Gambar terkini adik saya

Makin dekat nak raya... makin sedih saya rasa... Terbayang nanti hari raya saya dapat makan macam2 tapi adik saya hanya minum susu.. tu pun melalui hidung... terbayang nanti hari raya saya dapat beraya umah saudara mara & kawan2 tapi adik saya hanya terbaring atas tilam.. Entah bila adik saya akan beraya macam sebelum2 ni tak tahulah.. setahun lagi? 2 tahun lagi? Hanya Tuhan je yang tahu...

Saya sedih.. saya tak tahu samada adik saya ingat or kenal saya lagi or tak... Pandangan mata adik saya adalah pandangan kosong... walaupun dia tengok saya tapi saya tak tahu dia kenal tak saya... Saya rindukan adik saya yang dulu................... rindu tengok senyuman dia.. rindu dengan "loyar buruk" dia tu....

Masa kami balik Chemor minggu lepas, kami pergi hospital tengok adik saya.. saya kenalkan adik saya dengan Alisha & Aqilah dengan harapan moga adik saya ingat anak buah dia ni... Time tu, adik saya angkat tangan dia & genggam tangan Alisha & Aqilah.. Adik saya tengok je muka Alisha & Aqilah... Kalau ketika adik saya sihat dulu, adik saya selalu sembang dengan Alisha dekat telefon... Adik saya ni dah 7 tahun kawen tapi takda rezeki nak dapat anak lagi.. so, anak saudara macam anak sendiri la kan...

Tau tak, masa adik saya sihat, setiap kali nak "baik2" dengan alisha, mesti adik saya membodek.. bagi baju la.. bagi kasut la.. bagi makanan la.. macam2.. semata2 nak alisha datang dekat dia.. Yela, Alisha ni jenis tak nak dekat orang tau.. susah sikit.. macam adik saya tu, dia jumpa sekali sekala.. lagilahkan.. Tapi kalau sembang dekat telefon, Alisha no hal.. bukan main rancak bersembang.. (",).. Aqilah pulak jenis nak dengan semua orang.. so, bila2 je adik saya boleh pegang..

Saya sedih sangat tengok wajah adik saya.. Muka dia dah tak macam dulu.. dah cengkung.. Yela, hampir 2 bulan hanya minum susu sahaja.. siap dah berjambang & bermisai.. (^_^) Lagi satu, u all tengok dahi adik saya tu.. kemek kan?? sebab kepala adik saya dah takda tempurung sebelah... Kalau u all takleh imagine kepala adik saya camne, u all imagine je bola yang kemek sebelah or telur penyu tu.. telur penyu kan kemek.. tak betoi2 bulat.. camtulah lebih kurang... 

Untuk pengetahuan u all, tadi saya telefon abah saya, abah gtau adik saya dah boleh keluar hospital hari ni.. So, dapatlah beraya dekat rumah nantikan... Tapi adik saya bukan duduk umah parent saya.. dia duduk umah mak mentua dia.. Adik ipar saya suh hantar sana.. Yela, kalau kat umah saya, hanya ada mak abah saya je.. so, time mak abah saya g keje, susah sikitla, takda sape nak bantu adik ipar saya.. dah la adik ipar saya pun ada sakit jantung.. kalau kat umah mak mentua adik saya tu.. ramai adik beradik adik ipar saya ni.. so, lebih senang la nak uruskan adik saya.. Moga adik saya akan sembuh seperti sediakala.. Moga ada rezeki dia untuk jejak kan kaki ke Mekah..InsyaAllah
NAK TENGOK MUKA ASAL ADIK SAYA SEBELUM KEMALANGAN SILA KLIK

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau ringankanlah dan sembuhkanlah kesakitan yang sedang ditanggung oleh MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon..

