Adik saya bakal dipindahkan ke WAD

Alhamdulillah... Syukur sangat2.. Allah Maha Besar.. Allah yang sakitkan kita, Allah jugak yang sembuhkan kita.. Saya dah sampai Chemor.. Saya tanya parent saya pasal perkembangan adik saya... Petang semalam doktor jumpa parent saya untuk bagitahu perkembangan adik saya..

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah... Adik saya sangat2 banyak perkembangan positif... TERIMA KASIH DEKAT U ALL YANG SENTIASA DOAKAN KESIHATAN ADIK SAYA... Untuk pengetahuan u all, tulang bahu & tulang rusuk adik saya yang patah sebelum ni, dah kembali bercantum.. dah ok.. kuasa Tuhan.. tanpa buat apa2.. ia kembali bercantum.. Syukur sangat2... Tangan sebelah kanan yang sebelum ni bengkak & tak boleh bergerak.. sekarang dah dapat bergerak.. Tangan kiri adik saya pulak, dah boleh angkat.. satu hari tu, TANGAN KIRI ADIK SAYA NAK SENTUH WAYAR PERNAFASAN DIA DEKAT LEHER.. MAYBE DIA TERASA KOT SEBAB MAK SAYA SENTUH NAK BETULKAN KEDUDUKAN WAYAR TU... so, boleh bayang tak, untuk adik saya, dikira tinggi jugaklah tangan dia boleh angkat kan.. sampai dah nak sentuh dekat leher... PARU2 ADIK SAYA PUN DAH OK.. Dengan kata lain, START DARI BAHU KE BAWAH, SEMUANYA DAH BAIK... YANG BELUM OK LAGI ADALAH KEPALA...

Doktor bagitahu, KEPALA ADIK SAYA AMBIK MASA UNTUK SEMBUH.. SAMPAI BILA? DOKTOR PUN TAK BOLEH BAGI JAWAPAN.. SEMUANYA BERGANTUNG PADA SEMANGAT @ KEKUATAN ADIK SAYA.. Lagi 2 3 hari InsyaAllah adik saya akan dipindahkan ke WAD TINGKAT 6 @ WAD UNTUK PESAKIT YANG BAHAGIAN KEPALA..ADIK SAYA MASIH BERNAFAS GUNA ALAT BANTUAN PERNAFASAN, MAKAN MELALUI HIDUNG @ MINUM SUSU JE LA TAPINYA..

Ohya, untuk pengetahuan u all jugak, RAMALAN DOKTOR, maybe adik saya keluar dari hospital nanti, ADIK SAYA KENE DILAYAN SEBAGAI "BABY"... kene bagi makan ikut hidung... tak boleh bercakap.. guna alat bantuan pernafasan.. so, nanti bila adik saya keluar hospital, abah saya akan beli mesin oksigen untuk adik saya bernafas la.. Buat masa ni, adik saya masih bernafas atas bantuan alat pernafasan tau.. tapi dorang kurangkan sedikit demi sedikitla oksigen melalui alat tu.. sebab nak tengok kemampuan adik saya bernafas sendiri..

Satu perkara yang buat saya sayu sangat hati bila saya tanya abah saya samada adik saya bagi respon tak bila abah saya sembang dengan adik saya tu... Abah saya cakap.. adik saya bagi respon.. bila abah nak balik abah saya cakap "YEN, ABAH DAH NAK BALIK, ESOK ABAH DATANG LAGI".. Tau apa respon yang adik saya bagi??? ADIK SAYA MENGALIR AIR MATA....  Ya Allah Ya Tuhanku... Kuatkanlah semangat aku nak jumpa adik aku petang ni... Dengar cerita abah saya yang adik saya mengalir air mata tu pun air mata saya dah bergenang... KEKUATAN KAMI SEMUA ADALAH SEMANGAT UNTUK ADIK SAYA TERUS KUAT "MELAWAN" KESAKITAN..

Semuanya adalah ramalan doktor TAPI apa yang akan berlaku akan datang, semuanya kuasa Tuhan.. Moga akan ada "keajaiban" untuk adik saya... Allahuakbar..!!


Ya Allah Ya Tuhanku... Kau ringankanlah dan sembuhkanlah kesakitan yang sedang ditanggung oleh MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon..

