Anak yang mendidik ibu... (^_^)

Alahaiiiii... anak saya dah pandai ajar saya..bagus betoi alisha nih... Sekarang ni, dia bukan boleh nampak tudung, mesti ambik bagi saya suruh pakai... selagi tak pakai, selagi tu, dia pot pet pot pet... Ohya, ni kes pakai tudung dalam rumah tau... kadang tu, dia sanggup pergi bukak almari ambik tudung suruh saya pakai... alahaiiii malu saya dibuatnya... adehhh...

Kalau saya dah pakai tudung tu & saya nak bukak lah tudung tu kan.. siaplah dia merengek2 suruh saya pakai semula... Lagi hebat, telekung sembahyang tu, dia tak bagi saya bukak... lepas solat pun, kena pakai jugak..hahahha... Tapi akai saya panjang sikit... kikikiii... saya bukak telekung sembahyang tu, saya pakai tudung.. dia diamlah..hahahah

Tapi takdalah setiap masa dia suruh saya pakai tudung... biasanya dia suruh pakai tudung, bila dia ternampak tudung, baru dia akan ambik tudung tu & bagi kat saya... (",)..

P/s : Sekarang ni, tiba2 saya dah terpikir nak belikan alisha tudung budak.. Rasa macam sweet je budak2 pakai tudung.. hihii


Anak yang mendidik ibu... (^_^)

{ 26 comments.. read them below or add one }

jemarisuri jemarisuri April 30, 2012
maybe alisha suka tengok ibunya bertudung kot...hehe...
LYAfrina LYAfrina April 30, 2012
bgusla alisha..kdg2 bila ditegur anak2..kt termalu sndiri kan..

samalah mcm asya.. klo nmpk xpkai tdung..msti dia bnyi..mama nape x pakai tudung.
Aju Mohit Aju Mohit April 30, 2012
pandainya alisha ni, emmm semoga jadi anak yang solehah sayang...
Jaa Jaa April 30, 2012
erm idlan plak xdela suruh k.ja pakai tudung dlm umah...cuma kl dia nk ajak keluar. pandaila dia p ambk tudung n suruh k.ja pakai...
anisalya anisalya April 30, 2012
hahaha... anak2 akak dok ambik tudung tanya berapa sehelai. dok main jual2 pulak. kalau pakai tudung dalam rumah nnt dia orang tanya nak pergi mana. ngeee... cuma balik rumah MIL dia orang tak tanya pulak sebab dah biasa tengok ibunya dok pakai tudung je kecali dalam bilik dgn time adik-beradik lelaki takde.
syawalsimpsons syawalsimpsons April 30, 2012
kikiki...alisha cumill ja paksa mama dier erk..kikiki
.:fyzz:. .:fyzz:. April 30, 2012
alahai alisha..bijak2 ..dia mmg suka tgk mama dia pakai tudung sepanjang masa la tuh..
ok2 beli kan aja..msti dia suka kai tudung..comey sngt budak kecik kai tudung..:)
nur anis nur anis April 30, 2012
mesti comel kalau alisha pakai tudung budak tu...:)
Falsya Falsya April 30, 2012
sweetnye alisha..hehe..
Mama Adam Mama Adam April 30, 2012
dok rumah pun kena pakai rtudung? ada tetamu ke takde sapa2? hihihi
diana diana April 30, 2012
hahah..
bagusnya dia..
dia nak jaga ibu dia tu..:)
Marya Yusof Marya Yusof April 30, 2012
As salam IB,

Anak2 is a good teacher! Mengajar kita to be better person & parent!

Semoga Alisha jd anak yg solehah :)
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ April 30, 2012
Ggod girl Alisha!.Skrg byk tudung tuk kanak2 yg dijual..semuanya comel...geram k.atie tgk.
K.atie suka belikn tuk anakbuah k.atie yg pompuan..
msredcheesecake msredcheesecake April 30, 2012
Muga alisha membesar jadi muslimah kesayangan DIA... sweet kan?
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda April 30, 2012
bgusnye Alisha nie.. insyaAllah Alisha will grow up jd anak yg baik & solehah.. ^_^
deno deno April 30, 2012
budak2 kalau pakai tudung memang kiut! tapi biasanya sekejap je kalau dia rimas.. heee... budak2 kan.. tak sabar nak tengok alisya pakai tudung :)
anitadiana anitadiana April 30, 2012
pandainya alisha ne....siap bagi mamanya tudung..budak memang comel bertudung...nak bagi si arisya bertudung juga...dula kak nya tak ajar..sekarang dah besar mcm lelaki dah...bila suruh pakai tudung tu banyak alasannya...
MamaEma MamaEma April 30, 2012
bagusnya alisha...anak yang solehah
Izan Ishak Izan Ishak April 30, 2012
pandainya alisha. mesti dia tgk ibunya sgt cantik bila pakai tudung aje tu.

k.izan mmg suka kalau tgk budak2 kecik paaki tudung... nmpk comel sangat2!
Ummu Muhammad Ummu Muhammad April 30, 2012
sweet sgt!!!!

p/s: ade chemiostrtlah..baru gune word sweet tu dalam entry ujian ;)
shahdiana shahdiana April 30, 2012
dari kecik dia ada naluri macam tu bagusla....good girl alisha...
tiefazatie tiefazatie May 01, 2012
comel je nie..naluri kanak2 yg suci murni nie..
wan nurul hezrina wan nurul hezrina May 04, 2012
kiranya dia suka ina pakai tudunglah ek?bagus kecik2 ada ciri2 muslimah sejati..aah banyak jual tudung budak.nnt boleh alisha pakai
Puan Kutu Puan Kutu May 04, 2012
mmg comel klu alisha pakai tudung.anak akak depan rumah sy nie dr kecik dia pakaikan tudung.skang pegi mana2 msti pakai tudung.comel..suka tgok..:)