Anak Dara saya dah besar rupanya... hihiihii

Kejadian ni berlaku hari Rabu baru ni.. Memang saya tak sangka sungguh.. Tak sia2 alisha selalu "menolong" saya ketika memasak dekat dapur selama ni.. (",)

Baru2 ni ketika saya tengah nak guna blender, anak saya ni pun seperti yang u all tahu, dia memang suka bab2 nak tolong saya blend ni kan.. so, dia pergilah dekat blender tu, konon nak tolong tapi terhalang dengan tudung periuk yang dia sendiri letak dekat situ.. Tanpa disangka2, anak saya ni ambik tudung periuk tu & pergi simpan semula ke dalam kabinet.. & terus guna blender tersebut.. Memang tak sangka betoi saya.. Ingatkan, dia akan buat tak tahu je dengan tudung periuk tu.. Cerdik betoi.. Cepat belajar.. 

Lagi satu, ketika saya tengah nak kupas kulit bawang, dia pun sibuklah nak mengupas jugak.. Saya kupas guna pisau tapi dia kupas guna tangan... hihii Tapi PART YANG PALING BEST.. bila kulit bawang yang dia kupas tu terjatuh atas simen, dia kutip kulit bawang tu & buang kulit tu ke dalam tong sampah.. Rupanya sekarang ni dia dah tahu, sampah perlu dibuang ke dalam tong sampah.. hihii Anak saya dah makin besar u all.. dah pandai menolong saya ketika di dapur.. muahahaa

Apa2 pun, saya bersyukur sangat2 dengan perkembangan Alisha.. kalau ibu2 lain pun mesti rasa seronok kan.. Yela, walaupun anak kecik lagi tapi dah boleh jadi geng kita di dapur.. muahhahah..
Anak Dara saya dah besar rupanya... hihiihii

{ 14 comments.. read them below or add one }

Shafiq Shafiq November 18, 2011
Mesti akak gembira sangat anak dara akak tu dah boleh diharapa. :-)
ARYANI NUR ARYANI NUR November 18, 2011
perkembangan yg +ve...teringat anak akak saya..macam tu la..kiter ke dapur..keje nak ngempeng buat keje sama walaupun kecik lagik..he3..tapi yg tu bukan cam alisha..yg tu keje punggah almari tolong amik barang..ha3
UniMeOw UniMeOw November 18, 2011
bagus la kecik2 lagi dah minat tolong kat dapo..:)
teratak hati teratak hati November 18, 2011
pandainye..kecik2 dh pndai tlg kat dpur..bestnya dpt ank pempuan dpt jd geng kt dpur ek..
Puan Kutu Puan Kutu November 18, 2011
pandai alisya mengemas..:)

pandai alisya jaga kebersihan..:)

besar nti mesti mertua syg..rajin menolong di dapur katakan.hehe..
fieda fieda November 18, 2011
wah..bestnya dah ada pembantu...rajin alisha...
Ardini Humaira Ardini Humaira November 18, 2011
wahhh bagus ;)
bantu mama dia...
Azzah Azzah November 18, 2011
nanti dah besar,ringan tulang ni..
Azzah Azzah November 18, 2011
nanti dah besar,ringan tulang ni..
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda November 19, 2011
Salam Ina..

huhu~..lamenye xsinggah sni..mmg kne bc blk entry2 ina la utk catch up blk..
btw, nk inform ina yg sy mmg xdpt nk access blog sy..so nie link blog br sy, arap sudi visit, ngehehe.. ^_^

http://greennnpanda88.blogspot.com
msredcheesecake msredcheesecake November 19, 2011
Sweetnya Alisha.... Jom tolong aunty masak cekodok.. Hheee
SeputihSalju SeputihSalju November 19, 2011
bestnya..dah ada pmbntu.. Afiqah cepat besar ye, leh tlg2 ibu buat kjer rumah..hehehe
QASEHNYA RANIA QASEHNYA RANIA November 19, 2011
ni la best if da anak dara kan...
boleh bantu ibu kt dapur...