Pokok Kurma berbuah di Masjid Kayu Jerteh

Ketika kami balik Terengganu hari tu, kami singgah solat di MASJID KAYU @ MASJID ULUL ALBAB di Jerteh... Ini persinggahan kami kali kedua... Tahun lepas pun kami singgah solat dekat masjid ni jugak... saya ada ambik gambar tahun lepas, dengan baiknya saya peram entry tu dekat draft... hahhahaa... tak publish2 sampai sekarang... haihhh... Nanti saya publish yer... Bagi u all tengok wajah masjid kayu yang tersergam indah tu...


Persinggahan kami kali ni, tak sangka plak rupanya2 pokok kurma dalam kawasan MASJID KAYU @ MASJID ULUL ALBAB ni tengah berbuah... Dalam pagar tu ada banyak pokok jugaklah tapi yang berbuah hanya beberapa pokok je... rasanya 2 3 pokok je kot... Lupa plak saya...


Rasanya ni pertama kali saya tengok pokok kurma berbuah secara real... Jiran parent saya dekat Chemor tu pun ada tanam pokok kurma jugak tapi tak berbuah lagi... Ohya, pokok kurma ni ada duri..


Kene tempek jugak gambar Alisha ni supaya nanti bila dia dah besar dia tahu yang dia pernah tengok pokok kurma secara real.. (",)


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 18 comments.. read them below or add one }

idzwa kamaruddin idzwa kamaruddin June 17, 2014
wahhh tak pernah lagi tgk pokok kurma depan mata ni!
syawalsimpsons syawalsimpsons June 17, 2014
tu la sekarang malaysia pon dah tumbuh buah kurma kan
QasehnyaRania QasehnyaRania June 17, 2014
semalam tgk kt tv yg pokok kurma di kota bahru pon akan msk sepenuhnyapd 15 ramdhan nnti.. rezeki kan..
alhamdulillah
mama ka0ri mama ka0ri June 17, 2014
Waaahhhh...agak2 balik raya nanti berbuah lg tak pokok kurma tu...nk tgk real jugak...hihi...
CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) June 17, 2014
Jenis yg kuning ni sedap IB.. akak suka.. maknanya bumi malaysia ni pun subur utk menanam pokok kurma ni :)
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI June 17, 2014
alhamdulillah berbuah juga tu..byk..
tifaanvar tifaanvar June 17, 2014
saya pn xprnh tngk pokok kurma lagi
Shafiq Shafiq June 17, 2014
Damai dan unik masjid ni. :-) Rekaan masjid ni pun lawa. Tak sangka lak pokok kurma kat situ boleh berbuah. :-)
Budak Kampung Budak Kampung June 17, 2014
subhanallah.... xterkata rasanya
Syeeda Syeeda June 17, 2014
jarang ada pokok kurma berbuah kan..
Aju Mohit Aju Mohit June 17, 2014
biasa tgk kat tv3 tu jurnal masa bulan puasa, wah dpt tgk real lagi kan, petik bawak balik x ina?
azizah :) azizah :) June 17, 2014
Subhanallah.. kuasa Allah..
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ June 18, 2014
salam k.ina..
byk dah pokok kurma dimalaysia ni berbuah... :))
seronoknye alisha tu... :p
shahdiana shahdiana June 18, 2014
yana tak merasa lagi tengok secara realnya..nak2 pulak yang macam ni..tengah lebat berbuah.... :D
Mimi Azirah Mimi Azirah June 19, 2014
untungnye dpt tgk pokok kurma real...
Maria Firdz Maria Firdz June 25, 2014
Alhamdulillah... Cntik sgt..
Sya Mimie Sya Mimie July 07, 2014
Beruntungnya akk dan fmly dpt tgk dpn2 mcm mna rupa pokok kurma tu..