Mee rebus terengganu yang sangat mudah nak buat tapi sangat sedap..!

Hari ni selain dari masak lauk untuk my dear balik lunch, saya ada jugak masak MEE REBUS TERENGGANU untuk anak2 saya + perut saya sendiri.. (^_^) Makan mee rebus terengganu yang tengah panas ditambah plak dengan keadaan yang hujan ni.. alahaiiii sedapnya u all.... Cara nak buat sangatlah senang.. Sedap plak tu... Anak2 confirm suka..!! Jangan risau, tak pedas pun...


Ni MEE REBUS TERENGGANU yang saya buat hari ni... sayur sawi takda, so, saya tak letak la.. tapi saya ada letak ayam... Kalau ada sayur sawi lagi best + warna lagi menarik ni.. Ohya, saya buat guna SPAGHETTI tau u all.. Actually kalau di Terengganu kami guna mee lidi.. tapi kat sini, tak jumpa la plak mee lidi, so, spaghetti pun jadilah... lagipun mee lidi & spaghetti lebih kurang je...


Ini yang saya buat tahun lepas... Nak resepi, KLIK SINI yer... Siap dengan resepi bebola ikan lagi saya kasi kat u all... Kalau u all dah bosan buat spaghetti guna resepi omputeh... meh try mee rebus Terengganu yang guna spaghetti gak ni... barulah selera melayu... selera pantai timur gitu... hihii.. Bukan susah pun, tumbuk2 pastu campak2 je.. senang je tau... Yang paling sedap, bebola ikan la.. sebab kita dapat rasa manis2 ikan.. (",).. U all try tau.. bagi anak u all makan... (^_^)

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 24 comments.. read them below or add one }

Mimie Mimie December 03, 2013
sy tgk pun dah meleleh kak ina
Permata Malap Permata Malap December 03, 2013
wah,nak try la,kak..AniqFiras pun memang suka sangat dgn mee,spageti ni...akak guna spagheti yang kecik-kecik tu ye?
Fazita Ismail Fazita Ismail December 03, 2013
Selalu gak bust..selera anak tekak versi p.Timur kn..hihi
Unknown Unknown December 03, 2013
rupanya ada sikit macam mee sup.. budak2 mesti suka bebola tu..
JunAina JunAina December 03, 2013
Hidangan ringkas dan mudah yg penting anak2 suka.
Unknown Unknown December 03, 2013
wah sedap tu mkn rebus-rebus sesejuk ni kan...
shima ngan anak2 mkn bubur nasi aje hr ni.. sebab lelangit shima pecah hihihi.. Anak2 klu mok kata nak masak bubur, melompat2 mereka! suka! hahahaha
Mar Mansor Mar Mansor December 03, 2013
sedapnye..mee rebus terengganu namanye yek..
tomato oren tomato oren December 03, 2013
wawah...mcm simple tp sedap...
Siti Munirah Siti Munirah December 03, 2013
macam saya buat mee sup jer.
Izan Ishak Izan Ishak December 03, 2013
ohhh... lapar jadinya perut tgk mee rebus terengganu ina ni. kat sini mmg tgh hujan pun.
+ e.z + + e.z + December 03, 2013
iklan: pasti sedap!!!! he3...
mmg sedap la... kalo dpt bahan, ari nih gak eB try. ;p
AnonymousAnonymous December 03, 2013
sedapnya mee rebus ni dh lama tak pekena masakan bonda js...^^
Miss N™ Miss N™ December 04, 2013
sedapnya.. :)

mee lidi? pertama kali dengar. :)
Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin December 04, 2013
bebola ikan yg sedap sbnrnye tu.hehe
haryati haryati December 04, 2013
erm..mcm sedap je...simple
Unknown Unknown December 04, 2013
sedapnyaaa kak! nmpk simple je makanannya kan...
aziazib aziazib December 04, 2013
sy mmg suka mee mee ni.anak2 pn. tp klu spagheti ni ntahla anak suka ke tak. boleh try ni...
QasehnyaRania QasehnyaRania December 06, 2013
saya penggemar mee. tak kira la mee apa semua layan. nak nak kalau mee hailam.. alahai :-)
Puan Kutu Puan Kutu December 08, 2013
patutlah macam pernah tgok,yg tahun lepas punya tu resepinya dh set kt otak.hehe..

klu sy panggil mi sup bodo..tp klu ada fish ball buatan sendiri dah kira mee pandai la.hehe
Unknown Unknown February 03, 2014
Salam ukhuwah.. Jemput lawat blog saya di http://www.themagicgarden.blogspot.com.. Tq :)