Eh... yeke mengandung.. perut leper je...

Ketika di kampung baru ni... saya pergilah rumah jiran saya.. dia ada buat doa selamat sebab dia tengah mengandung selepas hampir 2 tahun menanti... Kandungannya beza dengan saya seminggu lebih je pun.. emmm saya yang terlebih seminggu dari dia... Kandungan saya ni kalau ikutkan perkiraan dari 1st day last period, dah nak masuk 11 minggu... kiranya jiran saya tu dah nak masuk 10 minggu la kan..

Bila saya bagitahu, yang saya pun tengah pregnant.. dia terkejut.. katanya.. perut saya leper je.. kempis.. tak macam orang mengandung.. Bukan apa, sebabnya, dia yang baru nak masuk 10 minggu tapi dah nampak perut tu timbul... (",)

Untuk pengetahuan u all.. saya ni ketika mengandungkan Alisha... ketika kandungan dah 6 bulan lebih pun orang masih lagi tak percaya yang saya mengandung..hahhahahh... Nak buat camana, dah jenis perut kecik kot... hihiii.. Tapikan, ketika saya mengandungkan Alisha.. berat saya naik banyak jugak tau.. 16 KG.. tapi tu la.. maybe sebab saya tinggi kot...

Ketika mengandungkan Alisha tu jugak, sampai kandungan saya 9 bulan pun, saya masih muat pakai baju kurung.. tapi bahagian kain tu zipnya, separuh je lah boleh zip..hahhahhahah.. Baju mengandung hanya ada sehelai je.. tu pun sebab teringin sangat nak pakai... bila pakai rasa macam... Saya ni macam tak mengandung tapi sibuk2 jugak nak pakai baju mengandung..ahhahhah...

Untuk mengandung kali kedua ni.. tak tahulah macamana.. adakah macam ketika mengandungkan alisha jugak.. perut tu tetap jugak maintain kecik molek... walaupun dalam hati ni dah mengidam nak pakai baju mengandung yang cantik2 tu..hihii.. Tapikan.. walau apa pun saya tetap bersyukur dengan perut saya yang kecik ketika mengandung tu.. bukan apa, perut saya tak mengalami rekahan.. kiranya, macamana sebelum kawen.. macam tu lah perut saya selepas beranak.. takda nampak macam merekah2 tu.. apa ek orang panggil.. tak ingat pulak saya...

P/s : Kecik or besar perut.. janji kandungan saya & saya selamat.. (",)


Eh... yeke mengandung.. perut leper je...

{ 35 comments.. read them below or add one }

nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI April 10, 2012
akk kcik jd ngndung or tak tak pasan!! cam sy tgk aritu..hihi..

comel ajeee..
Rtp Farra Arisha Rtp Farra Arisha April 10, 2012
wah, alisha pasti tak sabar menantikan kelahiran adik bungsunya! hehehe.
ieyra ieyra April 10, 2012
tahniah ye kak . ;)
Reena Sidek Reena Sidek April 10, 2012
insya-Allah kak.. yg penting ibu dan anak selamat... :)
fieda fieda April 10, 2012
ina jenis badan kurus tu agaknya perut tak nmpk tu..untung lah perut ina takder strech mark..biasanya kalau perut besar mesti akan tinggal kesan rekahan tu..malu la ina nak tepek gambar kt entry..hihihi..nanti la kalau ada gambar yg sesuai...

done magnum..
Unknown Unknown April 10, 2012
yelah akak kan kurus tinggi mmang tak nmpak sgt.. lagipon jenis perot/lemak kecik.. hehe untunglah.. maintain :P
syiela syiela April 10, 2012
tak kisah.. janji selamat dan baby sihat

** masa saya ngandungkan able H pun ramai yg x percaya twinsbb perut kecik je
kurus kurus April 10, 2012
ekekek kdg2 anak pertama memang kecik dik sbb perut masih ketat org tua2 cakap ..

bila dah ke2 dan seterusnya akan nampak bila nak masuk 2-5 bulan .. tu normal ..

satu layieee faktor fizikal seseorang jugak lah .. kalau kecik mcm intan nie , memang org x akan perasan .. sedar2 dah nak bersalin dahh ;)
✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ April 10, 2012
yang merekah-rekah tu..orang panggil strech marks... bertuah la intan leh pakai baju kurung lagi... nieza skang ni leh pakai lagi tapi kene cari yang baju kurung besar sket.... zip dah separuh dah... rasenye 2,3 minggu lagi kene tukar uniform la nampaknye...
Unknown Unknown April 10, 2012
suka catatan terakhir...kecik atau besar janji kandungan dan intan selamat
Falsya Falsya April 10, 2012
bkn bende nie mmg ade jadi ke ina..kadang yg dh 3 4 bln pun perut x nmpk lg..hehe..
Ardini Humaira Ardini Humaira April 10, 2012
dni lak... perut ada nampak sket tapi berat badan tak naik sangat... cuma naik dalam 0.5kg je sebulan. uhuhuuu
Fai Nardir Fai Nardir April 10, 2012
akak, best la akan xde strecth mark ni ^_^
Unknown Unknown April 10, 2012
betul tu sis,jnj semuanya selamatkan:)
.:fyzz:. .:fyzz:. April 10, 2012
kalau fyzz pun sonok peyut leper gitu..hehe...cam saya lak kan...ada kwn2 kt pejabt yg taktau sya mengandung even dh masuk 5 bulan..tp skang dh 7 bulan lebih ramai la tau..sbb dh kai blouse peknen kan..baju kurung pun still pakai lagi...
- AZIE - - AZIE - April 10, 2012
org pgl strechmark kot..
untungla kalo g2, xyah nak sapu losyen pelbagai..
NoEn NoEn April 10, 2012
stretch mark...untungnya perut lawa lepas beranak
Zana Adieyza Zana Adieyza April 10, 2012
untungla kulit masih maintain kan.. kiranya ada gak kelebihan perut kecik tu.. hihihi..

