Perkembangan terkini Alisha free diapers semasa tidur

Baru2 ni saya cakap kat my dear.. "Abang mesti rasa bertuah kawen dengan ina kan?" pastu my dear balas "kenapa pulak?".. Saya jawab "Sebab ina dapat jimatkan duit abang.. tak payah dah beli pampers Alisha"... My dear terus cakap "Sepatutnya dari awal tahun lagi abang dah boleh jimat" Saya terus balas "Elehh dah abang yang tak support.. abang cakap bukan mahal pun pampers Alisha tu".. Terus my dear tersengih2.. hihii

Actually dulu2 saya pernah ajak my dear tidur dekat luar @ depan TV dengan alasan takut Alisha terkucil atas katil bila ajar free diapers time tidur... Tu yang my dear jawab pampers Alisha bukan mahal pun.. Kiranya my dear kurang bersetujulah tidur dekat depan tv kot.. hihii Hakikatnya, bila dah ajar Alisha free diapers time tidur, TAK PERNAH SEKALI PUN ALISHA TERKUCIL... Adehhh.. menyesal betul train Alisha lambat!! Senang je rupenya train anak free diapers time tidur ni...

Hari pertama, saya bagitahu u all, saya jaga setiap 2jam sekali nak bawak Alisha g tandaskan... Hari kedua, 3 jam sekali.. Hari ketiga, sekali je.. hahahaa.. Nampak tak betapa mudahnya??!!.. Perkembangan yang bagus untuk Alisha.. Walaupun saya hanya kejut dia sekali, dia takda pun nak terkucil.. Nanti saya nak try, taknak kejut pulak.. nak tengok dia dah boleh bangun sendiri tak jika nak terkucil..

U all yang ada anak baya2 Alisha ni.. yang belum free diapers, bolehlah ajar anak u all tu free diapers... JANGAN CAKAP "INA SURI RUMAH SENANGLAH NAK AJAR... BANGUN 2 JAM SEKALI.. SAYA NI BEKERJA SUSAHLA".. Sayang... Ini alasan tau.. Kan cikgu ina dah cakap, untuk berjaya, JANGAN CIPTA ALASAN..! (^_^)

Meh saya nak tunjuk jika u all tak nampak... Saya kata saya bangun 2 jam sekali kan... Contohla, Alisha tidur pukul 12 tengah malam.. 2 jam sekali maksudnya pukul 2pagi, 4pagi & 6pagi.. Alaaa 3 kali je u all kene bangun... takkan title ibu yang bekerja dijadikan alasan untuk susah bangun selama 3 kali tu... itupun bawak anak g tandas, tak sampai 5 minit... (",) Macam saya sendiri, hari kedua, 2 kali je pun bangun.. hari ketiga @ malam tadi.. sekali je bangun.. tak susah kan sayang2...?

Untuk anak, kita jangan wujudkan alasan.. tepis setan2 yang menghasut dekat telinga tu.. hihii.. Macam saya ni haa, rasa menyesal lambat free diapers Alisha sepenuhnya...Kalau tak, masa Alisha umur 2 tahun 3 bulan dah berjaya free diapers sepenuhnya... Sekarang ni, 2 tahun 10 bulan baru berjaya free diapers sepenuhnya.. Tapi tetap jugak bersyukur sebab TARGET SAYA TERCAPAI UNTUK ALISHA FREE DIAPERS SEPENUHNYA SEBELUM UMUR 
3 TAHUN (",)

KLIK SINI UNTUK TAHU CERITA ALISHA FREE DIAPERS SELAMA NI

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau ringankanlah dan sembuhkanlah kesakitan yang sedang ditanggung oleh MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon..

{ 12 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons July 31, 2013
SUE PON NAK TRY JUGAK..TP BELOM ADA KEMAMPUAN LAGI..TP INSYALLAH SUE AKAN BUAT JUGAK..SEMALAM EN ASBEEN TAK BG SYAWAL PAKAI PAMPERS..ALHAMDULILLAH MALAM TU SYAWAL TAK TERKUCIL PON SAMPAI LA NAK MEMBAWA KE TIDO PAKAI PAMPRES BARU NK KENCIG...
Ann Ishak Ann Ishak July 31, 2013
bagus ina dah free diapers alisha masa umur 2 tahun lagi, ada juga anak2 yang saya jumpa umur dah 3 tahun pun masih pakai pempers
JaSSNaNi JaSSNaNi July 31, 2013
alhamdullillah... dah free diapers dah alisha ye.. tahniah.. save bajet mummy.. :)
JaSSNaNi JaSSNaNi July 31, 2013
alhamdullillah... dah free diapers dah alisha ye.. tahniah.. save bajet mummy.. :)
Unknown Unknown July 31, 2013
zee pon tak try lagi..yang kecik dah nak 3 tahun pon..insya'allah nak try nanti..
dah try mesti nyesal ni nape tak ajar awal.ahahaha
NoEn NoEn July 31, 2013
alya dulu once sy train dia diaperless mmg malam pun xpakai diapers jugak...ada la sekali 2 dia terkucil sebab mama dia xsedar...sekarang dia dah pandai kejut kita kalau dia nak kencing...hehe
Unknown Unknown July 31, 2013
insyaAllah akan train jugak camtu nanti..harap2 berjaya..huuu
IntaNBerliaN IntaNBerliaN July 31, 2013
@azizah :)

wah, dah pikir.. jijah lambat lagi.. kene tunggu baby lahir dulu.. pastu kene tunggu 2 tahun.. :-)
Izan Ishak Izan Ishak July 31, 2013
hebatnya alisha! tahniah ina sbb dah berjaya train alisha utk malam hari pulak.
Maria Firdz Maria Firdz July 31, 2013
Sy dlm usaha.. Stakat ni msih guna psikology lagi lah... Tpi setiap mlm mmg terjaga sbb breastfeeding lagi...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ July 31, 2013
Salam K.Ina..

hihi..tahniah alisha...senang keje ibu :)

hmm...cma akan cuba jgk.. akak boleh, cma pun mesti boleh kan..?seri & faiz siang2 mmg dah free diapers.. cuma mlm tu je ..err..berpampers lagi.. :)
Unknown Unknown August 01, 2013
selalu abg aqil yg kejut mak ayah bangun sbb dia nk pi toilet.. kdg2 dia dah pi kencing dulu br kejut mok sbb suruh betulkan seluar dia tu hihihihiii...
Aqilnye stok pampes ada sebungkus lagi huhuhuhuh