Pengalaman tindik telinga Aqilah

Hari Sabtu baru ni kami keluar shopping pakaian sikit untuk anak2.. Actually kami shopping pakaian raya mereka... saja beli awal sebab saya & my dear tak suka bersesak2 dengan ramai orang.. ditambah dengan anak kecik ditambah plak nanti time puasa saya makin sarat... so, lebih baik siapkan barang mereka awai.. takdalah kami nak kelam kabut sangat kan... Lagipun time puasa nak g shopping susah... yela, shopping siang harikan nanti rasa penat dahaga bukan boleh minum... kalau shopping malam lagi tak boleh sebab nak terawih... Apa2 pun alhamdulillah dah settle barang anak2.. just nanti beli barang untuk persediaan saya bersalin je..


Saya memang dah set kat minda ni awai2 time nak beli baju 2 beradik ni, saya nak terus tindik telinga Aqilah.. boleh pakai subang hari raya nanti.. lagi satu pulak saya terpikir Alisha dulu pun tindik telinga usia macam Aqilah jugak... Aqilah sekrang umur nak masuk setahun 8 bulan, tapikan u all, bila saya bukak balik blog saya ni, saya check, tengok2 Alisha tindik telinga masa usia setahun 11 bulan... Laaa rupanya Aqilah lagi awai.. ingatkan Aqilah lagi lambat dari Alisha.. 

Saya bawak Aqilah pergi tindik telinga dekat kedai emas.. bayaran untuk tindik telinga RM12.. Saya cadangkan dekat u all yang nak tindik telinga anak, cari kedai yang tindik telinga kanan & kiri serentak... bukan apa, macam Alisha dulu, tindik telinga sebelah2 tau u all... u all bayanglah, lepas dah kene tindik sebelah, mesti Alisha dah terasa sakit kan, so, ingat senang2 ke alisha nak bagi orang tindik plak lagi sekali telinga yang lagi satu tu??.. Susah ok... siap saya bawak dia g kedai beli jajan.. BACA PENGALAMAN ALISHA TINDIK TELINGA DI SINI...


Time Aqilah ni, saya cari kedai yang tindik serentak telinga kanan & kiri... Alhamdulillah Aqilah menangis sekejap je.. Saya tak pasti dia menangis sebab terkejut ke or sebab sakit... Yela, tindik kan dekat telinga so, bunyi "pop" tu kuatlah dekat telinga Aqilahkan... Tapi maybe lepas dah habis "ubat kebas" tu dia rasa sakit jugak kot... TAPI SEKAJAP SAHAJA..!! Hari kedua Aqilah dah takda masalah.. siap boleh tunjuk lagi subang dia dekat kita.. hihii.. Lupa plak nak tulis, time tindik telinga Aqilah, saya dudukkan Aqilah atas peha saya & tangan saya pegang tangan Aqilah.. manakala pekerja sorang lagi pegang kepala Aqilah... 2 lagi pekerja duk melakukan projek "menembak" telinga Aqilah (",)

TIPS UNTUK U ALL YANG LEPAS TINDIK TELINGA ANAK... Kalau time Alisha dulu, LEPAS TINDIK SAYA BALIK RUMAH TERUS SAPU MINYAK GAMAT TAU SEPERTI YANG DISURUH OLEH PEKERJA KEDAI EMAS TU... TAPI TU LA, DENGAN TAKDIR TUHAN, HAMPIR SEBULAN TEMPAT TINDIK TELINGA ALISHA MASIH BELUM BAIK SIAP BERNANAH BAGAI LAGI TAU... BACA KISAH ALISHA TU DI SINI.. Untuk Aqilah, SAYA GUNA PETUA YANG MIL SAYA BAGI... SAMPAI JE DEKAT RUMAH, SAYA TERUS SAPU MINYAK MASAK YANG DAH DIGUNAKAN TU DEKAT TELINGA AQILAH... LEPAS MANDI PULAK, SAYA MEMANG PICIT2 SIKIT TELINGA AQILAH DENGAN KAIN TUALA DIA TAKUT ADA AIR YANG BERTAKUNG DI CELAH2 SUBANG...

