"Yeayyy akak andai"

Gambar takda kene mengena dengan cite (^_^)

Semalam lepas saya menyusu Aqilah konon nak bagi dia tido la, tapi dia taknak.. boleh plak duk main dengan kakak dia.. saya biarkan je la sambil mata saya pejam sebab memang dah mengantuk sangat... Tiba2 saya tertengok alisha duk gerakkan kaki aqilah macam kayuh basikal tu sambil duk mengira "Atu, duo, iga, pat, ima" @ "Satu, dua, tiga, empat, lima".. lepas tu, sambil tepuk tangan, Alisha terus cakap "Yeayyy akak andai" @ "yeayyy akak pandai".. hahhahha.. gelak besar saya lepas dengar Alisha cakap camtu... pandai dia memuji diri sendiri.. kikikiiii...

Ohya, untuk pengetahuan u all, Alisha ni, kalau kita suruh mengira.. memang dia takkan mengira dengan betoi tapi kalau dia main2 camgitu dengan adik dia or sorang2.. pandai pulak dia mengira... tu yang kadang2 saya terkejut.. yela, tiba2 je alisha buat sesuatu yang saya tak sangka.. (",).. Tak sia2 selama ni saya duk ajar dia..

Jenis saya dalam didik anak umur alisha yang 2 tahun lebih ni adalah "BELAJAR SAMBIL BERMAIN".. dengan kata lain, Alisha tak sedar pun yang sebenarnya dia tengah belajar.. tapi dia duk ingat dia tengah main dengan ibu kesayangan dia ni.. hihii.. Umur2 baya Alisha ni, elok diajar sambil bermain.. takleh paksa2 suh study nanti stress.. mereka muda lagi... biarkan mereka jalani kehidupan "sebenar" mereka (^_^)

{ 22 comments.. read them below or add one }

Mrs Velentine Mrs Velentine April 09, 2013
yeah kakak dah pandai lepas ni baca abc lagi k
Deqla Manjew Deqla Manjew April 09, 2013
haha.. mmg andai la... ingtkan apa la tadi andai..rupanya pandai...hihihi..comelnye aqilah senyum...
Sally Yatiey Sally Yatiey April 09, 2013
Wahhhh.. Dah pandai mengira alisha ^_^
Myra Jay Myra Jay April 09, 2013
Hheeee, pandai Alisha.. ;)


Diorang ni dlm proses belajar, otak mereka cepat terima dan 'masuk' input dan akan 'keluarkan' bila tiba waktu - yg kadang tu kita tak jangka ;)
sal ya sal ya April 09, 2013
sama mcm Azar. suka mengira kalau panjat tangga. tp kadang2 ada missing jgk mcm 6 dgn 10.
Ema Blog Ema Blog April 09, 2013
yeah, kakak alisha memang pandai
Nieyxzha Hassan Nieyxzha Hassan April 09, 2013
Betul..bermain sambil belajar lagi diaorang cepat ingat
Ibu Lala Ibu Lala April 09, 2013
Aah berlajar sambil bermain. Tu lah cara budak2 belajar.
Cik Nur™ Cik Nur™ April 09, 2013
belajar sambil bermain, itu yg menguatkan lagi minda diorang.

sebab tak ada tekanan... bila study ada tekanan mulalah budak2 rasa belajar tu satu membebankan...

ibubapa mmg kena pandai tackle hati ank2...Nur suka cara akak.. :)
lizz lizz April 10, 2013
yeaaa...akak dah pandai...mengira..
manis sungguh si aqilah ni...
mama3heroo mama3heroo April 10, 2013
amboii..senyum lebor aqilah ye..
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ April 10, 2013
Salam K.ina..
hihih..bijak2..
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha April 10, 2013
pandainya akak alisha ne...sayang lebih :)
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha April 10, 2013
baru dpt nmpk gmbr lepas refresh..cute betul aaaaaaaa..geram!
Shima Salleh Shima Salleh April 12, 2013
betul! selal dorang main sendiri akan terkeluarlah ayat2 yg kita sendiri tak jangka dia tahu.. Abg aqil dah boleh membina ayat sekarang tp ada masa berat mulut. Bila jaga adik dia tahu dan mcm2 arahan keluar dr mulut dia hihihihiii
Nora Karim Nora Karim April 13, 2013
betul2... fun learning je... tak payah stresskan dia...
Puan Kutu Puan Kutu April 13, 2013
tu la kan aiman dulu pun sama.klu suruh kemain melilau sebutan satu smp sepuluh.

tp aiman dulu expert sebut one till ten dulu dari satu smp sepuluh.mgkin sbb selalu tgok kartun kt tv.
emma emma April 15, 2013
stuju ngan kak ina, kanak2 baya Alisha mmg kene blaja sambil main..
Mimi Azirah Mimi Azirah June 03, 2013
Yeayyyy Alisha memang pandai