Akak nak basuh buyak...

Hahah tahu ke buyak tu apa?.. Buyak tu berak.. kikii Opsttt (^_^).. Terkejut saya tengok alisha semalam... saya tengah buat kerja kat dapur.. Tiba2 saya dengar bunyi air dari dalam bilik... Sekali saya g tengok alisha ada dalam bilik air... Saya "jerkah" dia, terus dia cakap "Akak nak basuh buyak"... Adehhh nak pengsan saya dibuatnya.. yela, dia basuh sendiri @ buyak pun sendiri tak gtau saya.. Lagak macam dah besar....

Saya pun apa lagi, terus cuci buyak dia + terus mandikan dia.. hahah.. Ingat ibu dia ni percaya sangat dengan tahap kebersihan dia cuci buyak tu... (',) Ni la anak saya.. dia sebenarnya nak belajar buat sendiri.. dia kan dah besar.. cuma tu la, ibu dia bab2 ni memang tak percaya kat dia lagi... Apa2 pun, tetap cakap pandai kat alisha..!! (",)

Akak nak basuh buyak...

{ 24 comments.. read them below or add one }

anitadiana anitadiana April 16, 2013
sama lah ina..arisya pun basuh sendiri..tapi kena gak ita cuci..mcm tak cayakan..takut tak bersih itu aje...kalu kencing ok lagi ..
CtAyue CtAyue April 16, 2013
pandai alisha.. adam pandai basuh berak sendiri pun masa nak masuk sekolah..br tahun ni dia belajar basuh sendiri.. tu pun puas pujuk sbb dulu2 dia geli katanya..haha.. baguslah alisha ni ade keinginan nak buat semua sendiri tanpa perlu disuruh2.
Deqla Manjew Deqla Manjew April 16, 2013
haha.. dia nak belajar buat sendiri tu.. bgs la mcm tu...
Dylla Abas Dylla Abas April 16, 2013
bagus dia nak buat semua sendiri...mmg dah sedia nak jd org besar tu..ibunya cuma kena memantau jelah kan :)
Kakzakie Kakzakie April 16, 2013
Ciri-ciri anak sulung banyak yg ada pada diri Alisya...
Fiza Rahman Fiza Rahman April 16, 2013
Bagusnya alisha. Qahirah dah bley tak pakai pampers, tapi klo nak beyak dia tak nak duduk dlm tandas tu. Nak kena pakai pampers jugak...haishhhh...
Sally Yatiey Sally Yatiey April 16, 2013
Kecik2 dah nak basuh sendiri ;D hee. Pandai Alisha! ^_^
UniMeOw UniMeOw April 16, 2013
hehe even akak lom caya kat alisha (mmg xleh caya lg pon...hik3..) jgn tunjuk kat dia aw yg akak lom pcya..
buat2 la pcya kat dia,,spy dia rs diri dia dpercayai & bleh btanggungjawab! ;D

<3
Nieyxzha Hassan Nieyxzha Hassan April 16, 2013
Hehehe..same mcm rania...dia pon dh stat msk bilik air sendiri..bukak baju ..tgk2 main air dlm tu..
tifa anvar tifa anvar April 16, 2013
salam Ina,
ank dare biasenye cm tulah. Lebh cpt nk brdikari. Ank dare sya 1thn dh pndai bgtau nk kencing kat tandas. TQ
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ April 16, 2013
Salam K.Ina..
hihi..pandai alisha ni..

:)
syawalsimpsons syawalsimpsons April 16, 2013
alisah mmg sangat2 dah jadi budak besar..sangat2 baguih la dier
emma emma April 16, 2013
mknenye Alisha "buyak" kt toilet sorg2la ek kak ina??
azizah :) azizah :) April 16, 2013
pandainya alisha... dia nak cuba berdikari la tu kak..
Cik Nur™ Cik Nur™ April 17, 2013
Tak terperanjat ke akak jerkah dia...
sian dia terkejut..hihi...

tp pandailah dia nak berdikari sendiri. :)
Izan Ishak Izan Ishak April 17, 2013
alisha ni bijak sungguhlah dia.
Myra Jay Myra Jay April 17, 2013
Walaupun Alisha da basuh kita ttp kena cuci lain, yela kecik lg kan.. tp baguslah Alisha nk belajar sendiri
QasehnyaRania QasehnyaRania April 18, 2013
in shaa ALLAH..
sikit lagi boleh berdikari la ni
Mimi Azirah Mimi Azirah April 24, 2013
Pndai Alisha nak cebuk buyak die sndri