Alisha mengigau lagi...

Saya rasa kan, pasal entry semalam tu, yang alisha suruh saya peluk dia je tu, maybe alisha mengigau kot.. sebabnya, malam tadi berlaku lagi tau... tapi ianya berlawananan dengan yang entry semalam... Macam ni citenya...

Tengah2 tidur, tiba2 alisha menangis sambil cakap "Acu... jangan acu.."... "Ibu, ambik adik"... Saya terjaga dari tidur, tengok alisha tengah tunjuk ke arah aqilah sambil cakap "ambik..".. Saya pun apa lagi, terus ambik aqilah & cakap dekat alisha "Diam alisha..meh sini, sayang aqilah cepat".. Alisha dalam esak tangis tu, terus berhenti menangis & kiss aqilah... Lepas kiss aqilah, alisha baring atas peha saya sambil masa tu, aqilah masih lagi dekat tangan saya... Nampak tak, situasi last tu, sama dengan entry semalam, alisha baring atas peha saya.... 

Untuk pengetahuan u all, ayat yang alisha sebut "acu... jangan acu..." tu sebenanrnya adalah dia tak bagi acu dia pegang adik dia... ayat tu memang hari2 dia sebut... Yela, bila saya nak buat kerja, mintak tolong acu dia pegang, bila dia nampak, terus dia nangis2... Kan saya dah cakap, bila angin kus2 dia dah sampai, dia takkan bagi sapa2 pun pegang aqilah walaupun saudara mara, orang luar apatah lagi... hanya saya & opah dia je boleh.... hihii... Inilah antara gelagat orang yang terlebih sayangkan adik... sampai mengigau2.. hihii...

Tiba2 saya terpikir, apalah yang alisha mengigau masa tak bagi saya pegang aqilah tu... nak suruh peluk dia je.. saya gerak sikit je tangan, terus menangis... (",)


Alisha mengigau lagi...

{ 49 comments.. read them below or add one }

pinky pinky November 28, 2012
sweetnya Alisha....syg btl dgn adik smpai bawak ke mimpi...=)
Rai Ourkizuna Rai Ourkizuna November 28, 2012
alisha penat sangat kot ina.. kadang2 anak anak ni dia stress dia tak reti nak cakap..tapi bila dia stress jadi mengigau camtu..
Mrs Lurve Mrs Lurve November 28, 2012
nak bermanja lagi dgn ina tue..budak2 biasala kdg2 jeles dgn adik..tue yg smpai mengigau
ayut ayut November 28, 2012
ooo..tbalik plak kali ni...kdg2x pening jgk ank2x kecik ni.klu di aboleh cite blh kite tahu kan..hihihi..hopefully alisha tak la mimpi buruk2x lg...

#done digi smartplan akak :)
Mrs Velentine Mrs Velentine November 28, 2012
siannya dia mungkin dia syg sgt tue
nanieybarnieylurviey nanieybarnieylurviey November 28, 2012
oooo.. ada ke yg usik2 nk amik aqilah tu.. selalu tgk org2 slalu usik knk2 mcm alisha ni konon nk amik adik..
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P November 28, 2012
orang dah ada adik... macam2 kerenah ye..hehe
Dylla Abas Dylla Abas November 28, 2012
hehehe...comel la si kakak ni :)
Ratu Hatiku Ratu Hatiku November 28, 2012
hehehe...betul2 sayang kat adik dia tu..
Shasha Yacob Shasha Yacob November 28, 2012
terlampau syg kan adik biasa;ah.
lynn kamarul lynn kamarul November 28, 2012
sampai ke tdo dibawanya rasa takut tu.. hehe risau gak dgr tp its normal kot bg seorang yg baru jd kakak. rasa kasih pada aqilah tu terlalu kuat smpai takut org nak ambil adik dia
N i e Z a N i e Z a November 28, 2012
terbw2 dlm mimpi agaknyer tu...
Kakzakie Kakzakie November 28, 2012
Memang nampak sangat dia sayang adik dia. Usia macam Alisha memang mudah ngigau kalau asyik berulang-ulang terjadi pada siangnya..
syiela syiela November 28, 2012
risau sampai di bawa ke tido.. mungkin dia takut sangat orang ambil aqilah kot
aizu's life aizu's life November 28, 2012
hehe.. x abes2 lg ngigau.. fobia sgt kot, tkot acu culik adik dia :)
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ November 28, 2012
alisha mngigau ape plak td ni.. huhuhuh...