Alhamdulillah syukur sangat2 sebab cara yang saya buat ni lebih berhasil... telinga Aqilah elok je... takda apa2 masalah... saya hanya sapu minyak masak yang dah diguna tu 3 kali je tau... Lepas balik dari kedai.. malam masa nak tidur, & keesokkannya sekali... itu je... telinga Aqilah nampak sangat cepat baik berbanding AlIsha... Saya tak pasti ianya disebabkan kulit Aqilah ni yang "kebal" ke or memang petua yang MIL saya bagi tu mujarab... tapi apa2 pun, saya suggest u all guna cara yang MIL saya bagi tu la... bukan pe, saya tak sanggup nak ingat time Alisha yang saya letak minyak gamat tu... lambat sangat nak baik... petua orang tua jugak yang cepat baik....




"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 18 comments.. read them below or add one }

mila mila June 16, 2014
comeynye tinge dh subang hehe..sy dulu pon nangis gak mula2 tindik ,bkn sbb skt tp sbb terkejut.bunyi kuat hehehe
Unknown Unknown June 16, 2014
Bagusnya bwk pegi tindik telinga...kita x bwk pon sbb kita sendiri tak pki subang...haha..kesian anak dara kita...
AnonymousAnonymous June 16, 2014
ada niat jugak nak tindik telinga aisya n aeera tpi xtau bila.. huhu..
Syeeda Syeeda June 16, 2014
bestnye aqilah dah tindik telinga ye.. teringat pulak zaman syeeda tindik telinga dulu..=)
syawalsimpsons syawalsimpsons June 16, 2014
baguih aqilah ni senang je nak tindikkan..behave
Ainim Rashihah Ainim Rashihah June 16, 2014
saya tindik telinga masa umur 17 tahun kak. masa tu tengah spm lagi
Shida Radzuan Shida Radzuan June 16, 2014
dulu masa duk sabah ingat lagi xsilap umur 4tahun baru tindik telinga xslp..hehee
lynndamya lynndamya June 16, 2014
Salam..hoho teringat pulak masa tadika mak paksa sy pakai anting-anting...huaaaa...ngeri woo...tp sy xingt time tu tembak serentak or tembak sebelah2..yg sy ingat sy jakun betul sbb kena tembak telinga, tp xrasa pape..haha time tu xfaham ada ubat yg boleh hilangkan sakit :p
lepas dh pakai tu, abah belanje naik mainan yg masukkan duit syiling tu..owh ye, tp xlama pakai, sbb telinga jd gatal.. :p terus xpakai smpai besar ni..malas nak jaga..haha
Unknown Unknown June 16, 2014
cekal alisha.. saya pun tak tindik telinga.. takde plan lagi nak tindik telinga damia.. hehe.. pakai subang ketap ketap je lah..haha
tifaanvar tifaanvar June 16, 2014
wah...raya thn ni melaramlah kakak aqilah pakai anting2 sama dngn kakak isya
ecah khalili ecah khalili June 16, 2014
betul jugak tu..kalau tmbak sebelah dulu xkan dia nak hulur telinga lagi sebelah plak lepas tu..mau mnangis menglupur2..hehe..thanks tips berguna..xsabar nak tindik telinga anak sendiri lak nnti..hehe..
Unknown Unknown June 17, 2014
tips berguna ni...pasni aqilah boleh brgaya dengan subang baru..hee
QasehnyaRania QasehnyaRania June 17, 2014
bagus kan idea ni.terus tembak serentak xda la nk terasa sgt kn..
Fiza Rahman Fiza Rahman June 17, 2014
Rasa mcm nak tindik telinga qahirah jer.
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ June 18, 2014
salam k.ina..

hihi..yeay..dah buleh bergaya dgn subang la lepas ni yer aqilah..
oo..time seri tindik dulu, cma tak letak ape2 pun,,sbb tgk telinga dia esoknye ok..takde ape.. hehe..

suke le teww aqilah.. ^^
shahdiana shahdiana June 18, 2014
tak tahu pulak ada kedai yang tindik sekali ni...hahahah..yana tindik sofiya aritu macam tula ina..satu2..jenuh..dekat sekerat hari dok kat situ...entry pun dok terperam kat draft je
Syamimi Saad Syamimi Saad July 07, 2014
Sy tindik telinga msa drjh 2.. Time tu bidan yng nk sunatkn adik ppuan sy yng buat. Tindik pkai jarum. Pastu ikat dgn benang..
Mashitah Mamat Mashitah Mamat December 28, 2016
assalamualaikum, tindik subang kat mana? tengah cari kedai yang ok sekitar KL....hihi