Alisha yang suka meratah ikan (",)

 Ini pun entry yang saya peram dengan baiknya.. hihii.. Baru sekarang nak up.. (^_^).. Alisha ni dia seorang yang sangat suka meratah ikan.. Lebih2 lagi kalau ikan tongkol.. Biasanya kalau saya buat kari ikan tongkol, mesti kene masak extra, sebab alisha suka ratah.. hihi
 
Actually, saya sendiri pun memang suka kalau alisha meratah or makan ikan tongkol ni... Yela, ikan tongkol ni SAMA SPESIS DENGAN IKAN SOLOMON... Seperti yang kita tahu, ikan solomon kan banyak khasiat dia...


Jika ada yang tak tahu, meh saya nak bagitahu, Ikan SOLOMON MEMPUNYAI PROTEIN OMEGA YANG TINGGI & AMAT BAGUS UNTUK PERTUMBUHAN MINDA KITA... Dipendekkan cerita, khasiat ikan tongkol pun lebih kurang samalah dengan ikan solomon (",)


So, sesuai sangatlah saya bagi alisha makan kan... bagus untuk minda dia.. (^_^) Apatah lagi si alisha ni pun suke.. hihii.. Bukan setakat alisha, abah alisha pun sama, tu yang selalu beli ikan tongkol.. (",).. Kalau di Terengganu, kitaorang panggil ikan ayer.. biasa buat masak singganglah... tapi saya buat masak kari sebab my dear lebih suka masak kari.. (",)


Dengan penuh nikmat alisha makan ikan tongkol... hahahha


Ok.. dah habis..!! Dah selamat masuk mulut alisha... heheh

P/s : Jangan marah yer jika lambat balas kunjungan u all..(^_^)

{ 52 comments.. read them below or add one }

umialya umialya November 23, 2012
sib baik akak penggemar ikan tongkol, ikan salmon tak gemar
ieyda ieyda November 23, 2012
irfan dulu2 dia xleh mkn ikan tongkol, nnti badan dia naik gatal....
so makan ikan tenggiri jelah
UmmiAbi UmmiAbi November 23, 2012
Bagus Alisha suka makan ikan...
Sedapnyerr tgk alisha makan...Terliur ummi..hehee
Mrs Velentine Mrs Velentine November 23, 2012
di sabah kami panggil ikan kayu...akak sya blm dpt lagi keronsang tue...
Aisy Nasiha Aisy Nasiha November 23, 2012
Bagus suka makan ikan. Tak mcm ramai org yg skrg suka ayam je, kalau tgk ikan tak makan.. Ikan lg byk khasiat.
dak-eiza dak-eiza November 23, 2012
melecor pulak tengok alisha meratah ikan tu hihi
nanieybarnieylurviey nanieybarnieylurviey November 23, 2012
bgus Alisha... xramai budak2 suke ikan.. they prefer ayam lagi.. tpi tau je la ayam zmn skang ni mcm mne..
Deqla manjew Deqla manjew November 23, 2012
elok mkn ikan...bgs utk keshtn...hihi...deqla pun suka jek ratah ikan...xkan asik2 nk ratah ayam je kan.. :)
Mrs Lurve Mrs Lurve November 23, 2012
ikan nie xbyk tulang..senang kalo budak2 mkn..
ARYANI NUR ARYANI NUR November 23, 2012
Bagus la akak ajar dia makan ikan..t da lekat nak makan ayam je ari2 macam saya..hah..kena marah ngan doktor makan makanan tak seimbang..ha3..ikan lebih baik dari ayam..ngah gigihkan diri makan ikan sesedap ayam..ha3
Rai Ourkizuna Rai Ourkizuna November 23, 2012
gaya alisha makan kan..buat orang terliur je..kari tongkol sedap makan ngan nasi dagang..hehehe..
intanfirdaus247 intanfirdaus247 November 23, 2012
Alisha leh geng dengan auntie la..auntie suka..ikan goreng garing cicah sos…ataupun ikan siakap stim pon sodap..hehehe
ayut ayut November 23, 2012
kita satu geng alisha!suke jgk ratah ikan..nyum2x :)
pinky pinky November 23, 2012
hehehe...tak pe ikan bagus untk badan drp ayam...okayh alisha makan sampai licin ye...hehehhe...
aizu's life aizu's life November 23, 2012
bagus2.. tinggi protein.. baek utk tubuh :)
ish, terbayang2 lak nasi dagang + kari tongkol.. phewww
Dayana Bahar Dayana Bahar November 23, 2012
Hannah pun suka makan ikan... hehe
sal ya sal ya November 23, 2012
mmg ikan ni bagus utk perkembangan minda anak2.
Mama Vogue Mama Vogue November 23, 2012
Hakim pun gitu tapi dia suka ikan goreng.. :)
Geram tgk Alisha makan..menikmati sungguh!
PinkUmmi PinkUmmi November 23, 2012
bagus amlkan makan ikan...byk protein
Tihara Tihara November 23, 2012
as salam