syg btl ngan adik dia ni.. :)
ShimaSalleh ShimaSalleh November 28, 2012
teringat2 la tu... ni mesti acu suka nyakat alisha ni hihihi... sampai termimpi2 alisha tau
Deqla manjew Deqla manjew November 28, 2012
owh...ngigau rupanya... syg sgt kat adik dia smpai terbawak2 dalam mimpi... :)
aTieYusof Family aTieYusof Family November 28, 2012
Kadang2 anak sy pun mcm tu..tetiba mengigau nangis panggil Ibu...hehe..
salam kenal..singgah follow sini #1667..
Mira Adzlia Mira Adzlia November 28, 2012
smpi mimpi2 yer alisha...
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha November 28, 2012
alahai alisha.....napa dia ne.
Riena Haiqal Riena Haiqal November 28, 2012
Dia betul2 syg adik Dia la tu.... Baiknya ckakak ne
mama aryan mama aryan November 28, 2012
sygkan adik sungguh alisha ni..sampai mengingau tkt org amik adik dia ye
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief November 28, 2012
sayang adik sampai mimpi2 yer alisha..takut sungguh org ambik adik dia hehehe
Mimie Mimie November 28, 2012
btl punye syg adik nih...smp terbawak2 dlm mimpi
Kesuma Angsana Kesuma Angsana November 28, 2012
sayang sungguh kat adik die tu!
wan nurul hezrina wan nurul hezrina November 28, 2012
mesti mimpi acu amek aqilah..isyk2 nie tido kena basuh kaki dengan sabun banyak2.hehe
Azi Azi November 28, 2012
my daughter pn selalu mengigau.. camna ye nak hilangkannya igauan mereka ni.. tiap2 hari tido mesti nangis...
intanfirdaus247 intanfirdaus247 November 28, 2012
Kesian Alisha...sayangnya Alisha pada adiknya
Nida Mohd Nida Mohd November 28, 2012
sayang betul dia dgn adiknya sampai ngigau2..
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat November 28, 2012
Sampai termimpi2 tak nak orang ambik adik dia ya...
Cik Nur Cik Nur November 28, 2012
sian dia, sampai ngigau2...
ni mesti acu suka nyakat alishakan...hihihi
Si Matatajam Si Matatajam November 28, 2012
Mesti dah syg sangat tu..sampai ngigau..hu hu...so sweet..
eita eita November 28, 2012
perkara yg berlaku hari ni akan terbawa dalam mimpi budak2...
sal ya sal ya November 28, 2012
macam2 karenah anak2 ni kan.
NORSHAHFEZA HAMSAN NORSHAHFEZA HAMSAN November 28, 2012
sampai terbawak2 dlm tidur,hehehe
sHaRiNa eLyaNa sHaRiNa eLyaNa November 28, 2012
pnt smpai terbawah dlm mmpi bisa terjadi tu hehe
Nora Karim Nora Karim November 28, 2012
mesti alisha penat sangat tu...
Dayana Bahar Dayana Bahar November 29, 2012
Protected betul kakak yer...
azizah :) azizah :) November 29, 2012
hahaha alisha2.. sampai macam tu sekali mgigaunya..hikhik
DuNia KeBaHaGiaaNKu....... DuNia KeBaHaGiaaNKu....... November 29, 2012
risau smpai mimpi.......huhuhu maybe dia penat nie....main jer alisha nie..hehehehe
Myra Jay Myra Jay November 29, 2012
Acu Alisha suka ngusik kot tu yang sampai mengigau tu :D
emma emma November 29, 2012
kakak penyayang Alisha ni :)
shidaR shidaR December 02, 2012
dasat alisha smpai ngigau dia xbg acu dia pgg aqilah heheee :D
9n0L4 9n0L4 December 04, 2012
huhuhu. berat jugak angin kus kus alisha ni. :)