MACARONS membuatkan Alisha jadi tak keruan!!

Kalau u all masih ingat, dalam entry sebelum ni, saya ada bagitahu saya menang hadiah macarons kan.. So, semalam saya dah pun terima macarons tersebut..


 Kotak isi macarons ni besarkan.. Seronok dapat macarons ni sebab takda pecah2 pun.. Cik Min letak kertas banyak2 dalam kotak ni tau... memang perfect lah cara bungkusan ni.. hihii


Saya dapat 20 biji macarons tau.. banyak tu.. suker3.. puas hati saya dapat makan puas2.. hahahah.. 


Ingat ke nak buat macaron je cerewet.. rupanya nak makan macaron pun ada benda yang kena buat dulu tau sebelum boleh makan.. hihii 

"Macarons perlu disejukkan terlebih dahulu di dalam peti sejuk 24 jam sebelum menikmatinya atau sekurang2nya 3 jam. Keluarkan macaron dari peti sejuk & jangan buka bekasnya sehingga ia mencapai suhu bilik dalam 20 minit"


Tapi yang menjadi masalahnya macamanalah saya nak ikut arahan yang Cik Min bagi tu.. U all tengoklah anak saya ni haa.. Dah menangis2 nak makan macaron.. dia try buka plastik tu tapi tak terbuka jugak.. lagilah kuat si alisha nak berteriak..


Yang saya ni pulak sibuk nak ambik gambar macaron ni je.. 


Alisha tak puas hati.. terus panjat meja... & terus ambik semula macarons tersebut.. hihii kesiannya anak saya.. Terus saya buka bekas tu & bagi alisha makan macaron tu.. (",)


 Sedapnya Alisha makan.. Dah menangis2 baru dapat makan.. Nak buat macamana sayang oiii.. Ibu ni sejak dah berblog ni, mesti kena amik gambar.. muahhahah "Bergenang air mata anak saya.. adusss sedih pulak saya tengok"


 Sedap tak terkata lah tu makan.. puas hati ek alisha dah dapat makan.. merah menyala warna dia.. hihii


Comel la pulak tengok alisha makan.. habislah jugak 2 ketoi macaron dia makan.. opstt seketoi je sebenarnya sebab setiap seketoi tu, ibu alisha ada makan jugak.. hihii


 Sayalah yang makan macaron sangat.. sampai comot.. hihii so, bila u all tengok kecomotan mulut alisha ni.. u all dapat bayang tak kesedapan macaron tu??.. muahhahaha


Akhirnya tercapai jugak hajat saya nak makan macaron.. (^_^).. Memang macaron buatan Cik Min ni sedap hokay!!.. Tak rugi kalau u all order.. hihii Sekali makan, saya rasa takdalah manis sangat tapi bila dah berketoi2 makan, baru rasa manis.. muahahahaa...

{ 19 comments.. read them below or add one }

fieda fieda November 02, 2011
amboi...untungnya ina dgn alisha dapat mkn macaron....kelakar la alisha ni..aduhai..nangis2 nakkan macaron tu..yg ibu sibuk ngan kamera..kak fieda dpt byangkan keadaan masa tu...hahahaha...terliur plk pg2 ni nmpk entry ina ni...tak sangka nk mkn pun cerewet jgk rupanya kan..
Zulfahmi Zulfahmi November 02, 2011
Kalau saya pun, memang akan mengamuk kalau tak dapat makan terus...

Warna dan bentuk dia sangat la menarik~

Saya lapar
Siti Asiah Siti Asiah November 02, 2011
Kesian Alisha yea...mama asyik ngan kamera yea...takpe biar anti babab tgn mama yea...hehe

Lepas geram la tu yea Alisha...mama lambat bg yea...;)
eB eB November 02, 2011
alahai air mater tuh. hu3. eB x pernah mkn walo pernah dpt, sbb semut ngap dolo. hu3
eB eB November 02, 2011
alahai air mater tuh. hu3. eB x pernah mkn walo pernah dpt, sbb semut ngap dolo. hu3
Unknown Unknown November 02, 2011
bestnye dpt free!

mahal tu...untung alisya dpt makan puas2...
syawalsimpsons syawalsimpsons November 02, 2011
sue pun penah rasa jugak macaron cik min...mmg sedap la..tp syawal lambat sikit...sebab tak makan manis kan...
Aimifiqa Aimifiqa November 02, 2011
comel je alisya. tak sabar2 nak mkn sampai nanges2. hehe. macarons sedap dan mahal. hhe
Mira Marcello Mira Marcello November 02, 2011
waaaaaa macam sedap je macaron nie, nak try tapi orang kate manis sangat. tak suka manis sangat
dalisha dalisha November 02, 2011
syioknya dapat macarons...
Naz Naz November 02, 2011
baru je makan baru-baru ni...manis sangat..semangat alisha makan.hehe
AnonymousAnonymous November 02, 2011
sedapnye...tertelan air liur..aritu da mkn org bg hadiah..mmg manis
indahhiasan indahhiasan November 02, 2011
macarons tu ape kak?haha..tengok mcm kuih dorayaki yang doraemon suka tu je..next week sy sampai SP..
LYAfrina LYAfrina November 02, 2011
sedap ke?/ lya x pnah mkn lg maracon..nk mcuba..tp x order2 pon lg
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda November 02, 2011
sdapnye la, dh la tgh puase nie, huhu.. wah, ade crae2 eh before nk mkn macaron nie, xtau lak, mkn pun xpenah lg, huhu~... T_T
Unknown Unknown November 02, 2011
huk..huk..nk nangis boleh..hahaha
mmg nampak sedap sangat..dh tgh lapar ni
tiefazatie tiefazatie November 02, 2011
wah..untung ah sis..sedap tue kan2..hee
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty November 02, 2011
lambatlah tuh deria rasanya=)mkn byk baru manis.hehe..btw sumpah mmg nurul tak pernah makan.nurulnie jenis suka makan manis2 taw.mesti sodap ek..