{ 46 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons July 05, 2013
benda pertama yang terucap dari mulut sue...allahuakbar...bergenang , sebak sue baca respon abah ngan adik ina tu
dieyna dieyna July 05, 2013
alhamdulillah.. kepulangan ini kali ni menerima berita gembira.. Sedih baca entri ni.. Adik ina kuat.. banyak bagi kata2 semangat kat dia.. Jangan tunjuk kesedihan depan dia... ceritakan yang gembira2 sahaja.. Pulih semangat dia dengan aura positif nanti... Insya Allah..
kisah Si Dairy kisah Si Dairy July 05, 2013
alhamdulillah...sy doakan moga semuanya selamat...
JunAina JunAina July 05, 2013
Syukur alhamdulillah sekurang-kurangnya duka dihati sedikit terubat. Akak doakan agar dia cepat sembuh dan semua keluarga diberi kekuatan.
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ July 05, 2013
Salam ina,k.atie doakn adik ina semakin sembuh....& kluarag ina tabah menghadapi dugaan dr Allah ini.Bykkan berdoa,bersabar & bertawakkal.InsyaAllah,adik akan kembali sembuh spt dahulu.Aaminnn
lizz lizz July 05, 2013
Saya yang baca ni pun sedih inikan pulak yang menanggung..moga adik cepat sembuh dan pulih seperti sediakala...banyakkkan berdoa yer ina...
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra July 05, 2013
ya Allah, mengalir air mata saya baca entry ni, moga akak sekeluarga tabah, terutama isteri adik akak..
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI July 05, 2013
moga akk sekeluarga sentiasa kuat hadappi..
DYatie ABakar DYatie ABakar July 05, 2013
Ya Allah kita pun sebak ina. Apatah lagi korg sekeluarga. Semoga sembuh adik nya. Aamiin.
duniaanita74.blogspot.com duniaanita74.blogspot.com July 05, 2013
alhamdulilah..s.emoga beransur sihat...insyallah...
kurus kurus July 05, 2013
aminnn insyaallah adik ina akan beransur pulih ..
sama2 kita doakan yg terbaik dan dia kuat lalui semua ini ..
Mimie Mimie July 05, 2013
sy yg baca nih pun dah sebak kak...
Cik Rose Cik Rose July 05, 2013
Aminn,. Ros doakan moga kembali pulih.. Kak Ina pun kena kuat jugak.. Jangan nangis depan adik tu nanti.. takut adik tu bertambah sedih.. kena bagi kata semangat supaya adik tu jadi kuat.. Dan jangan pernah berhenti berdoa kepada Allah.. Allah Maha Mendengar Doa dari HambaNya...

Ros baca entry ni pun dah sedih jadinya.
Unknown Unknown July 05, 2013
Ina, tu semua ramalan doctor.
Insya Allah adik Ina kuat semangat untuk terus berjuang & sembuh.
nenot nenot July 05, 2013
alhamdulillah..dh ade respon + :).
- AZIE - - AZIE - July 05, 2013
alhamdulillah ina. perkembangan yg bagus. sayu hati sy baca..semoga terus dilindungi Allah dgn kesihatan yg baik
Falsya Falsya July 05, 2013
ya Allah..sedih falsya baca..bertakung air mata..semoga adik ina cepat sembuh n kuat..n family ina pun kene kuat..
haryati haryati July 05, 2013
alhamdulillah, syukur sbb ada perkembangan yg positif... semoga terus beransur baik ye
Unknown Unknown July 05, 2013
Berlinang air mata akak... masih akak ingat betapa akak kuatkan semangat demi adik akak dianna.... semoga Allah mempermudahkan semuanya
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ July 05, 2013
Salam K.Ina..

alhamdulillah... alhamdulillah..
smeoga adik akak kembali sembuh..

teruskan update..
kami mendoakan kesihatan adik akak kembali pulih..

semoga akak sekeluarga tabah
qasehnyarania qasehnyarania July 05, 2013
alhamdulillah
smoga mkin baik
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit July 05, 2013
Setiap kali kakak baca N3 tentang adik Ina airmata kakak bergenang sebab kakak dah jadi ibu pada anak-anak yg dah besar terasanya lain Ina.

