Alisha termakan SAMBAL BELACAN!!

 Tadi ketika saya tengah kemas2 mainan Alisha, sekali alisha datang dekat saya sambil cakap " DAP DAP".. maksudnya sedaplah tu... *Ohya, alisha dah pandai cakap dap@sedap.. lupa nak cerita.. banyak sangat word yang dia dah pandai cakap.. hihii*


Saya ni terkejutlah tengok dekat mulut alisha ada warna merah.. dia pulak duduk hisap2 jari dia tu.. saya cepat2 cium jari dia.. nak bau apa yang dia makan tu.. risau jugak.. Sekali saya pergi tengok dalam peti ais, rupanya anak saya ni makan SAMBAL BELACAN.. hambikkkk.. Adussss.. terkejut saya.. *ibu alisha yang hover tau..hihii*

Nak jugak letak gambar ni walaupun kabur sebab nak tunjuk airmata alisha yang keluar akibat kepedasan..hihii

Alisha ni betoi2 tahan pedaslah.. dia boleh makan sambal belacan.. siap cakap sedap pulak tu.. muahhahahh.. Bayanglah pedas tak pedasnya sambal belacan tu.. sampai keluar air mata Alisha... Huhhh! 


Tapi yang bagus tu, dia tak nangis.. siap boleh pergi makan keropok pulak.. seolah2 kejadian makan sambal belacan tu tak pernah berlaku... muahahaha

{ 31 comments.. read them below or add one }

~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ November 10, 2011
la..kuat mkn pedas ni nnt..hahaha kesian die..
ARYANI NUR ARYANI NUR November 10, 2011
hahaha3...kelakar jek kan..camno la anak akak ley amik sambal belacan tuh..kiki3..(^,^) alisha2..bikin ur mum cuak..he3
LYAfrina LYAfrina November 10, 2011
hehe..alisha pon dh pndai mkn belacan ni..wowww hebakkk!!
Cik Rose Cute Cik Rose Cute November 10, 2011
hihihi walaupun pedas tapi sedap ya Alisha....kesian sampai keluar airmatanya....
zareliqa afiqa zareliqa afiqa November 10, 2011
ehehe~ bagusnya kecik2 da pandai mkn pedas.pandai cakap sedap plak tu.heee comey :D
Nigina Nigina November 10, 2011
ishhh tahan sungguh alisha nie yer.. kalau adam sikit pun dah sibuk cari air.. cayalah alisha
suhaina laui. suhaina laui. November 10, 2011
alisha gud gurl! makan sambal belacan erk...nk rase jugak la sambal ibu erk...lpas tu mkn kepok lak hehehe...ina try la cicah kepok keping dgn sambal belacan sedap ;)...selalu jugak sue buat mcm tu heheheh
syawalsimpsons syawalsimpsons November 10, 2011
terbaeekkk terrer tu....kalo syawal alamat.mmmg meraung tu...kuat la alisha...
Zie Zie November 10, 2011
Malu nak ngaku tuh.... hehehe
Jaa Jaa November 10, 2011
wah... kalau idlan confirm nangis menjerit2....
✿ Myra ✿ ✿ Myra ✿ November 10, 2011
huhuhu...alisha ni kannnn..iskk..sib baik comey, kalu dak mmg geget2 pipi dia :D
fiza fiza November 10, 2011
Hahahahaha...mcm mana bley terlepas mkn sambal belacan nih, nasib tahan pedas.
-fieda- -fieda- November 10, 2011
alisha good girl la...
Zefa NorAsmara Zefa NorAsmara November 10, 2011
Sah! Alisya mmg tahan pedas.. sedap ye sambal belacan ibu? Auntie nak sikit boleh? hehe..
diana diana November 10, 2011
hahah...
bagus la..senang nak jamu kalau gitu..boleh makan sepinggan dengan kita,.hehehh
Nazirah Nazirah November 10, 2011
haha..baru betul anak kedah..haha..
Dalila Hamid Dalila Hamid November 10, 2011
boleh ke tu?.... nangis nnti..
mama_umar_maryam mama_umar_maryam November 10, 2011
ya rabbi,smpi kuar airmate !!! tahan betul ye sayang,hehehe
deno deno November 11, 2011
nampaknye alisya bila besar nanti mmg tahan pedas! cute alisya!!!! :)
msredcheesecake msredcheesecake November 11, 2011
alisha,aunty pon suka sambal bacan...terel la dia... hheee
Puan Kutu Puan Kutu November 11, 2011
adoi alisya tahan pedas...anty memang solute.pasal anty tak tahan pedas..sambal belaan pun takberapa suka.abg aiman pun sama.uncle jer macam alisya..keke
MamaEma MamaEma November 11, 2011
tak susah da makan makan pedas besar nanti
Nida Nida November 12, 2011
olorrrrr.... cutenya cerita ni... sampai berair mata tu yang tak tahan.

p/s: kak Nida dan family dah duk NZ ni dah masuk tahun ketiga.... tulah rindu sesangat pada Malaysia, terutama makanannya... uwaaaaa. Insya Allah akan balik ke Malaysia pertengahan tahun depan... Ina doakanlah kami di sini agar segalanya berjalan lancar..
tiefazatie tiefazatie November 13, 2011
hihi..die geram je tgk sbb sis xpernah bg die kan..hehe..tue yg try sendiri kot..hehe
Addin Addin November 13, 2011
ala ala tomei tomei, cian dia termakan sambal belacan ye, hihi
wan nurul hezrina wan nurul hezrina November 14, 2011
hahaha cian nyer dia.kalau merah lama dah menanges tak benti.dia takut ngan pedas.kdg2 tpkr mcm mana dia makan kat nursery=(
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda November 22, 2011
siannye la Alisha.. Hannah xkn lgsg mkn pedas.. kalo nmpk merah2 aje, die akn kate, "xnk la, pedas.."
deno deno June 22, 2012
kesiannya alisha sampai keluar air mata.....