besar atau kecik x penting kan dear.. yg pntg kita & baby sihat.. hope semuanya dipermudahkan Allah..
AnonymousAnonymous April 10, 2012
stretch mark eh...?
perut saya baaaanyaak sangat...huhu
sue zainun sue zainun April 10, 2012
stretch mark ek..hoho btl2 ada kelebihan kalau perut kecik molek..hehe
Unknown Unknown April 10, 2012
ish byk blogger yg mengandung nih...nak suh mama mifz mengandung gak la...hehe
SumeSakan SumeSakan April 10, 2012
kita serupa dear....Aini dulu dah nak dekat 7 bulan baru perut start nampak and orang start tegur ngandung ker?betul klu perut x besar sangat n diikuti dengan x garu2 perut tuh...strect mark x kan ada...tp tu lah stretch mark x tp sekali bersalin lak operate..lg besau parut dok ada...cedihhhh...
+ e.z + + e.z + April 10, 2012
org panggil birth@strechmark :)
samer ar kiter... hik3... peort jerk bsr, ornyer sm... cumer awal2 nk preggy naek byk skit... simpan lemak la kot... hik3
sbb tuh eB kalo preggy x pernah pakai maternity dress... msh berjeans bagai... biler dh naek 6 bln tetiber jerk perot kluar... chakkkkkkkkkk...
so lantak la leper ke aper ker janji anak kiter sehat....

ps: dh 11 minggu yer? tahniah... org akter doa ibu hamil nih makbol, doakan eB dpt twins boley? hik3
AnonymousAnonymous April 10, 2012
awk memang best! hahaha...leh sorok perot..tau2 bersalin..hahah pakai baju besar2..
ZSqueenbee ZSqueenbee April 10, 2012
mybe sbb badan kecik kot..xpela bsr ke kecik ke yg penting baby n mama nye sihat..kecik pon ok leh pakai bju² harian yg biase tu..hihihi
ienaeliena ienaeliena April 10, 2012
mcm kakak cik iena
perut kecik je bile mengandung:)
mama lynn mama lynn April 10, 2012
teringin sangat nak mengandung... bln 7 ni genap 3 thn perkahwinan tp masih belum ada rezeki lg...ape pun besar atau kecil perut tu janji bby sihat. tul tak ??
Tie HT Tie HT April 10, 2012
pewut keik mmg camtu, nak2 kalo anak sulong..mak akak la kata,,hehe..lg pun ina jns kurus 4 sure tak ketara..save dah bab2 maternity dress kan:)
Fiza Rahman Fiza Rahman April 10, 2012
Sebab tinggi kot, tu tak nampak sgt.
Myra Jay Myra Jay April 10, 2012
Ye betul tu, asalkan semua sihat alhamdulillah ;)
Izan Ishak Izan Ishak April 10, 2012
betul ina... tak kisah perut besar ke kecik...yg penting ibu n bby selamat kan sampai masa melahirkan nanti.

k.izan ni kalau tgk baju mengandung cantik2 rasa nak beli je byk2. tapi haruslah kekang sikit nafsu tu... lepas ni tak tau peknen lagi ke tidak...
ida =) ida =) April 10, 2012
Kalo rajin, perut besar pun xde stretch mark kot. Sbb member opis tu, perut dia besar. Tapi sbb dia rajijn sapu losyen start mula mengandung, x nmpk sgt strech mark dia. Naik sikit je. Tu pun, mcm dh hilang kesan dia.

Ada org, sblm pregnant, perut dh sedia besar. Mesti mama alisha xde perut. Tu yg x nmpk lagi tu ;)
sal ya sal ya April 11, 2012
sama la macam akak. doc siap kata, takde strecthmark pun kat perut. cantik je. drpd kak long smp azfar akak mmg takde baju mengandung. pakai t-shirt dgn baju kurung je la. doc kata perut kecik tp baby kemas kat dlm. ye la doc. jji dia sihat.
Cikrosecute Cikrosecute April 11, 2012
dah 11 bulan...cepatnya...tahniah intan...mesti intan nak boy pulak hihihi...cik rose tak ada jugak stretch mark sebab mengandung pakai losyen kat perut...
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda April 11, 2012
huhu~..bestnye Ina xde stretch marks.. sy nie ade lg tau..bekas ngandungkn Hannah dlu2..huhu~.. T_T

Ina kurus+tinggi, untung la, hehe.. moge ur pregnancy goes well, my dear.. ^_^