Teruskan solat hajat setiap waktu moga ada penyembuhan buat adik Ina.
Unknown Unknown July 05, 2013
ALHAMDULILLAH.. syukur.. moga lepas ni kondisinya bertambah baik dan pulih seperti biasa.. amin! =)
fizafantagiro fizafantagiro July 05, 2013
Sayu baca entry awk .. semoga adik awk cepat sembuh .. semoga dia kuat dalam dugaan ni ..
Kekzamanis Kekzamanis July 05, 2013
Assalamualaikum..
Salam kenal dari Mieza..
Datang singgah & follow sini dari Mini Segmen Deqla..

Eh? Chemor? Dekat sangat dah tu dgn Mieza.. Erm,kalau tak keberatan boleh tau adik sis Intan sakit apa? Mungkin boleh bantu..
Aine Ainun Aine Ainun July 05, 2013
semoga adik kamu cepat sembuh, diringankan segala kesakitan, dpermudahkan segala urusan sekeluarga..Amin...

saya singgah dari GA deqla..
dah lama follow da,,,=))
ayut ayut July 05, 2013
moga adik akak trus dikuatkan semangat...dan family akak jgk akan trus kuat utk bersama-sama dlm dugaan yg mendatang...amin..
Miss N™ Miss N™ July 05, 2013
Alhamdulillah....moga adik akak kuat semangat...terus berjuang melawan sakit....

insyaAllah..Nur akan terus doakan....amin..!!
Unknown Unknown July 06, 2013
insyaAllah kak.. moga ada keajaiban untuk adik akak tu.. mudah2an Allah makbulkan..
jaakechik jaakechik July 06, 2013
semoga adik akak tabah mgharungi dugaan yg di aturkan ALLAH utk nya...

doa jaa moga ALLAH kurangkan kesakitan yg ditanggung beliau, dan semoga ALLAH sembuhkan beliau.... amin...
AnonymousAnonymous July 06, 2013
insyaallah ina..berkat doa semua adik ina kembali pulih spt dulu...
ajumohit ajumohit July 07, 2013
ya allah sayunya hati baca entry ni, semoga adik ina akan kembali sembuh, mesin oksigen tu beli ke mohon dari jbtn gov ina?
Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin July 07, 2013
Semoga Allah ringankan semua kesakitan yang ditanggung oleh adik akak. Aamine.
Suria Amanda Suria Amanda July 07, 2013
alhamdulillah....insyaallah...adik akan sihat seperti sediakala..SA dah lalui saat2 getir begini...semoga adik kuat melawan kesakitan...kita sebagai keluarga harus memberikan semangat yang kuat untuk beliau..amin..
zety zety July 07, 2013
Allhuakbar..semoga adek ina trus kuat! touching sgt bace n3 nih :)
Puan Kutu Puan Kutu July 07, 2013
Gembira dengar perkhabaran ni.Insyaallah adik ina boleh sembuh
Deq's Qienz Deq's Qienz July 08, 2013
alhamdulillah syukur..lega bila keadaanbya dah stabil
Nora Karim Nora Karim July 08, 2013
sedihnya baca... moga nazren kuat semangat... moga Allah beri kesembuhan pada kamu, Nazren... Amin...
Cikrosecute Cikrosecute July 08, 2013
Semoga adik intan terus kuat...Amin..
Masya Masya July 08, 2013
alhamdulillah... nak ramadhan ni .. harap adk ina raya nanti dah sedarrr
Si Matatajam Si Matatajam July 09, 2013
Semoga Ramadhan yg mulia ni akan diceriakan dgn berita gembira oleh perkembangan yg positif adik Ina tu nnt..
aziazib aziazib July 09, 2013
ina azi doakan semoga adik ina cepat sembuh..
Myra Jay Myra Jay July 10, 2013
Alhamdulillah, moga adik Ina akan terus kuat melawan kesakitan tu... :)
Cikgu Ije Cikgu Ije July 12, 2013
Alhamdulillah. Getting better. Moga sembuh sepenuhnya nanti.

Jemput singgah di A Moment Like This untuk pemakanan tambahan Shaklee pada harga istimewa. :)

Terima kasih.
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda July 16, 2013
Ya Allah....
adk Ina accident rupenye...
alhamdulillah die mkin sembuh now..
sy akn doakn utk adk Ina.