Ada siapa2 nak buat menantu tak???

Ada siapa2 yang nak jadikan Alisha sebagai menantu tak??.. Anak saya ni rajin tau.. pandai masak anak dara saya ni nanti... muahahhahah

Actually pagi tadi ketika saya sedang siap2kan barang untuk masak Daging Dendeng, tiba2 si Alisha ni dah terjaga dari tidur & terkedek2 datang dekat saya.. sekali dia tengok saya tengah nak guna blender.. Mana boleh jadi.. blender tu salah satu peralatan di dapur yang menjadi favorite anak dara saya nih!!


Dan2 tu jugak dia nak pergi tekan button nak on blender.. Adusss.. terus dia amik port.. saya layankan je lah..hihii.. Mula2 sebelah tangan je.. tangan kiri duduk rileks dulu..*Actually time ni, blend tengah berputar*


 Lepas tu, anak saya dah naik syok melihat benda alah tu berputar je.. terus pegang 2 belah tangan.. Hahahha Anak saya ni cerdik betoilah..!! Macam expert je gayanya.. hihii


Tengoklah muka kegembiraan anak saya ni..!! Muka orang seronok dapat tolong ibu dia .. muahahhah... kalau u all nak tahu, sebenarnya setiap kali saya masak, Alisha rajin menengok.. saya ni pulak, rajin mengajar.. 

Tu yang Alisha pandai nak on kan blender tu.. hihii Lagi satu, time saya menumbuk guna lesung batu, dia pun sibuklah jugak nak tumbuk.. hihii.. Maklumlah, budak2 besar alisha ni kan memang suka dengan benda2 alah yang boleh ada bunyi ni.. (",)

Mesti Daging Dendeng saya sedapkan nanti.. maklumlah rempah ratus dia tu hasil blend anak dara saya yang sangat rajin nih!! hahahha..

P/s : Aktiviti Alisha ni di bawah pengawasan saya.. (",)

{ 15 comments.. read them below or add one }

LYAfrina LYAfrina November 14, 2011
hehe..bagus alisha ni... kecik2 dh suka turun dapur.. xmcm autie ni,, dh kawin pon..tkut2 lagi..hik3
Rozie Rozie November 14, 2011
HAI HATI HATI ALISHA KANG TERTUMPAH HABIS PEDIH... NENGESLAH MAMA DIA TAK LEH WAT SAMBAL
fieda fieda November 14, 2011
ala...nak booking la awai2...hihi...pandai la alisha ni...nak tau tak maira pun penakut dgn bunyi blender..kalau dgr kak fieda guna blender cepat2 dia lari ke depan kalu time tu dia duk dapur...dia kata bisingla..
nanti letak gambar daging dendeng tau...nak belajar la dgn ina..
AnonymousAnonymous November 14, 2011
xlame lg pandai msk da tue..hikhik
suhaina laui. suhaina laui. November 14, 2011
aish dan kak fieda dulu la booking erk....akif pon same la...kalo time masak sibuk aje die...mcm2 soalan di ty..tapi mkn nye tidak....ina share la resepi daging tu....
Ardini Humaira Ardini Humaira November 14, 2011
wah3 kecik2 da rajin.. bila besar nanti mesti tere masak :D
Naz Naz November 14, 2011
blh buka katering dah..hehe
Unknown Unknown November 14, 2011
waduh2... rajin ny dye..... =)
Myra Jay Myra Jay November 15, 2011
Wahhh rajinnye anak dara sorang nie :)
emarieys emarieys November 15, 2011
memang smalah dgn anak ema..suka sgt main mesin ni..bila kita nak pakai..sibuk jer nak letak tangan kat atas tu
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty November 15, 2011
ibu dia rajin masak so anak dara dia rajin gak ke dapur=)
Puan Kutu Puan Kutu November 16, 2011
nanti mintak borang ekk Alisya, boleh masuk senarai calon menantu anty.kehkeh...

bagus kita dedahkan anak dengan aktiviti menolong kt dapur dr kecik.Semoga Alisya membesar menjadi anak yg rajin.

seperti kata ibu alisha, janji semuanya dibawah pengawasan org tua..:)