Hari yang ditunggu2 akhirnya tiba jua.. (^_^)

Yeayyyyy hari ni hari terakhir saya berpantang... Sukanya dalam hati... hihii.. Hari ni dah hari ke 40... (",) Saya tahu, u all mesti nak kata "Sekejap je, rupanya dah 40 hari... rasa macam baru lagi ina bersalin"... hihii.. Tapi hakikatnya, u all je yang rasa sekejap tapi saya si empunya badan ni, rasa macam 40 bulan... hahahhahhah

Opsttt tapikan, saya dah merdeka untuk berpantang 40 hari je... yang berpantang 100 hari tu, belum habis lagilah... hehehh.. Berpantang 100 hari ni wajib untuk jaga kesihatan badan kita ni @ rahim kita... hihii.. Ohya, pada anak2 dara yang tak tahu apa maksud berpantang 100 hari tu, meh nak bagitahu untuk u all tambah ilmu.. hehee... Actually, itu adalah tempoh kita berpantang dari "bersama" dengan suami.... Wajib tau..! Tu pun jika u all titik beratkan kesihatanlah... hihii

Hoorayyy dah boleh makan sedap2.. hihi... Eh, lupa... yang sejuk2 or angin2 tu, tetap tak boleh makan selagi menyusu badan untuk elakkan Aqilah dari kembung perut.. (",)


Hari yang ditunggu2 akhirnya tiba jua.. (^_^)

{ 61 comments.. read them below or add one }

Jemari_Suri Jemari_Suri November 30, 2012
ye lah ina...kejap je masa berlalu..rasa cam baru je ina bersalin...hehe
sal ya sal ya November 30, 2012
yeay... tumpang seronok jugak.
ieyda ieyda November 30, 2012
tahniah sebab dah melepasi hari pantang...hihihihii
mama aryan mama aryan November 30, 2012
ha..betul sgt2 tu,pantang jgn tak pantang ye..hihi
UmmiAbi UmmiAbi November 30, 2012
Kalau pantang makan ibu=40hari
Kalau pantang bersama=100hari(cian hubby kan..hehe)
Kalau berpantang breastfeeding=1tahun 6 bulan /2 thn usia anak tu.
Baru sihat..kan k'ina...(^,^)
DuNia KeBaHaGiaaNKu....... DuNia KeBaHaGiaaNKu....... November 30, 2012
wow.....sekejap jerk kan...hehehe tp nana masa pantang caesar dulu lagi rasa seksa kot....hahahaha....tp bestkan...pantang yg 100 hari bonda pantang 120hari.......
permatabiru permatabiru November 30, 2012
ehh 40 hari je?kita pantang 44 hari tau...suka la tu dh merdeka..hehe
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI November 30, 2012
oh.itu mksdnya ea..hihi.so, akk dah nak balik kedah la ea?
lynn kamarul lynn kamarul November 30, 2012
hehe suami ina ada 60 hari lagi. ckp ngan dia kena bykkn sabar... hik hik.. kwn sy baru 2-3 minggu abis berpantang suami dia dah ajak bersama.. siap ckp lagi nak ke cari yg lain.. ishh geram suami mcm tu... mmg la tjawab tp agak2 la kan
Riena Haiqal Riena Haiqal November 30, 2012
wahhh merdeka la Ina.. hhehehehe.. memang saat dinanti2kan la ni kan... tapi betul tu.. pantang 100 hari tu mesti diteruskan.. demi kesihatan
aizu's life aizu's life November 30, 2012
aiiikkk??? cepatnye dh abes pantang. rasenye cam baru je lagi c kecik tu lahir.. ms cpt berlalu :)
fiza fiza November 30, 2012
Dah 40 hari? Kejap jer kan.
Mrs Velentine Mrs Velentine November 30, 2012
wah dah boleh makan daging ni..hehehe...done digi
ieda ieda November 30, 2012
alhamdulillah dah habis akhirnya .. memang rasa happy sgt2 kan dik ..
syukur lahh tapi 100 hari tuu wajib ekeke ... kalau boleh lahh ..

