Anak alahan dengan telur?

Biasanya telur ni salah satu yang boleh buat anak alahan.. Macam anak saya, alhamdulillah dorang takda alahan dengan telur, penggemar telur adalah.. hihi.. Opsttt tapi macam Aqilah, dia alah dengan kacang, walaupun kacang tu saya yang makan, tapi sebab dia menyusu, so, badan2 terus naik ruam2... Macam Alisha pulak dia alah dengan udang.. Alisha kan ekzema.. mulalah jadi gatal2..


Kalau dulu saya buat entry Alisha suka telur, kali ni, Aqilah pulak.... 2 bijik sekali makan


Nampak dek kakak, kakak cukai dengan adik sikit.. pastu tak cukup, ibu kene rebus lagi... Sekarang kalau masak, kene bahagi 2, sebekas untuk kakak, sebekas untul adik.. (",)

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 15 comments.. read them below or add one }

Aisy Nasiha Aisy Nasiha October 04, 2013
naim masa kecil gitulah,, makan telur akan naik ruam. dh besar ok pula,,legalah macam tu....
lizz lizz October 04, 2013
uwais alahan dengan telur biler makan..mulala naik ruam kat muka tapi biler dah besar ni dia kurang sikit...
bebudak ni memang suka sangat ngan telur kan ina... kalo makan ader telur dadar atau telur mata memang laju jer diaorang ni makan...
QueeN TerataI QueeN TerataI October 04, 2013
amboiii sukanya makan telur rebus yer.. anak queen x suka telur rebus.. telur goreng suka.. hehehe
syawalsimpsons syawalsimpsons October 04, 2013
syawal ngan izz pon suke telur...alhamdulillah izz x alahan ngan telur
Shima Salleh Shima Salleh October 04, 2013
Bila dah ada 2 anak kena bahagi dua, ada 3 anak, kena bahagi 3 dan seterusnya ^_^
Ann Ishak Ann Ishak October 04, 2013
susah betul nak jumpa anak2 yang suka makan telur rebus, bagus kakak dengan adik suka makan telur
Fiza Rahman Fiza Rahman October 04, 2013
Bersungguh2 anak dara ni mkn telur. So far alhamdulillah...anak2 saya x der alahan. Cuma lately mcm dorang x blh nak mkn ayam, naik gatal2.
Dylla Abas Dylla Abas October 04, 2013
alololo..comelnya Aqilah!! geram laaa
azizah :) azizah :) October 04, 2013
budak2 mmg suka telur rebus kot..anak buah jijah 3thn pon gemar
Sweetmama Sweetmama October 04, 2013
anak2 k.eija pun penggemar telur, tp Ziqry masa umur dia setahun setengah ke bawah mmg alah pun dgn telor, kalau dia mkn telor mesti naik bengkak2 dkt bdn n muka dia, alhamdullillah 2 thn dia dh ok hilang plk alahan telor tu...
QasehnyaRania QasehnyaRania October 05, 2013
hihi..ok la tu.telur pon sumber protein
Haryati Faizal Haryati Faizal October 05, 2013
erm.. sama ngan anak yati mang suka sgt ngan telur... sebiji tak cukup...
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief October 06, 2013
peminat telur ni...qalief pun suka telur..klu mkn nasi dgn telur mmg berselera
shahdiana shahdiana October 06, 2013
alahai telur rebus ni pun feberet anak-anak yana ina...memang berebut punyalah...dah besar anak dara ni..dah pandai duduk n makan sendiri lgi...
Puan Kutu Puan Kutu October 07, 2013
agak nsuusah juga ada anak yg alahan ni kan,kena sentiasa alert dengan pemakanan depa.sy Aiman alhamdulillah tolak bau ngan kayu je semua ok.hehe afia buln depan baru bley start makan

suka ye dia makan telur