Aqilah dah tunjuk bakat dalam menulis

Menulis la sangat.. sebenarnya menyonteng.. Baru beberapa hari genap setahun, dah macam2 kemajuan anak yang baik hati si Aqilah ni nak tunjuk.. Kalau tadi saya cite pasal Aqilah yang pandai tolong angkat baju masuk bilik, kali ni pulak pasal dia dah mula tunjuk bakat menyonteng..


Kelmarin, dengan senyuman yang manis, pegang pen sebelah kanan, pegang sampul surat sebelah kiri, Aqilah datang berlenggang ke arah saya di dapur.. terkejut saya tengok sampul surat yang saya nak pos dah berconteng.. Si Aqilah macam biasalah, sengih tunjuk gigi dia tu.. Niat Aqilah maybe nak tunjuk dekat saya yang dia dah pandai "menulis" kot...


Saya pun apa lagi, terus ambik pen & buku untuk Aqilah conteng... Nampak tak hasil contengan Aqilah tu.. Ohya, entah camne, mula2 Aqilah start nak menyonteng tu, terbentuklah nombor 4 (atas watermark).. Alisha yang tengok terus cakap "Number four".. Alisha ni kenal no 4 je pun u all... kikikiii


Aqilah belum pandai pegang pen dengan betul lagi.. tu yang tapak tangan dia pun terconteng.. Terconteng ye u all, bukan Aqilah sengaja conteng.. buat masa ni Aqilah tak reti conteng lagi badan dia.. Tunggu dah reti nanti, tak cukup badan dia, badan saya pun kene conteng agaknya.. hihii


Masa Aqilah tengok tapak tangan & kaki dia terconteng, dia buat muka pelik.. siap tenyeh2 lagi kaki & tapak tangan dia tu.. hihii.. Takpala.. ini permulaan untuk Aqilah belajar menulis.. InsyaAllah lama2 Aqilah akan pandai & minat dengan buku + pen.. Macam Alisha dulu pun camni jugak...

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 20 comments.. read them below or add one }

Mummydearie Mummydearie October 25, 2013
Anak saya yang sebaya pun memang rajin conteng sana-sini. Tapi semuapun terbalik sebab dia dah menunjukkan kecenderungannya untuk menjadi seorang yang kidal. Cuba juga diubah tapi tak jalan.
zachflazz zachflazz October 25, 2013
ahai... ayo Nak, lanjut dengan bakatmu. jadilah generasi yang jaya!
syawalsimpsons syawalsimpsons October 25, 2013
cepatnya perkembangan aqilah n ye...izz pon baru mula sikit2 dengan belek buku
Ema Johari Ema Johari October 25, 2013
hati-hati pegang pen yer aqilah
Haryati Faizal Haryati Faizal October 25, 2013
takpe...pelajaran pertama tuk dia...hihi
Jemari_Suri Jemari_Suri October 25, 2013
dh pandai conteng dh...pasni abis la ibu dia...hikhik
DYatie DYatie October 25, 2013
Arissa kalau tengok dekat tangan dia ke kaki dia ke ada 'benda' dia mesti nangis. Haha.
BLuRpL3 BLuRpL3 October 25, 2013
hehe..budak2 memang suka main pen & kertas kan.. takpe, itu latihan utk diorang belajar menulis :-)
azizah :) azizah :) October 25, 2013
bijaknya dak aqilah ni..geram!
Puan Kutu Puan Kutu October 26, 2013
dah pandai tunjuk bakat ye aqilah..nti mesti cerdik dan pandai menulis macam kakak alisha
Masya Masya October 26, 2013
Mula2mcm tu lah... Nnt lama2 kreatif tulisannya
Cik Nur™ Cik Nur™ October 26, 2013
pelan2 kenal dgn alat tulis...lepas ni mesti dia akan rajin macam kaka dia.. :)
Aju Mohit Aju Mohit October 26, 2013
hahahaha ni seni kaki ni ina, takpe mmg berbakat aqilah ni ;)
Nora Karim Nora Karim October 27, 2013
wah... aqilah pun dah macam2 ragam ye... ada je benda baru dia nak cuba... good job sayang! ^_^
QasehnyaRania QasehnyaRania October 27, 2013
in shaa Allah.. permulaan yg baik ni
Shida Radzuan Shida Radzuan October 28, 2013
hehe conteng2 siap dah hehee..gud2 aqilah hehee..
Mimi Azirah Mimi Azirah October 28, 2013
bukan main lg die menconteng ye kak ina....hahaha
Deqla Manjew Deqla Manjew October 28, 2013
haha.. x cukop kertas, tgn ngan kaki pun jd tmpt nak ditunjuk bakat menulis.. ;p
Fiza Rahman Fiza Rahman October 28, 2013
Hehehe...comel. Qhalif sampai dalam telinga dicontengnya.