Keseronokan anak saya main bawah pokok manggis


Nampak tak senyuman Alisha tu... Seronok saya tengok anak saya yang baik hati ni happy macam ni... Alisha seronok sebab dia baru merasai pengalaman naik buai yang digantung tali dekat cabang2 pokok manggis.. Alahaiiii.. Sedih tingatkan anak2 saya sekarang... Sekali sekala balik kampung.. merasai pengalaman ada di kampung.. merasai pengalaman bermain mainan di kampung.. punyalah happy... Anak2 zaman sekarang yang lebih terdedah kepada tablet & taman permainan.. dah kurang permaianan macam saya kecik2 dulu...

Apa2 pun saya tetap bersyukur sebab kami masih ada tempat yang memang betoi2 kampung... tanah atok Alisha yang penuh dengan pokok buah-buahan.. Ada hamba Allah yang ingin beli tanah abah saya di kampung dnegan harga 100 ribu tapi abah saya tak nak jual.. dengan alasan.. "TANAH NI UNTUK ANAK2 CUCU DIA BERKUMPUL.. TANAH ADIK BERADIK ABAH SAYA SEMUA DEKAT2.. HUBUNGAN KEKELUARGAAN LEBIH BERHARGA DARI DUIT..".. 

Ya Allah.. entah kenapa tiba2 saya rasa sedih.. sedih teringat nasib adik lelaki saya.. dah la kami hanya 3 beradik... sedih mengenangkan nasib dia akan datang.. Sedih mengenangkan perit jerih abah saya selama ni.. bukan senang untuk abah ada di tahap sekarang.. Walaupun camtu, di usia sekarang, abah masih diuji dengan anak yang terlantar atas katil.. Abah ke hulu ke hilir turun naik isi borang tu isi borang ni jumpa orang tu jumpa orang ni.. semata2 nak tolong adik saya...Anak dia... Pengorbanan seorang abah yang tak pernah berhenti.. Dari anak kecil sebesar tapak tangan.. hingga sekarang dah kawen.. Pengorbanan masa, wang ringgit.. tak pernah berkira... Ya Allah.. panjangkan usia abah saya.. Panjangkan usia adik saya.. kuatkan adik saya untuk dia bantu diri dia kembali sembuh.. 
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 13 comments.. read them below or add one }

Kesuma Angsana Kesuma Angsana October 31, 2013
hehehe budak2 mmg sukalah !
Mas Zull Mas Zull October 31, 2013
assalamualaikum intan...mmg seronok kalau ada kg n main buaian mcm ni anak cucu mesti suka nyer...:)
zety zety October 31, 2013
:) , semoga abah Ina sentiasa sehat dan adek Ina semakin sembuh
Masya Masya October 31, 2013
Memula bace entry teruja baca kisah alisha... Tetiba cerita psl adk awak terus sebakkk.... Moga awk sekeluarga kuat menghadapi apa jua kemungkinan

Hari ni sy el, mak mertua adik ipar meninggaldunia.. Dia ank tunggal... Bila tgk dia td.. Sy pandang ank sy pulak.. Ntah jd sebak pulak...
Masya Masya October 31, 2013
Memula bace entry teruja baca kisah alisha... Tetiba cerita psl adk awak terus sebakkk.... Moga awk sekeluarga kuat menghadapi apa jua kemungkinan

Hari ni sy el, mak mertua adik ipar meninggaldunia.. Dia ank tunggal... Bila tgk dia td.. Sy pandang ank sy pulak.. Ntah jd sebak pulak...
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha November 01, 2013
hubungan fmly tu lebih berharga kak berbanding harga tanah tu....
Ayu Zan Ayu Zan November 01, 2013
waaa..bestnya alisha main buai.hehehe
syawalsimpsons syawalsimpsons November 01, 2013
sayu pulok sue baca...sue pulok jadi windu kat mak...mmm...tu la pengorbanan ibu bapa pada seorang anak kan
DYatie DYatie November 01, 2013
Sesungguhnya Allah tahu apa yang kita tidak tahu..
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda November 01, 2013
comelnye Alisha..
moge adk Ina cpat sembuh, amin
Mimi Azirah Mimi Azirah November 01, 2013
sy yg tua bangka nih pun seronok..hahaha

p/s yeayyyy kak ina dh beli hp lenovo..hp tuh bgus tau kak ina..kwn sy dh beli...tak sbr nk wassup dgn akak..jgn lupe wassup tau...hehehe
azizah :) azizah :) November 01, 2013
budak2 mmg suka main buaian..seronok n terhibur :)


moga adik akak kembali sihat..doa banyak2 kakk