U all mesti try cucur kembung nih (^_^)

Petang semalam saya masak cucur kembung.. Kebetulan adik ipar pun ada dekat rumah.. Cucur Kembung ni dah 2 kali saya masak.. Saya ambik resepi dari Tina.. Sangat sedap!! tak rugi kalau u all try.. Adik ipar saya pun cakap sedap.. hihii 


Inilah cucur kembung yang saya buat semalam.. makan time hujan2 ni best oooooo... (",)


Saya makan dengan sambal sardin.. Nampak tak cucur kembung tu, elok je bersarang isi dia.. hihii.. Cara buat dia senang je.. Mula2 saya kacau air suam + 6 sudu gula + yis.. lepas tu masukkan tepung gandum + serbuk bikarbonat + air.. lepas tu biarkan sampai dia mengembang 2x ganda @ peram la tu... saya buat pagi, petang baru saya goreng.. memang kembang giler la... Kalau u all nak tahu dengan lebih detail cara buat... tengok resepi TINA


Nak tahu sedap ke tak sedap.. Tengok lah ni.. licin hokay anak saya makan.. hihi


Siap jilat tu.... perghhhh memang mabeles lah.. muahhahhaha


Sardin siap melekat dekat dahi, mulut & hidung... hahhahhaha... Dekat pipi tu adunan cucur kembung.. Anak saya.. u all paham2 je lah.. saya sibuk dekat dapur dia pun sibuk nak menempek jugak dekat dapur... Anak dara yang rajin lah katakan... muahhahahha

P/s : WATERMARK SAYA DEKAT BAWAH NI, ECA YANG DESIGN

{ 22 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons November 24, 2011
macam2 tau je sue akan baca entry ina yang latest kan..kikikikiki..TQ knbayar la eRk...
Mama Aishah Mama Aishah November 24, 2011
wah...
tengok si kecik tue makan mmg selera betul laaa

bes nye... lapo pulakkk
AnonymousAnonymous November 24, 2011
wah dah try ye, best kan cucur ni, tetiba terasa teringin lah pulak
eB eB November 24, 2011
i kalo bab sardin, mkn ngan aoper pn laju ;p
Fiza Rahman Fiza Rahman November 24, 2011
Sampai menjilat pinggan alisha mkn , sedp sgt tu ☺☺
fieda fieda November 24, 2011
alamak ina...tgk alisha mkn sampai hbis satu muka tu pun dah tau mmg sodap...
suhaina laui. suhaina laui. November 24, 2011
sedap la ina...nk2 tgk alisha makan...kalo sue tgk ank mkn mcm tu lg semangat nk masak.....skrg akif susah sgt nk makan...makan ape yg die nk jer ;(
QasehnyaRania QasehnyaRania November 24, 2011
best kan kalau buat makan bila anak yang makan..semangat j nk mmasak utk dorang....macam ciksu ....:(
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty November 24, 2011
HAAA AMEK KO..SAMPAI MENJILAT JARI=)HEHE CUMIL
hakamah hamyadi hakamah hamyadi November 24, 2011
HUHUHU...kna letak yis ke???ingatkan sama je macam cekodok...kena try ni...
Puan Kutu Puan Kutu November 24, 2011
coq kembung memang sedap.tambah sedap klu mkn dengan kuah kacang.memang mabeles..hehe..

gambar tu nmpk macam sira gula..sy igtkan sira gula td..
Myra Jay Myra Jay November 24, 2011
Wahhh sedap hingga menjilat jari :)
emarieys emarieys November 24, 2011
pergh..punyalaha sedap si anak dara jilat pinggan
Nur farahiza Nur farahiza November 24, 2011
amboi meriah , sampai kat dahi haaa . nie mesti tersangat sedap nie , hahah
sue zainun sue zainun November 24, 2011
wokeh..balik nie nak buat lah..
Ardini Humaira Ardini Humaira November 24, 2011
bagus ni suka makan sardin. adik dni kalo dni masak sardin alamatnya dni kena makan sorang2 sobss
Unknown Unknown November 24, 2011
memang confirm sedap ni! nak cube lah..hehe
Unknown Unknown November 24, 2011
amboiii..sampai jilat pinggan...

tetiba teringin nk makan sardin pulak dah..adoyaiii
cheekychubbycutegirl cheekychubbycutegirl November 24, 2011
bes wooo.lapar..lapar :)

http://i-am-ifnir.blogspot.com/2011/11/baiklahkita-break-off-je.html
dalila dalila November 24, 2011
ptg2 cmni ;apar cucuq la pulak..:)
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda November 24, 2011
Alisha mkn eh sardin? bgusnye..xmemilih..Hannah lak xleh mkn pedas..bg die sardin tue pedas la..merah2 kn..hehe.. nmpk sdap la cucur ina tue..

btw, prasan dh watermark ina tue.. ^_^