 2012
mamavogue doakan yang terbaik utk awak :) sonok nyer pregnant..hihi
*berangan lagik!
Nisa Nisa April 17, 2012
I wonder why it takes so long for the result to come out? Saya pernah buat practical training di dalam makmal, and it only takes a day or two :/
- AZIE - - AZIE - April 17, 2012
moga2 semuanya sihat dan terpelihara..
Unknown Unknown April 17, 2012
semoga semua baik2 sahaja ye.. ;)
syawalsimpsons syawalsimpsons April 17, 2012
aminnnn..moga semua selamat...
eiela eiela April 17, 2012
mudah-mudahan takde apa-apa
zareliqa afiqa zareliqa afiqa April 17, 2012
Moga akak n baby sihat dan selamat sentiasa yer :)
Unknown Unknown April 17, 2012
tahniah kak ina. jg kesihatan dan kandungan tau. semoga semuanya baik2 saje kan! :)
Falsya Falsya April 17, 2012
hope xde ape2 yg serious..
SumeSakan SumeSakan April 17, 2012
insyaallah sama2 kita doakan yg terbaik...moga segalanya berjalan lancar...AMINN
Tie HT Tie HT April 17, 2012
simpati kat ina..moga semuanya dalam keadaan selamat..take care yer :)
sal ya sal ya April 17, 2012
insyaAllah... tak ada apa2 la tu. ina jaga diri ye. dipermudahkan segala-galanya la hendaknya.
Yumida Yumida April 17, 2012
hope..dipermudahkn segala urusan sis n diberikan kesihatan yg baik.amin.

bengkak tu sakit x kak?
Unknown Unknown April 17, 2012
semoga semuanya baek2 aja sis......

huhu..lamanya nana xsinggah sini jengok sis...
eita eita April 17, 2012
moga2 takde apa2 yang berlaku kan...
kurus kurus April 17, 2012
aduhh seram lak akk nie
harap2 kondisi intan x merbahaya .. risau akk nie ..
x pandai sgt bab2 medical nie .. harap2 x memudaratkan intan dan bb ..
take care dear ..
Salina Mat Isa Salina Mat Isa April 17, 2012
semoga sihat je ibu dan kandungannya..
Puan Kutu Puan Kutu April 17, 2012
semoga ina dan baby diberi kesenangan dlm segala hal sepanjangan usia kandungan.Amin...:)
AnonymousAnonymous April 17, 2012
mmg tiroid ni penyakit yg xdpt disembuhkan ke? moga tabah jalani ujian kehidupan..
aziazib aziazib April 18, 2012
semoga tak ada apa-apa yang tak elok terjadi.
Anum Shukri Anum Shukri April 18, 2012
semoga tidak ada apa2 yang berlaku ya..Insyaallah..
LYAfrina LYAfrina April 18, 2012
lya doakan smuaanya baik2 saja yer..insyallah
Masya Masya April 18, 2012
semoga semuanya baik² jer.. dan ina dilindungi insyaallahh.... nak jadi ibu ni memang banyak dugaannya kan..
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty April 18, 2012
ina kelenjar tirodnie sakittak?memang apap2pun kalau preggy akan ketara perbezaan2=)harap ina sihat2 jer kay.
eija_sweetmama eija_sweetmama April 18, 2012
ermm betol tu sbg ibu mmg kita sanggup buat apa shj utk anak, anak yg utama kan..Moga resultnya nnti ok..
emarieys emarieys April 18, 2012
muga tak ada apa yang memudaratkan ye ina
Cikrosecute Cikrosecute April 19, 2012
cik rose doakan semoga baby gan ibu alisha baik-baik...