aah pantang ais dan angin2 tuu penting .. selagi boleh .. akak pantang ais sampai mengandung anak seterusnya ... dlm mengandung baru minum ais sbb x tahan panass ekeke ;)
emma emma November 30, 2012
yeayy... da abis 40 hari :)

aah kan kak ina, pantang bersama suami 100hari,tp setau sy ramai je yg langgar pantang tu. blm 100 hari dah bersama. sy hari tu lebih dari 100 hari tau.. takut sakit punye psl huhu..

mknn yg gatal mcm seafood sy pantang 6bulan. bab mknn sejuk tu pulak sy pantang setaun. Tp ade opismate ni die bsalin 7bulan slps sy, naik opis dah mkn macam2. Tekejut sy tgk.Die cakap da abis pantang 40hari boleh la makan sume.. xsayang badan tu name nye kan..
Kakzakie Kakzakie November 30, 2012
Macam dah merdeka lagu yeayyy ina bunyinya. Tapi itulah bila menyusu badan still kena jaga makan lagi ina.
Rai Ourkizuna Rai Ourkizuna November 30, 2012
waii..tu la kan ina..yg menengok ni rasa macam kejap je..yg melalui tu rasa lama gila..haihh..harap2 nanti saya boleh melaluinya dengan jaya.. heheh..
nanieybarnieylurviey nanieybarnieylurviey November 30, 2012
ok.. bru tau.. lme tu... :)

slm jumaat kak ina..

leh la request mcm2 la eh nk mkn??
izfanora izfanora November 30, 2012
100 hari? 3 bln lbh tue.. mampu ke laki bertahan? hahaha.. sian laki kan.. hihi..
ayut ayut November 30, 2012
oooo...hahaha..ok noted utk bpntg 100hari ;) alhamdulillah kak..dh abis 40ari..blh dh mkn sedap2x ;)
intanfirdaus247 intanfirdaus247 November 30, 2012
Wah! Tahniah dan selamat berpantang 100 hari juga..hehe..yelah badan kita mesti kita kena jaga baik2 kan…nak pakai lama tu..hehe
Mrs Lurve Mrs Lurve November 30, 2012
owhh..memg btl cepat jer utk org lain, tp utk empunya diri rasa lama..err sy dulu mkn pun pantang lama jgk hampir 3 bulan.
lizz lizz November 30, 2012
sekejap jer dah 40 hari....tapi ais tak leh minum lagi kan...
Mimie Mimie November 30, 2012
wah.....bestnye dah last pantang
Deqla manjew Deqla manjew November 30, 2012
mmg nk ckp cam tu pun dear.. haha.. mmg cpt jek masa berlalu..rasa mcm baru jek ina citer pasal pantang2 dlm entri ni...hihi..tp yg melaluinye la yg perit ye dak..kena tahan mkn itu ini..xpe, trskan pantang smpai cukup 100 hari.. chaiyok2.. haha :)
Cik Nur Cik Nur November 30, 2012
kejap je rasakan..dah 40 hari.. :)
tapi akak rasa...40 bulan..hihihih...
selalu mcm tu lah kan...
NaZiRaH... NaZiRaH... November 30, 2012
a'a la akak, kejap ja... ( bagi orang lain la) macam akak kata,hihi
SumeSakan SumeSakan November 30, 2012
wahh dah habis berpantang ye...congratulation...chewahhh...
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat November 30, 2012
betul tue...lebih baik berpantang gan suami 100 hari...hihihi...
deno deno November 30, 2012
wah seronok ya akak... bleh la mkn apa2 yg dihajati masa pantang tu kan.. hihik :)
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ November 30, 2012
yee haaa...hihihi..
masih ade lg baki utk cukup 100 hr tu..
Ibu Lala Ibu Lala November 30, 2012
tahniah ina. elok lah tu berpantang 100 hari. wat pe nak rushingkan..takkan lari gunung dikejar.
NORSHAHFEZA HAMSAN NORSHAHFEZA HAMSAN November 30, 2012
akk dh leh mkn crepe durian,hehehehe
ShimaSalleh ShimaSalleh November 30, 2012
Alhamdulillah dah 40 hari dah...
Mas Zull Mas Zull November 30, 2012
assalamualaikum intan...akhirnya selesai juga kan...:)
azizah :) azizah :) November 30, 2012
tambah lagi 4 hari la kak.. baru genap 44hari..hahaha :p iya pantang makan ais2 n angin2.. sebab baby myusu badan kan.. kita sedap bantai makan macam2 baby yg sakit perot..susah tu kalau merengek!
adianiez AIDA adianiez AIDA November 30, 2012
selamat sambung berpantang :-)
aida sampai skang ni still pantang makan minum...
Noraziha Noraziha November 30, 2012
Kami kena pantang 44 ari..tak sama ye. Tp ada gak makanan yg kena pantang lama..sampai setahun
teratak hati teratak hati December 01, 2012
Sekejap je dh 40 hari..dh merdeka la..boleh mkn sedap2..
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief December 01, 2012
wah best la tu dh lepas pantang kihkihkih...boleh makan mcm2 tp yg blh makan jer la kan..yg blh mudarat kesihatan better elak dulu
Si Matatajam Si Matatajam December 01, 2012
Rasa macam baru ja kan Aqilah tu lahir..rupa2nya dah 40 hari..
jaakechik jaakechik December 01, 2012
eh. tp memang betul la rasa bru jer kak ina bsalin..aiyoo dah habis 40 dah rupanya... btw, tahniah laaa...
eita eita December 01, 2012
mesti jemu kan nak tunggu 40 hari tu...

