Surprise Kek birthday Aqilah

Dua bulan lepas punya citer.. Masa birthday Aqilah... Saya ada gtau my dear nanti belilah kek sebijik.. Aqilah tak dapat makan, ibu & kakak dia ada tolong makan.. Tapi masa ngam2 tarikh Aqilah tu, memang my dear tak beli pun.. Time tu saya terpikir la jugak, eh, saya macam salah buat permintaan je.. yela, time tu kan baru lepas raya.. so, duit banyak guna + nak dapat gaji pun punya lambat lagi....

Dan2 terbit rasa bersalah.. tapi sebenarnya saya nak ajak my dear keluar beli kek, nak guna duit sayalah kiranya.. sebab tau my dear dah banyak habis duit... My dear ni plak bukan jenis nak cite kalau ada masalah.. tanggung sorang2 tapi saya tahulah macamana reaksi my dear bila dia ada masalah..


Kalau tak silap saya, hari Khamis dalam minggu birthday Aqilah tu jugak my dear balik umah bawak balik sebijik kek... Sedangkan time ni saya tak terpikir dah pun pasal kek tu...


 Sengih2 my dear hulur kek tu... Alahaiiiii terharu saya... padahal bukan birthday saya pun... kikikiii... Terharu sebab saya tahu my dear akan cuba gembirakan hati anak isteri isteri dia...

Harga kek ni 30 ++ or 40++ untuk setengah kilo dah lupa.... Disaat gaji yang lambat lagi nak muncul tu, boleh dianggap mahal gak la kan... My dear tahu yang anak isteri dia memang suka makan kek... Moga anak2 saya dapat hargai pengorbanan abah mereka... betapa abah mereka akan berusaha untuk gembirakan mereka...

Emmmm saya tahu dalam bab kewangan, my dear pandai uruskan.. walaupun saya tak kerja, tapi kami cukup makan minum.. My dear bukan jenis ikut orang.. contohla, kalau orang beli kete baru, dia tetap jugak dengan kete lama dia tu... Bagi my dear, tak perlu ikut orang.. tapi ikut kemampuan.. semak poket sendiri... kadang2 saya rasa sedih ada.. bangga pun ada.. bangga sebab my dear pandai urus duit tapi sedih sebab bila orang2 pinjam duit my dear walaupun 4 angka tapi tak bayar2 jugak.... My dear plak jenis baik.. mintak pun tak.. orang bagi dia ambik.. tak bagi dia diam.. alahaiiiiii..... Saya plak yang kadang2 rasa macam... orang2 yang pinjam duit my dear tu tak kesian ke dekat my dear ni... dah la keje sorang2... nak tanggung anak isteri lagi... Saya yang tengok my dear pun rasa kesian... Sebab tu kalau saya ajak my dear makan "besar", saya tak suruh my dear bayar.. biar saya yang bayar.. Lagipun duit bulan2 yang my dear bagi pun, bukan guna untuk apa pun kan....
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 18 comments.. read them below or add one }

Jue Jue December 05, 2013
alahai rasa sedih bila pikirkan org yang pandai berhutang tapi takpandai membayar...
Fiza Rahman Fiza Rahman December 05, 2013
Saya pon mcm tu juga ina, segan nak minta org bayar balik hutang. Org yg berhutang buat bodo jer. Sakit hati tau.

Nampak sedap kek tu.
syawalsimpsons syawalsimpsons December 05, 2013
alhamdulillah ina paham akan pengorbanan suami ina kan,...tu yang terbaik....sue pon sama ngan akob....
Unknown Unknown December 05, 2013
nanti bila anak2 akak dah besar sikit kasi dorang baca entri ne :)
Unknown Unknown December 05, 2013
sedapnye kek.. alisha n aqilah mcm dah x sabar nk ngap kek tu..hihi
Unknown Unknown December 05, 2013
bila kata soal kewangan suami isteri tak boleh cepat melatah.. Suami shima pun perangai sama mcm suami shima hihihi.. tp klu anak punya hal mmg lain mcm sikit.. dulu shima pakai kereta kancil, tp bila shima dh hamil, dia terus jual kancil, beli wira sbb nk bagi anak selesa.. La ni dia kata nk tukar lagi tp shima yg tak bagi hahahahahaaa... semua pasal anak.. :) opss kami beli kereta 2nd hand je.. tak mampu lagi nk beli 1st hand sbb deposit kena besar...
Mimie Mimie December 05, 2013
Kasih seorang bapa pd anak kan kak ina.
Unknown Unknown December 05, 2013
bila seorang suami bekerja menanggung isteri dan keluarga.. ianya lebih berkat.. walau pun sedikit..tapi cukup..
Nour Adieb Nour Adieb December 05, 2013
wahhh, sedapnya tngk kek tu :)
Nour Adieb Nour Adieb December 05, 2013
wahhh, sedapnya tngk kek tu :)
Unknown Unknown December 05, 2013
sedapnya kek..!!! sy pun suka sgt makan kek..salu mintak my hubby tlg beli..spotong pun jadila..hahaha
QasehnyaRania QasehnyaRania December 06, 2013
alhamdulillah.itulah suami.
kalau boleh semuanya diorang nk settle sendiri kn.tp kita sbgai isteri tahu..
so, berat sama dipikul ringan sama dijinjing.hihi. betul ke pepatah tu
Ruse Sulaiman Ruse Sulaiman December 06, 2013
Dah setahun 2 bln aqilah ya.. cepat sungguh rasanya. Mmg bangga dpt suami mcm ni. Biasanya org yg suka meminjam mmg susah nk byr. Diorg ni byk sgt masalah jd nk selesaikan pun susah. Akhirnya kami buat keputusan nk pinjam bwh 500 boleh. Lebih tak boleh. Org lelaki tak sama mcm org perempuan, mrk mmg mampu bersabar kalau org tak byr :)
Unknown Unknown December 06, 2013
kalau kita ada duit kita tak harapkan duit suami kan kak.. kesiann dia berusaha cari duit utk gembirakan hati isteri n anak2.. syahdu pula rasa..
Masya Masya December 06, 2013
Tetiba jd sedih pulak baca entry sbb kek tu.. Pttnya happykan, ermmm Cerita berhutang x bayar ni.. X ptt btl org mcm tu...
Puan Kutu Puan Kutu December 08, 2013
btul ina,klu nak ikut org n bandingkan kita dengan org kita rasa tak bersyukur..syukur dengan apa yg ada..yg penting dpt suami yg baik n sanggup berkorban demi kebahagiaan anak2 n isteri..itu lebih penting..ada suami kaya duit byk tak bahagia, takde masa utk anak isteri buat apa

btw cantik kek adik,kakak n ibu yg makan..ada amik bau je la.huhu
Permata Malap Permata Malap December 09, 2013
al-hamdulillah,dapat jugak kek untuk aqilah...untung kan,kak,kalau dapat husben yang tak ikut sgt cara boros orang lain.macam AyahMal,dia jenis yang simple walaupun kawan-kawan dia ramai yang dok suka bergaya sakan..