{ 37 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown July 30, 2013
Semoga segera sembuh...sedih akak
JaSSNaNi JaSSNaNi July 30, 2013
masyaallah.. 2 kali saya baca kesah nazren ni.. ni baru nampak muka dia.. moga nazren terus tabah dan kuat.. 2 kali baca 2 kali pun nangis jugak.. tak tahan sebak.. tapi banyak2 citer tu.. saya masih tertanya pasal 1 citer.. macam mana mak.abah terima berita ni lepas gi antar adik kat selangor tu.. ? boleh tahu tak..

alhamdullillah.. nazren dah boleh kuar hospital.. sure istri dia suka sangat.. buleh uruskan kat rumah sendiri.. lagi senang kan.. ape pun moga dua2 tabah.. saya nangis sampai sakit pale ni.. uwaaa..
PERMATABIRU PERMATABIRU July 30, 2013
tumpang sedih..semoga isteri dia tabah menjaganya
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin July 30, 2013
Semoga Allah meringankan kesakitan adik & semoga adik kembali cepat sembuh..
Cikrosecute Cikrosecute July 30, 2013
Semoga adik ina cepat sembuh seperti dulu...mana kita tahu kuasa Allahkan...Dia yg menciptakan segalanya...banyak2lah berdoa...
Mimie Mimie July 30, 2013
Semoga adik akak cepat sembuh
mama3heroo mama3heroo July 30, 2013
sedih m3h tgk pic adk ina tu..mmg makan mase nk sembuh..apepun sama2 kita doakan moga adik pulih seperti sedia kala
syawalsimpsons syawalsimpsons July 30, 2013
sedihnyatgk muka adik ina ni...moga semua selamat
ayuzan ayuzan July 30, 2013
sebak rasa kak.
sedih sgt.

hanya mampu kirim doa..
.:fyzz:. .:fyzz:. July 30, 2013
Ya Allah.moga adik rina cepat sembuh amin..
Unknown Unknown July 30, 2013
kesiannye.. sedih tgk keadaan dia.. moga cpt2 la dia sembuh , moga dpt dia jalani kehidupan spt biasa..
Unknown Unknown July 30, 2013
fae ikut mengaminkan doa akak dan keluarga akak...
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit July 30, 2013
Tak dapat kakak bayangkan isteri adik ina lagi hancurnya hati. Tapi sekurang-kurangnya dia puas bila sentiasa dapat menjaganya di hari raya kelak...
Unknown Unknown July 30, 2013
Moga cepat sembuh..
Unknown Unknown July 30, 2013
sabar ye ina...semoga adik cepat sembuh seperti sedia kala.l..banyakkan doa ye
Emi Emi July 30, 2013
Sedihnya..

Nak kongsi cerita jugak. Adik sy pernah accident teruk jugak dulu.
berbulan sakit. Rahang patah, kena operate masuk besi. Gigi ada yg patah, hancur, tertusuk ke dalam gusi. Mata dia pun teruk jugak time tu, sampai anak saudara sy menangis takut tgk dia. Kesian sgt. Tapi alhamdulillah, takde kesan yg teruk sangat kat bahagian mata & tempurung kepala. Dan dia tak sampai tahap tak sedarkan diri. Tapi dari segi fizikal, berubah sakan muka dia lepas operate. masa tud ia baru 16 tahun. Memula makan pakai straw je, itu pun melalui celah2 bahagian gigi yg patah. Sebab dr ikat gigi atas & bawah dia dgn besi, so tak boleh bukak mulut langsung. lama2 dr cakap tak boleh mkn mcm tu dah, sebab gigi dia mula reput bila dia makan tapi tak boleh nak cuci. So kena makan ikut hidung. masuk susu, nestum yg dah di blender ikut hidung. Masa tu kesian sangat. Kitorangs sendiri pun makan ala kadar je sebab tak sampai hati, kesian kat dia. Tabahnya mak jaga adik time tu. hari2 ulang alik hospital. lepas dah sembuh, dia dah byk berubah. Dia jadi lebih pendiam, suka buat hal sendiri, sensitif, cepat terasa, dan dia selalu rasa family tak sayang dia. Kesian sgt. Kitorang pun faham la, lepas dah lalui keperitan mcm tu, dia mungkin agak tertekan dengan kesan2 accident tu.Yela, muka berubah sakan. Pastu berbulan ketinggalan dalam pelajaran, sampai spm dia teruk. Family tak salahkan dia pun pasal spm dia teruk. dia dah mcm tu, mmg family seboleh mungkin cuba faham dia. Taknak dia rasa rendah diri dan tambah tertekan.

