Bukti saya rajin masak

Tak tahu nak tulis tajuk apa.. hari2 duk pikir tajuk apa nak tulis.. entry apa nak tulis.. sampai sakit kepala pikir tajuk.. hahha.. So, hentam je la... (",)


Ini bahagian beku peti sejuk umah saya.. nampak tak banyaknya bekas.. Semuanya berisi lauk yang tunggu untuk di masak.. Inilah bukti saya rajin masak, kalau malas masak, mesti my dear tak beli bahan basah kan.. dibiarkan je ruang beku ni kosong.. (",) Orang lain tayang bahagian beku ni dengan bekas jenama TUPPERWARE.. saya ni, jangankan jenama tupperware, tipuware pun bukan... tapi jenama nestle... muahahhahahha...

Bahagian atas tu ayam.. bekas kuning, ayam pencen, bekas biru ayam tak pencen, bahagian bawah tu ikan.. Ikan seludu, ikan bawal & ikan kembung... Yang lagi satu bekas bertutup kuning tu, ada sosej + isi ketam.. (",) Saya seronok tengok peti ais rumah saya yang penuh camni, bukan pe, rasa macam bersemangat je nak masak.. heheh

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 18 comments.. read them below or add one }

azizah :) azizah :) October 03, 2013
samalah jijah kak.. bekas aiskrim kebanyakannya isi brg basah..ohh rindu nak balik rumah kat sabah!
Ayu Zan Ayu Zan October 03, 2013
nak letak kat beku tu ayu pun pakai bekas murah mcm tu..eh.bekas free.. rugi pakai tapawe.
Mrs Velentine Mrs Velentine October 03, 2013
hehehe...peti sejuk MV wajib ada ayam,sosej...kalau nak makan ikan..beli fresh sebab dekat dengan rumah..done hi shop
Delimasari Delimasari October 03, 2013
bertingkat bekas222 nye
syawalsimpsons syawalsimpsons October 03, 2013
seronok tgk ..bila bukak peti ais dah tau nak masak pe
Tina Othman Tina Othman October 03, 2013
wah byknya stop up barang mentah
Haryati Faizal Haryati Faizal October 03, 2013
sbg surirumah peti ais mang kena sentiasa penuh, 3 bulan dok dlm pantang baru yati rasa camne tiap2 ari kena masak...
lizz lizz October 03, 2013
memang ina rajin pun tengok tuan pun tahu hehe..mesti sedap ina masak ni...kemain banyak lauk pauknyer tu...
Cik Nur™ Cik Nur™ October 03, 2013
kekekek..samalah dengan mak nur kak, dia pun guna bekas2 aiskrim tu..hehehe
Shima Salleh Shima Salleh October 03, 2013
Ehhh kita sama la.. shima pun suka pakai bekas eskrem ni tau.. senang guna hihihiii... Tapi peti shima tak byk lauk mcm ina ni.. Time penuh waktu nak raya aje hihihi.. lgpun peti es kecik hahahahaha.... beli byk2 kang tak muat :)
Puan Kutu Puan Kutu October 04, 2013
terbukti ina rajin masak.hehe
Maria Firdz Maria Firdz October 04, 2013
sy berbeku2 dok dalam plastik... walaupun kerja.. tiada alasan x memasak... :)
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha October 04, 2013
bukti sakan kak.hahaha..nanti i kasik bukti i pun rajin...rajin sepahkan peti ais...sebulan ooo xbersihkan.hahahaha
fieda fieda October 04, 2013
la..ina sama la dgn kfieda..buh laik guna bekas aiskrim je..ye la byk2 tu la gunanya kan..
QasehnyaRania QasehnyaRania October 05, 2013
sama la kita tak da jenama tupperware. hihi
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief October 06, 2013
ni mmg betoi2 rajin masak ni..penuh peti ais hihihi
shahdiana shahdiana October 06, 2013
wah...ini memang rajin sakan ni...penuh betul peti ais ina....esok-esok boleh buat buku resepi n hadiahkan untuk orang masa buat giveaway nanti...hehehe...