Kisah suami isteri

My dear bukan jenis yang meluahkan kalau dia sayang ke, sedih ke or apa2 je.. tapi dia tunjuk melalui perbuatan... Nak cite ni.. minggu depan adik saya akan dibedahkan, my dear pada mulanya kata tak dapat cuti.. so, saya duk la pikir nak balik 3 beranak naik keretapi... gtau abah saya, last2 pagi semalam mak saya telefon gtau, jangan balik naik keretapi, nanti mak & abah datang ambik.. hari sabtu mak ambik, pagi ahad kita balik... Bila mak saya cakap camtu.. terus saya jadi sebak.. terus bergenang air mata.. bukan sebab terharu mak saya nak datang ambik.. tapi sebab saya sedih.. tak sampai hati nak tinggal my dear sorang2... 

Mulalah duk terpikir sian my dear balik keje tengok umah sunyi je... biasa balik keje, anak2 tunggu depan pintu sambil jerit "abah.. abah...".. pastu terpikir, sian my dear... nanti takda orang nak masak.. kene beli kat kedai.. kene makan sorang2... mulalah airmata saya makin mengalir... Bila my dear balik keje petang semalam, saya gtau la pasal parent nak datang ambik, pastu my dear cakap, "tak payahla... biar abang hantar... hari ahad tu dahla abang keje.. tinggal abang sorang2..".. Alahaiii makin sayu saya rasa... Nampak tak motif cerita saya... walaupun my dear ni bukan jenis yang tak tunjuk perasaan dia selama ni... jenis yang tak kisah pun.. tapi hakikatnya my dear ni.. ada perasaan.. dia tahu je nak rasa "lonely"... kalau saya jenis feeling2 camtu dah mulalah air mata tu terlebih.. nak mengalir bagai....

So, insyaAllah petang Isnin kami akan balik Chemor, hari Selasa my dear akan balik semula ke Sungai Petani, hari Khamis, my dear akan datang semula Chemor & hari Sabtu kami akan balik semula ke Sungai Petani.. Saya 3 beranak akan tinggal di Chemor... Inilah my dear... sentiasa ambik berat pasal anak isteri dia.. Saya tak pernah diberi keizinan untuk keluar tanpa my dear maksud saya dengan kawan2 dengan family ok je.. Opsttt jangan kata my dear mengongkong yer... Saya tak pernah rasa pun camtu tapi saya rasa yang my dear caring sangat dekat saya.. Lagipun, memang dari kecik saya telah dilatih duk umah je... nak keluar pun dengan family... kira macam my dear sambung "cara didikan" parent saya la... Opsttt actually ianya berkaitan dengan "jodoh".. camne kita, camtulah pasangan kita... Saya memang jenis suka duk dalam umah.. kalau keluar tak suka tempat yang sesak2.. my dear pun camtu... Alhamdulillah my dear bukan jenis yang suka lepak2 dengan kawan2.. tapi biasa balik keje duk umah.. kalau nak keluar dengan anak isteri...

Eh, saya tak tahu dah apa motif sebenar entry ni.. rasa macam kelam kabut je... tapi lantaklah, disebabkan dah taip panjang2.. tak publish rasa buat penat jari saya plak taip.. hihii
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 17 comments.. read them below or add one }

Mrs Velentine Mrs Velentine December 05, 2013
sedih pula...MV ni mmg tak pernah berjauhan dengan Hubby.hehehe...hubby kalau mv cakap balik kg mmg dia tak nak sebab anak2 xda..done nuffnang
Masya Masya December 05, 2013
jodoh yg allah aturkan selalunya yg terbaik buat kt...

org lelaki dia mmg x pandai nak tunjukkan kasih sayang.. tp kt kene paham dia mmg sygkan kita... bukan dia egoo tp mmg itu sifat semulajadinya... dan percayalah lelai yg terlalu menunjuk² dgn bendaan dgn kita belakang kita belum tentu baik jugak.. nauzubillah.. dah bnyk nampak dpn mata.
EMYR ASHRAFF EMYR ASHRAFF December 05, 2013
Alhamdulillah! Semoga berbahagia selalu!
skuterlady.blogspot.my skuterlady.blogspot.my December 05, 2013
dia mesti risaukan keselamatan isteri dgan anak2. sebab tu dia sanggup hantar u ke kampung. mesti hatinya lega gila bila anak2 dan isteri selamat sentiasa.
Mimie Mimie December 05, 2013
org lelaki kak memg payah nak tnjuk atau show rase sayang die kat kite..tp dr segi perbuatan die tuh kite bleh bce..
Fiza Rahman Fiza Rahman December 05, 2013
Kita org pompuan ni slalu fikir mcm tu klo nak tinggalkan suami sendiri. Alaaa...kejap jer kan berjauhan...hehehe...
Fiza Rahman Fiza Rahman December 05, 2013
churpchurp & inti college.
syawalsimpsons syawalsimpsons December 05, 2013
jgn risau ina sue baca sampai abis N sue kenai husband ina..geng la ngan akob yg tak reti kuar rumah jugak..alhamdulillah ina di kurniakan seorang suami yg sangat2 la care
haryati haryati December 05, 2013
faham apa yg ina cuba citer tu... apapun itulah tanggungjawab suami... bagus dapat husband camtu ina...
Unknown Unknown December 05, 2013
alhamdulillah.. bertuah ur hubby dpt isteri yg memahami.. =)
QasehnyaRania QasehnyaRania December 06, 2013
hihi.kiranya husband ina dok ulang alik atas hihgway la minggu depan.

in shaa Allah.mudah mudahan semuanya selamat. saya cuma tlg doa dr jauh
Unknown Unknown December 06, 2013
itu la kelebihan pasangan kita...
Puan Kutu Puan Kutu December 08, 2013
jodoh tu aturan Allah ina,aturan Allah tentulah yg terbaik..

en suami selalu luahkan perasaan,sy plak terbalik tak reti nak tunjuk dengan kata2.hoho..
Permata Malap Permata Malap December 09, 2013
betul tu,kak..ramai lelaki tak reti nak luahkan perasaan sayang dorang...

akak jgn sedih2 tau.in shaa Allah en husben boleh bawa diri..;)