Alahaiiii kesiannya anak ibu...


Thanks to Mr. google

Kejadian ni berlaku petang semalam.. Saya tengok Alisha mengintai dari pintu rumah bila dengar suara budak2 main dekat depan rumah.. Alisha siap dah keluar rumah lagi sebab nak pergi tengok lebih dekat.. Saya ni pulak, kesian tengok Alisha.. bawaklah dia main dekat depan rumah..

Kalau u all nak tahu.. Alisha ni boleh terkedek2 pergi buat muka tak malu dekat budak2 tadi.. padahal alisha bukan jenis yang macam ni sebelum ni.. *Budak2 tu lebih kurang darjah 4 or 5*.. Sampai dekat dorang, Alisha tengok je budak2 tu tapi sayangnya.. takda respon dari budak2 tu.. Dorang sekadar tengok Alisha lepas tu teruskan kembali mengilat kuku dorang guna alat yang nak kilat kuku tu la.. yang nak kene tenyeh2 tu...

Aduss.. Tak tahu nak cakap macamana perasaan saya masa tu.. kesian sangat dekat alisha.. dia nak berkawan.. tapi tu la.. dia baru umur setahun dua bulan.. budak2 tu pulak dah umur 10 or 11 tahun... Alisha yang tak reti apa2 ni.. terkedek2 jalan datang dekat saya semula.. Bila saya tanya alisha.. mana kakak? Alisha terus pergi kembali dekat budak2 tu.. tapi dorang tetap tak layan Alisha...*alisha pergi dekat budak2 tu 5 kali lebih rasanya*

P/s : Rasa macam taknak tunggu lama2 dah.. dah nak pregnant sekarang jugak.. nak bagi kawan dekat alisha.. boleh gitu?.. (",)

{ 15 comments.. read them below or add one }

Jaa Jaa November 29, 2011
boleh..... erm, kesian kt dia.. nk bg kawan dgn idlan pun, idlan jauh kt cni....rajin2 ler bwk dia main kt luar ek....
zareliqa afiqa zareliqa afiqa November 29, 2011
alalala..kesiannyer dia.Mcm cousin Iqa lar.tua setahun kot ngn Alisha.Dia suka berkawan..kalau ada budak2 mesti dia g.T dia ckp "hye kawan.." kat budak tu.Padahal tak kenal pun.huhu,peramah sangat!^^
BABY(MAMA AMANA&ARIEF) BABY(MAMA AMANA&ARIEF) November 29, 2011
amana dah 5 tahun..ila pg umah sedara jauh..dia nak main dgn budak2 tue tapi budak2 tue tak layan.. sedangkan baya lebih kurang.. amana datang & ngadu.."mama , diorang tak mo kawan dgn amana" saya senyum je & kata "cian anak mama"
aizamia3 aizamia3 November 29, 2011
kesian anak mama..
kakak2 tu tak reti nak layan alisha kut.. ;)

dia nak berkawan tu.. sunyi sorang2.. macam ai dululah..
wan nurul hezrina wan nurul hezrina November 29, 2011
oo nie kes teruja nk bg kwn..huhu aah ina bg kwn kt alsya cpt..merah dah ada sofia.hehe
nurmujahidah nurmujahidah November 29, 2011
meh sini,, muja dokong,,, bawak naik basikal,, hehe,,
Cute MuM Cute MuM November 29, 2011
budak besar alisha memang dah start nak berkawan.. kalo dania die memang peramah.. asal jumpa budak2 die tegur.."hye kawan".. nasiblah.. kadang2 ada yang tak layan..
apa kata rajin bawa alisha keluar taman ker.. kat sana ramai sikit orang..
lagipon dania kira beruntung sebab ramai sepupu dok dekat.. boleh jadi kawan main..
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ November 29, 2011
salam Ina..ala syiannya acik atie baca.Meh!dtg umah acik atie..kiter main ngan anak acik atie,dia suka budak2 :)
TTg petanyaan ina tue..ayam pon blh gak..cuma mungkin rasa lain sikit jer.resepi org malas tuh,sbb mudah sgt!..hihi
Dalila Hamid Dalila Hamid November 29, 2011
ciannya.... alisha nk berkawan..
LYAfrina LYAfrina November 29, 2011
cianya kat alisha..... kakak2 tu lak x peramah cam alisha kan.... huhu..
Myra Jay Myra Jay November 29, 2011
Ok idea bernas, baru Alisha ada kawan..heee :)

Itula budak2 ni diorang mesti nak main dengan yang sebaya je kan.. ;)
Rtp Farra Arisha Rtp Farra Arisha November 29, 2011
she's excited to befriend with the others..hehehe. may she grows well! :)
MamaEma MamaEma November 30, 2011
dia nak kawan sepermainan tu..bauslah kalau plan nak preggy lagi
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda December 01, 2011
hehe.. pregnant je la, Ina.. Alisha pun dh bsar dh nie, dh pndi gak...xde la ssh sgt nk pregnant kalo Alsha dh bsar & pndi nie..hehe..
Puan Kutu Puan Kutu December 02, 2011
kesian..aiman mengalami nasib yg sama..:)