Alisha sukakan rumpai laut warna ungu

Saya dah rasa rumpai laut warna kuning, warna ungu & warna hijau.. bagi saya warna ungu adalah yang paling kuat bau.. hanyir tau.. Lepas je saya makan, terus minum air... tapi paling dasyat, bila sendawa, dalam mulut ni dapat rasa rumpai laut tu... hahha.. hanyir.. Ohya, saya makan macam tu je tau.. malas nak letak perasa bagai.. kikikiiii... tapi hanyir2 pun, saya tetap telan jugak... kata nak bagi my dear tengok tak kelip2.. (^_^)

U all tahu kan, alisha pun makan rumpai laut.. nak cite kat u all, alisha ni makan rumpai laut ungu tu seolah2 macam sedap sangat.. bayanglah, saya dah bagi dia setengah sudu besar.. pastu, dia boleh pulak g ambik sudu & cakap kat saya "Bu, nak kit gi" @ "Ibu, nak sikit lagi"... tak cukup dengan tu, rumpai laut yang saya letak dalam mangkuk untuk buat masker tu pun dia boleh ambik makan... amboiii... anak saya.. bukan main lagi.... 

Saya tak tahu apa yang alisha rasa bila makan rumpai laut warna purple tu.. saya yang makan ni siap sampai menahan nafas.. tapi dia releks je.. hahhah... Saja tau alisha ni.. nak buat malu saya la tu.. hihii.. Ohya, untuk pengetahuan u all, alisha pun makan rumpai laut tu camtu je yer... takda nak campur2 dengan air or perasa or lepas makan terus minum air.. tapi dia selamba je makan macam makan puding pastu terus g main.. (",)

Alhamdulillah jugak kulit Alisha banyak perubahan.. dah kurang nampak dia menggaru + parut2 ekzema tu pun ada sikit2 je lagi

P/s : Kalau u all nak rumpai laut warna hijau, KLIK SINI


Alisha sukakan rumpai laut warna ungu

{ 19 comments.. read them below or add one }

Aisy Nasiha Aisy Nasiha April 15, 2013
Berkesan untuk gatal2 ea? Akak nk try bagi naim jugalah.. Teruk juga dia kena gatal2 sejak sebulan ni. Dah sapuubat klinik pun masih tak bpe elok lagi nampaknya.. Ni entah naim suka ke tak dengan rasanya..nak kena fikir nak campur dgn apa bagi naim suka rasanya
syawalsimpsons syawalsimpsons April 15, 2013
sue pon mula makan gak ni...mak sue yg tukang rebus..sue tukang abis..kakakka
Kakzakie Kakzakie April 15, 2013
Semakin gebuslah kulit Alisyakalau macam ini. Kakak pun rasa agak kurang sedap tapi telan juga ina. Baguslah Alisya nie:)
Dylla Abas Dylla Abas April 15, 2013
alaaa...pelik rasanya baca entri tanpa pic Alisha or Aqilah >_<
emma emma April 15, 2013
Huhu kalo sy mkn yg ungu ni kompem tklua balik kak ina.. alahai mmg malu lah ngn Alish leh telan camtu je, huhu..
Deqla Manjew Deqla Manjew April 15, 2013
bagus la tu... mmg elok utk kesihatan...kecik2 dah amalkan.. so takde la kekok nk minum bila besar nnti.. x mcm deqla ni hah.. haha..
♥  Miss Hearty  ♥ ♥ Miss Hearty ♥ April 15, 2013
mesti alisya ingat macam jelly je.sebab tu dia suke =)
AnonymousAnonymous April 15, 2013
Peraduan untuk bloggers!

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=655063654509982&set=pb.595877987095216.-2207520000.1365663655&type=3&theater
Mrs Velentine Mrs Velentine April 15, 2013
MV makan yang unggu juga tapi tak lah hanyir kan alisha..hehe
lizz lizz April 15, 2013
saya tak pernai try lagi rumpai laut ni..siap ader warna purple lagi tu..ek...
Sally Yatiey Sally Yatiey April 15, 2013
Kalau saya, memang tak dapat telan dah tu. Boleh tahan Alisha ^_^
Fiza Rahman Fiza Rahman April 15, 2013
Terror lah alisha ☺☺
Haryati Faizal Haryati Faizal April 15, 2013
alisha pun suka makan? sedap kot ye...
azizah :) azizah :) April 15, 2013
hebak la alisha.. auntie jijah pon xberani nak makan begitu jer...hee
Puan Kutu Puan Kutu April 15, 2013
bgus betul alisha ni.boleh telan apa je dengan relex..mantopla anak dara ni bila dh beso nti.kecik2 dah berumpai laut.hehe
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ April 16, 2013
salam K.Ina..
haha... okeh...malu dgn alisha ni.. cma mkn rumpai laut kuning tu pun dah kembang tekak.. bagusnya alisha ni la.. hiihih.. :)
Izan Ishak Izan Ishak April 17, 2013
wahhhh... ternyata alisha lagi hebat dari auntie izan. k.izan kan takleh telan yg kaller ungu tu camtu je. mmg betul kata ina... hanyir gitu walaupun dah letak pandan.
Mimi Azirah Mimi Azirah April 24, 2013
sy kalo nk mkn ubat ke suplemen ke mesti pil..tak leh bntuk cecair mcm rumpai nih...tekak cpt loya...kalo suplemen yg cecair tuh rase sedap leh la telan kalo pahit2 nih memg sy tak mkn kak