akak tk penah lagi rasa ikan salmon tapi ikan tongkol mmg feveret akak kalau digoreng:)
SumeSakan SumeSakan November 23, 2012
hahahah sama cam sara suka meratah ikan...tapi bukan ikan tongkol lah...owhhh berkhasit rupanya...kena cari gak ahh cam nih...hehehehe
9n0L4 9n0L4 November 23, 2012
bolehla geng dgn alisha. suke jugak ratah ikan. tapi ikan ayer kureng sikit. hehe.
Nora Karim Nora Karim November 23, 2012
ish sedap pulak tgk alisha makan ikan tu...
ieda ieda November 23, 2012
ha anak2 akk pun suke ikan nie
tapi akak jarang buat grg .. biasa jadikan lauk berkuah lah ;)
izan mama mia izan mama mia November 23, 2012
baguslah makan ikan...hihi
Cik Nur Cik Nur November 23, 2012
adeh..terliur tgk alisha mkn.. kat sini panggil ikan tu ikan kayu..

tongkol tu kan kayu..hihihi..
sedap ikan ni..nur suka tang hitam2 tu..hihi
Deq's Qienz Deq's Qienz November 23, 2012
bagus mkn ikan byk2..dpt byk protein, tapi jaga2 takut cacing..hihii
Myra Jay Myra Jay November 23, 2012
Alisha makan macam tu je ikan tongkol tu..
Bagusnya... MJ seniri tak berapa lalu lebih prefer goreng ;D
sweetmama@eija zaquanziqry sweetmama@eija zaquanziqry November 23, 2012
bugus la alisha suka mkn ikan, mcm anak2 k.eija asik2 chicken jerk.., ikan yg diorg minat ikan sardin..
NORSHAHFEZA HAMSAN NORSHAHFEZA HAMSAN November 23, 2012
haha tetiba rasa lapar tgk alisha makan tu,sedapnya

baguslah tu kan kak, nnt jd cerdik,cerdas, bijak,heheh
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ November 23, 2012
same ngan faiz..tp faiz suka meratah ikan selar.. huhuh..'baru tau khasiat ikan tongkol ni... blh la try...

amoih alisha...berselera sungguh :)
wan nurul hezrina wan nurul hezrina November 23, 2012
Nk tau rahsia?ari2 ada kursus,prof tuh kta antara ikan terbaik untk otak anak2 adalah ikan tongkol.tahniah alisha.pasti cerdik..anak2 nurul smua suka ikan.sb ikt mummy dia..
Si Matatajam Si Matatajam November 24, 2012
Wah! Kita geng la Alisha..auntie M pun suka ikan ni...kat sini kami panggil ikan tore...
Masya Masya November 24, 2012
saya pun suke ikan tongkol masak kai hihihihihi.. plg suke yg mek sebelah bg hahaha.. tak malu btl.. sebab rasa sedap sgt dia masak kari atau gulai...
azizah :) azizah :) November 24, 2012
kita ni pulak tak suka makan ikan..hehehe
Azi Azi November 24, 2012
bagusla alisha ni, my daughter memilih makan...
shidaR shidaR November 25, 2012
kak..masak singgang tu masak mcm mana yer?? :)

sebenarnya makan ikan elok untuk tumbesaran budak sebab kaya dgn protein :)
Mama Adam Mama Adam November 25, 2012
Makan ikan bagus untuk otak. Pandai alisha pilih makanan
syiela syiela November 25, 2012
terliur tengok alisha makan
eita eita November 25, 2012
berselera plok alisha makan ikan...

Puan Kutu Puan Kutu November 25, 2012
bagus alisha nie.aiman dulu besar2 nie nak makan pun ssh.ratah ikan mmg tak arr..skang nie dh besar sikit baru dia suka ratah ikan..

org utara mmg suka msk kari ikan tongkol nie kan..:)
emma emma November 26, 2012
Nyum2 sedapnye tengok Alisha ratah ikan tu :)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief November 26, 2012
bagus alisha makan ikan protein banyak tu....

kaka ina iklan satu pun xapper nanti wani singgah lg k
Fifi Nadhrah Fifi Nadhrah November 26, 2012
husband saye pon suke ikan tongkol.. ikan kayu kan? sedap katenye.. tak tau pulak khasiat die macam ikan salmon..
mama aryan mama aryan November 27, 2012
sedap ye ikan tongkol tu alisha.. berselera tgk alisha makan
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat November 27, 2012
cr pun suka ikan tongkol...orang ganu katakan...
Nurul Husna Mohd Hassan Nurul Husna Mohd Hassan November 28, 2012
amboi alisha.. sedap betoi ye.. :)
sHaRiNa eLyaNa sHaRiNa eLyaNa November 29, 2012
wah sleranya dia makan hehhe
priyadarshini priyadarshini December 05, 2012
Saya lebih gemar makan ikan pari.. Lebih2 lagi kalau dimasak asam pedas.. Seleranya alisha makan.. Nyum nyum