sekarang dah bebas...
tapi makan kena jaga jugak...
Haryati Faizal Haryati Faizal December 01, 2012
betul tu, nak abiskan 40 ari tu cam lama je kan...dlm tempoh pantang tu la byk dugaannya...
Tihara Tihara December 01, 2012
as salam

alhamdulillah sekejap je kan..tapi biasanya org pantang 44 hari tp ina tambah jadi 100 hari lagi bagus kan:)
Nora Karim Nora Karim December 02, 2012
wah... seronoknya... boleh makan macam2... apa pun yg angin2 jgn amik dulu... kesian kat baby...

Nuffy: Trendsetter Online
Nurul Husna Mohd Hassan Nurul Husna Mohd Hassan December 02, 2012
pantang kak jangan tak pantang :)
Azi Azi December 02, 2012
apa beza pntg 40 hari ngn 44 hari tu ye. sy pntg smpi 44 hari.
shidaR shidaR December 02, 2012
44 hari pn faham
100 hari pn faham hehee :D
sHaRiNa eLyaNa sHaRiNa eLyaNa December 02, 2012
sha fhm..kaka2 sha smua cerita ma sha..heheh..apapun best la dpt mkn kan hehhe
iietamalek iietamalek December 03, 2012
mesti dah pikir macammacam nak makan ape kan..hehe
Myra Jay Myra Jay December 03, 2012
Selamat Merdeka ye Ina..

Memang betul, rasa cam sekejap je dah merdeka ye :D
Ema Blog Ema Blog December 03, 2012
rasa macam sekejap jer...
QasehnyaRania QasehnyaRania December 04, 2012
a`aa..ghasa sekejap je kan..

adik ipar su besalin bulan 6 baru2 ni dah makan laksa tau..

hari tu operate.dua2 kelahiran operate..riso je bila tgk dia mkn laksa.jarak anak sulung n ank kedua pon setahun je..

mber su besalin operate tp pantang dari mkn laksa lama juga setahun lebey.tak berani dia kata..

9n0L4 9n0L4 December 06, 2012
sekejap je 40 hari. nak tunggu 100 hari tu pun mesti sekejap je tu. hehehe.
wan nurul hezrina wan nurul hezrina December 18, 2012
nurul sampai skanglah pantang makan benda sejuk2 nie.mmg attack perut n urat terus kalau makan.sayur2 sejukpun mmg pantang..kalau tak angin gila banyak=)