Rempah gulai Cap Bunga Rose tempahan kawan2

Masa saya balik Terengganu hari tu, saya pergilah beli REMPAH GULAI CAP BUNGA ROSE untuk kawan2 blogger yang order...


Rupa2nya packaging rempah gulai cap bunga rose ni dah tukar.. pada u all yang kirim saya beli tu, jangan risau yer... yang tukar hanya "baju" rempah gulai ni tapi isi dia tetap jugak sama... (",) Ohya, rempah cap bunga rose ni ada 2 jenis tau... 1 REMPAH GULAI 1 REMPAH MASAK... Menurut kata tokey kedai & mak sedara saya di Terengganu, kalau nak gulai kita tu lagi sedap, kene campurkan 2 rempah ni dalam masakan kita tu... letak rempah masak tu sikit je.. lebih kurang sesudu... tapi yang saya masak sebelum2 ni tu, time saya tak letak rempah masak tu pun dah sedap.. kalau letak, super duper sedaplah kan... (",)


So, pada u all yang kirim saya beli rempah GULAI CAP BUNGA ROSE ni, saya ada belikan untuk u all sepeket sorang REMPAH MASAK CAP BUNGA ROSE macam dalam gambar atas ni tapi saiz kecikla... nak bagi u all try rasa masakan yang dicampur rempah gulai masak dengan yang tak dicampur... cara masakan macam yang saya bagi sebelum ni, cumanya u all tambah sesudu rempah gulai cap bunga rose ni jer tau


Pada u all yang kirim saya beli tu, PM alamat dekat FB saya yer... Tak payah nak tanya berapa RM.. tak payah nak tanya no akaun saya yer... terus je bagi alamat...


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 18 comments.. read them below or add one }

Mimie Mimie June 13, 2014
Alhamdulillah dh smp...terima kasih kak ina.semoga murah rezeki kak ina..
mila mila June 13, 2014
ma sy pon guna rempah2 ni jgk kalo nak menggulai..memang sdp..hehehe
syawalsimpsons syawalsimpsons June 13, 2014
alahai ina, murahnya hati ina ni...aritu sue ada try buat gulai cara ina...tp tak taruk kerisik ebab x da, en asbeen kata sedap,....dier suke..sue pon suke...tp nanti nak try jugak la rempah ina ni
IntaNBerliaN IntaNBerliaN June 13, 2014
This comment has been removed by the author.
IntaNBerliaN IntaNBerliaN June 13, 2014
@syawalsimpsons

oo yeke.. sue guna rempah kari ke?... ke rempah apa?

alhamdulillah sue n akob suka stail masak camtu :-)
shahdiana shahdiana June 13, 2014
x tau pulak ada rempah ni..jual kt trengganu je ek...hmmm.. yn kirim lain kali bila ina balik la ye...hihihi
Unknown Unknown June 13, 2014
lama tak melawat blog kwn2,kekangan masa..azni tak suka sangat kari..tp azni perasan mak azni kalau masak kari pun campur 2 jenis serbuk kari jugak..cuma taktau cap apa.. :)
Nugrul Sakura Nugrul Sakura June 13, 2014
salam kak...belah kelantan jual ker tak ek rempah nih?? nurul duk jerteh, tganu..sempadan ngan kelantan...tp xpenah nampak paket gulai ni... huhuhuh ker nurul yg tak perasan...hehehe
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ June 13, 2014
salam k.ina..
huhu..
tak kena bayar ke..? segan pulak cma..
nnti cma pm details kat fb akak..
thanks kak ina.. ^^
Unknown Unknown June 13, 2014
Alahai darling akak dah terlepas kapal... x tahu pulak... macam mana boleh terlepas pandang ni... tapi memang ramai cakap sedap... pernah beli daripada kawan
tifaanvar tifaanvar June 14, 2014
oo.. Nk hantar rempah ni. Lupa nk tanya sbb apa ina mnta alamat saya. Tq ina. InsyaAllah saya cuba. Smga murah rezeki ina sekeluarga. Ameen
Unknown Unknown June 14, 2014
lorr... nape jijah xperasan kak nak beli rempah ni.. takpe2 tggu kak ina balik ganu lagi..
Shida Radzuan Shida Radzuan June 16, 2014
kira dpt kat terengganu jelah eah rempah2 nih..
lynndamya lynndamya June 16, 2014
Wow...dengar gulai je dah terasa lapor ni kak..haha baru tau kewujudan rempah ni, maklumlah xpernah memasak sendiri...ish3... :p
Fiza Rahman Fiza Rahman June 17, 2014
Thanks ina. Tak sabar nak tunggu brg sampai ☺
Masya Masya June 17, 2014
alamak baru baca .. yeah saya nak tau.. boleh masak pose nanti ... xpun raya.. harap² menjadilah.
Myra Jay Myra Jay July 02, 2014
Ala... disebabkan lama tak berblog, myra terlepas pasal rempah ni..
Klau tak, boleh tumpang oder sekali :D
Syamimi Saad Syamimi Saad July 07, 2014
Oo.. Ni la rupa rempah tu ye...