Btw hope adik akak tu cepat sembuh.
Myra Jay Myra Jay July 30, 2013
Mudah-mudahan adik Ina cepat sihat, sembuh dan kuat melawan sakitnya.. aminnn
Unknown Unknown July 30, 2013
mudah2an adik akak cepat sembuh.. dah ada petanda baik tu kak..
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ July 30, 2013
salam k.ina..

sebak tgk adik akak..

semoga beliau cepat sembuh
Permata Malap Permata Malap July 30, 2013
kak,bila tgk gmbr ni,nk menitis airmata sy..sayu,kak..hrp akak dan keluarga tabah ye...sy doakan adik akak cpt sembuh.. Amin..
Miss N™ Miss N™ July 30, 2013
sama2 kita doakan adik akak cepat sembuh...
Dayang Deno Dayang Deno July 31, 2013
semoga adik kakina kuat dana semgt untuk terus sembuh.. insyaallah ..
Maria Firdz Maria Firdz July 31, 2013
Sedih nya.. Moga cepat dia sembuh... Huhu
kurus kurus July 31, 2013
alhamdulillah dah semakin sihat dan pulih .. insyaallah boleh beraya bersama nanti ..
Delimasari Delimasari July 31, 2013
insyaalllah adik akan sembuh - sesama kte berdoa
Si Matatajam Si Matatajam July 31, 2013
Semoga cepat sembuh M doakan...sebak ja M tengok pict tu... Tak dapat bayangkan perasaan Si isteri..
Dylla Abas Dylla Abas July 31, 2013
sayu hati baca entri ni..in shaa Allah k.ina..adik k.ina mesti akan sembuh nnt..banyak2 doa utk dia ye :)
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI July 31, 2013
ya ALLAH sedihnya..

moga cpt adik akk smbuh.
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra July 31, 2013
moga adik akak cepat sembuh, sedih sangat baca entry ni, tgk gambar dia, hope isteri dia dapat jaga dia dengan baik,..
BaTiK_PiNk BaTiK_PiNk July 31, 2013
Salam perkenalan,

Meleleh airmata tengok gambar adik akak, Yani doakan semoga Allah sembuhkan adik akak dan semoga isterinya tabah menjaga suami yg sedang diduga Allah dengan dugaan sebesar ini.....
Unknown Unknown August 01, 2013
semoga cepat sembuh..
baru2 ni ada juga terbaca kes kmlngan seorg lelaki n dia buat tuntutan. Sbb dia menjadi bisu, tempurung kepala pun tak ada juga sblh.. kes dah lama br dia dpt peruntukan dia..keadaan dia lebih teruk lagi...
semoga keluarga ina tabah dan sabar menjaga adik
Unknown Unknown August 05, 2013
ya allah sedihnya..

semoga Allah ringankan bebannya..


jom kita kenal2 dan berfollow2..hehehe..
http://www.jutawanshaklee.com
mama lynn mama lynn August 16, 2013
ina, moga ina sekeluarga kuat menerima dugaan dari Allah ni. sy da lama x online tu yg baru tahu ttg berita ni. sabarla ina. in shaa Allah sy percaya adik ina akan sembuh. jgn sedih2 tau
QasehnyaRania QasehnyaRania August 20, 2013
Tak da apa yg boleh diucapkab. Cuma teruskan berdoa.in shaa Allah ina Allah Maha Mengetahui
Syamimi Saad Syamimi Saad August 23, 2013
akak orang chemor, perak ke?