Ayam goreng KFC yang rangup.. U all patut try!!

Tekak rasa nak makan ayam KFC, nak beli rasa macam nafsu je lebih.. yela, sebelum berbuka, nampak tu nak, nampak ni nak.. duk terbayang2 je pun boleh nak jugak.. lagipun nak jimat duit.. muahahhahha.. So, si isteri yang konon2nya rajin ni pun, apa lagi.. terus la buat ayam KFC.. TERUS DIJADIKAN LAUK NASI.. kikikiii..

Macam biasa, masakan saya hanya guna bahan yang ada dekat rumah.. Kali ni saya tak guna tepung serbaguna yer.. I guna tepung yang ada je.. Meh tengok resepi.. u all patut try tau..!! Rangup.. Makan panas2 memang sedap... Buat untuk berbuka nanti.. kalau tak sempat harini, buat untuk berbuka esok.. malam ni perap je.. esok balik kerja goreng je.. kan senang, jimat masa.. (",) *nampak tak betapa rajinnya saya bagi resepi untuk u all jimat masa balik masak dekat rumah... (^_^)

BAHAN PERAP : SAYA GUNA 5 ULAS BAWANG PUTIH YANG DITUMBUK + SERBUK CILI + SERBUK KARI AYAM + GARAM + AIR SIKIT NAK BAGI REMPAH SENANG SERAP + AYAM = PERAP 2 3 JAM.. BAHAN UNTUK TEPUNG PULAK : 2 CAWAN TEPUNG JAGUNG + 1/2 CAWAN TEPUNG GANDUM + GARAM + SERBUK CILI. BILA NAK GORENG : CELUP AYAM DALAM TELUR & GAUL DALAM CAMPURAN TEPUNG, LEPAS TU TERUS GORENG.. SIAP!!

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau ringankanlah dan sembuhkanlah kesakitan yang sedang ditanggung oleh MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.. 

{ 38 comments.. read them below or add one }

Ummiarissa Mahdi Ummiarissa Mahdi July 15, 2013
sedap ni...resepi bahan-bahannya semua dah ada...perap semalamn baru dia meresapkan...selalu saya terus goreng tu yang tak 'kick'
Mimi Azirah Mimi Azirah July 15, 2013
Memg best la ayam kfc nih...mau cube nih
Mimi Azirah Mimi Azirah July 15, 2013
Memg best la ayam kfc nih...mau cube nih
Cik Anis Nisa Cik Anis Nisa July 15, 2013
gulp..sabar nisa,brape jam je lagik buka pose..huhu..

#Amin..Nisa doakan semoga adik akak cepat sihat ye..
inazamri inazamri July 15, 2013
lama akak tak mai jenguk sini.terima kasih kongsi resepi tepung ayam goreng tu.bole la try nnt.akak doakan adik mohamad nazren cepat sembuh.
Sura Mohd Sura Mohd July 15, 2013
woww..memang mengoda la ayam ni..:)
ct kektus ct kektus July 15, 2013
ok. boleh try esok atau lusa ni. buatsahur sedap jugak kan kak, hehhee
Mira Adzlia Mira Adzlia July 15, 2013
besenya guna tepung jenama Bestari je.sedap....hihi..tp nk try gak la yg wt sndri munye...hihi
dear xila dear xila July 15, 2013
wahhhhh baik buat sendiri ni hehe
:: Mrs.Eady :: :: Mrs.Eady :: July 15, 2013
sedap nyerrrrr.............!!
Myra Jay Myra Jay July 15, 2013
Nasib baru je makan + buat ayam goreng sendiri.. hehheee :)

MJ pun perap ayam macam Ina jugak :)
lizz lizz July 15, 2013
sedap tu...hujung minggu ni baru dapat nak mencuba...hehe
Che Rosliza Che Mat Che Rosliza Che Mat July 15, 2013
Wah!! dah macam ayam KFC dah...boleh cuba nanti resepi ina nie..
deno deno July 15, 2013
nyum2!! dah mcm ayam KFC!

#amin
9n0L4 9n0L4 July 15, 2013
waaaaaaaaaaaaaaa. dh lame kot tak singgah sini. sori ye ina. masuk² je terus dpt resepi. :)
Ainim Suju Ainim Suju July 15, 2013
Sebiji macam ayam KFC..terima kasih. Nanti saya nak cuba lah
Izzat Eshak Izzat Eshak July 15, 2013
Pengganti KFC yang lebih murah
Izan Ishak Izan Ishak July 15, 2013
wahhh... dah sebijik macam ayam grg kat KFC tu lah ina. hebat ina ni mengolah resepi sendiri. yg paling penting dijamin halal n bersih kan!
QasehnyaRania QasehnyaRania July 16, 2013
jimat tak payah pi beli kn.
sy time berbuka mmg tak masak.

msk time sahur je.itu ppn seringks yg boleh
Cik Nur™ Cik Nur™ July 16, 2013
sedapnya nampak...
mudah je resepi akak...
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda July 16, 2013
Salam Ina....

sori lame xjenguk sni.. busy, huhu~.. nie pun br je nk start blogging blk.

nazren tue adk Ina ke? moge die cpat sembuh, amin~... kne bc blk post2 Ina yg lpas nie...

btw, slamat b'puase.
Shima Salleh Shima Salleh July 16, 2013
amboiii mesti sedap dan rangup nih hihihi...
UmmiAbi UmmiAbi July 16, 2013
Nampak lg sedap dari KFC...(air tangan tu yg penting kan..).
Selamat berpuasa k'ina..:)
Fiza Rahman Fiza Rahman July 16, 2013
Mcm ayam KFC lah ☺☺
Mama Idlan Irsyad Mama Idlan Irsyad July 16, 2013
wahh, sejibik la..kena salin nih..x pyh p KFC dh.. jimat
Azi Azi July 16, 2013
sy guna tepung kfc tu je. nk lagi cepat dan mudah je kejenya.. hihihi. tp sekali sekala boleh cuba jugak ni
Riedaffya ibrahim Riedaffya ibrahim July 16, 2013
boleh la sy amik resepi ina ye..lama x singgah sini
ros_reeza ros_reeza July 16, 2013
wah, macam guna tepung serbaguna je rupa dia.. Thanx kak Ina share resepi ni. boleh cuba. dah tak payah beli tepung serbaguna dah.. hihi..
aizamia3 aizamia3 July 17, 2013
bila dah siap goreng, anak2 paling tak sabar nak makan.. ;)
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ July 17, 2013
Salam K.Ina..

ngeee..anak2 suka ni...
minta izin kopi ye.. :)
azizah :) azizah :) July 18, 2013
pehh sebijik ayam KFC ni..harus try resepi cam gini...hee
yaya yaya July 30, 2013
Mmg nampak sdap..cara bt nyer pun senang.. :D
Nurul Hafeeza Nurul Hafeeza August 27, 2014
Wahh Sedap sungguh.tq dear kongsi resepi ayam ni....mmg superb.
AnonymousAnonymous December 21, 2014
Xpkai tpung jgung xpe ke
NINA FARHANA NINA FARHANA March 05, 2017
Jalanjaln cari resepi ayam kfc. Sedapnyaaa tp xpernah jadi sama macam kt kedai kalau buatt hehe😁

http://ninafarhanawm.blogspot.my/?m=1