Anak yang susah pakai pampers tak semestinya susah sampai bila2...


Ketika Alisha kecik2 dulu, Alisha tergolong dalam kategori anak yang sangat2 senang nak bagi pakai pampers... Bila nak bagi pakai pampers, Alisha "serah diri" je.. tapi berlainan dengan Aqilah, bila dia dah start pandai mengiring, agak susah untuk saya bagi pakai pampers.. tak diam jadinya.. nak berpusing je.. Jenuh beragah, jenuh menyanyi, jenuh bagi mainan supaya dia ralik, dengan harapan senangkan saya bagi dia pakai pampers... 

Masa ni baru saya tahu perasaan ibu2 yang susah nak bagi anak2 mereka pakai pampers... Saya ingatkan Aqilah ni mesti akan susah pakai pampers sampai bila2... Sebab saya tengok anak2 yang aktif ni pasti macam tu... Tapi tu la, itu hanya tanggapan saya.. tanggapan seorang ibu yang hanya melihat pengalaman ibu2 lain... hakikatnya bila Aqilah umur hampir setahun, dia jadi seorang yang senang nak pakai pampers.. bila saya nak siapkan Aqilah pakai pampers.. tak perlu saya panggil, tapi dia sendiri baring... Alahaiiiiii... ibu bangga sama kamu sayang... Walaupun kamu aktif, tapi kamu budak bijak!! Kamu tahu yang kamu semakin besar... pemikiran harus seiring dengan umur...

So, kesimpulannya... kalau anak2 kita jenis yang susah pakai pampers, tak semestinya selamanya macam tu... Sampai satu tahap, dia tahu yang dia harus memudahkan kerja ibu dia (",)
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 15 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons December 27, 2013
itu sue sokong..alhamdulillah dolu syawal susah nak pakai suar tanpa pampres..sekarang dah tau dah...cumanya kena sorok je pampres tu dari pandangan dier..baru ok..kikiki...opss semalam banjir untuk kali kedua sebab nak kejutkan ibu n abah dier tak reti G mana...terus banjir..nasib atas lantai..kikkikikiki
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI December 27, 2013
btul tu.mgkn masa je yg perlu..
Rai Ourkizuna Rai Ourkizuna December 27, 2013
sama lah ngan bebudak ni.. bila start da pandai mengiring berguling tu kalut sangat kalau nak bagi pakai diapers.. tapi dah besar sikit ok lah.. diorang da paham..
Mas Zull Mas Zull December 27, 2013
assalamualaikum intan...yer betul tu mama pun sokong...:)
QasehnyaRania QasehnyaRania December 27, 2013
alhamdulillah. bgus aqilah ni
Fifi Nadhrah Fifi Nadhrah December 27, 2013
kalau ufairah.. kene main kejar2 dulu kak.. penat deh. selamat abah ufairah selalu tolong..
Haryati Faizal Haryati Faizal December 27, 2013
haha...anak yati yang 5 bulan tu pun bley tahan ina, asal nak pakaikan pampers je dia nak mengiring, jenuh dok tahan...
Mimi Azirah Mimi Azirah December 27, 2013
Anak saya auni pun mcm tuh kak ina..tp lme2 die sndri serah diri nak pakai pampers
ros_reeza ros_reeza December 28, 2013
ye, tak selamanya macam tu kan..
azizah :) azizah :) December 30, 2013
betul kak... cuma kena sabar sikit je..
Puan Kutu Puan Kutu January 02, 2014
aqilah budak bijak,dh besar mesti bergaya seprti budak besar kan?
mama aryan mama aryan January 02, 2014
anak2 saje je tu..nak main2 dgn ibu dorg kan..hehehe tp bagus aqilah dah pandai serah diri utk pakai pampers
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ January 02, 2014
salam k.ina..

ha..betul2...
cma mula2 nk adopt kelakuan faiz agak mencabar sbb berbeza dgn kakak dia..
tp alhamdulillah.. try hard,result smart :)
Fiza Rahman Fiza Rahman January 03, 2014
Bagusnya. Si qhalif plak tak nak pakai pampers. Nak terus pakai sluar sendiri.
Deqla Manjew Deqla Manjew January 07, 2014
makin besar mesti la makin bijak.. kan aqilah.. good girl.. :)