Komen dari rakan blogger berkaitan jantina anak


Allahuakbar.. Ntah kenapa bergenang air mata saya ketika baca komen dari Muni di entry scan jantina baby saya sebelum ni... Betapa besarnya kuasa Tuhan... KEKUATAN SEBUAH DOA MEMANG TAK DAPAT DINAFIKAN....!! Doa adalah senjata kita semua... Samada doa kita tu termakbul atau tak, itu lain cerita... yang paling penting kita berdoa..!! Setiap FINAL RESULT yang kita dapat adalah yang terbaik untuk kita... Saya setiap hari berdoa moga anak dalam kandungan saya ni lelaki.. itu doa saya tapi result dia nanti, saya tak tahu... yang tahu hanya Tuhan, jika ianya terbaik untuk saya, InsyaAllah Tuhan makbulkan doa saya... tapi jika sebaliknya, saya dah bersedia untuk redha & perlu lebih perbaiki diri moga diberi rezeki untuk menimang cahaya mata lelaki... Usaha jangan berhenti...!!  

Alat scan tu adalah ciptaan manusia... tak mustahil berlaku "kesilapan"... Macam muni ni, scan girl tapi yang lahir boy... Tapi dalam masa yang sama kita kenalah berdoakan.. "Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."  Allahuakbar... bergenang lagi air mata... besarnya kuasa Tuhan...!! Moga saya diberi kesempatan untuk dapat anak lelaki.. Moga saya diberi kesempatan menunaikan impian my dear untuk dapat "geng"...

Ketika kami di Terengganu baru2 ni, time sembang2 bersama kaum kerabat di sana berkaitan baby... tiba2 my dear ada cakap yang dia pun nak geng, saya ni dah ada 2 orang geng... Yap, selama ni saya tahu my dear memang nak jugak anak boy seperti mana saya nak, tapi itu adalah kali pertama saya dengar my dear keluarkan impian dia tu dari mulut dia... Sian my dear belum ada geng lagi.. geng masak2 saya dah ada 2 orang... geng main bola my dear takda lagi ni... hihii...

Apa2 pun saya akan teruskan berdoa... berdoa... berdoa... tanpa henti sehingga baby saya ni selamat dilahirkan... selamat segalanya.. sihat walafiat & cukup sifat... Saya & my dear takkan berhenti berdoa.. yang makbulkannya adalah Tuhan, kami redha dengan apa je yang Tuhan bagi nanti.. Yang penting kami dah berusaha, berdoa & tawakal... u all pun doa2kan jugak yer... mana tahu doa2 u all dimakbulkan Tuhan... InsyaAllah.. Aamiin... (",)


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 15 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown June 23, 2014
InsyaAllah akak, banyak banyak berdoa eh .. ;)
Unknown Unknown June 23, 2014
yang penting DOA setelah kita berusaha.. yang makbulkan Allah juga..

ya, jijah pon dengan suami target nak boy.. jadi masa bersama sampailah mengandung pikir boy je..
randomlyally randomlyally June 23, 2014
saya selepas pemergian anak yang kedua, arwah Yanie..memang berdoa sepanjang masa moga dikurniakan baby girl lagi.. siap saya sebutkan dalam setiap doa, moga terubat rindu pada arwah Yanie.

bila scan 3 kali, doktor kata tak nampak..cuakk sangat. kali ke 4 scan 3D masa 7 bulan, doktor kata 95% perempuan...

alhamdulillah..besar sungguh kuasa Allah.. kami dikurniakan juga penawar hati..baby girl pada 11/9/2013. sekarang dah 9 bulan.. muka dan "nakal" dia pun hampir sama macam arwah kakak dia..

moga dipermudahkan dan dikabulkan apa juga permintaan Ina nanti..amiin.. :)
Puan Kutu Puan Kutu June 23, 2014
Sekelip mata bley brubah dgn izin allah..insyaallah
emarieys emarieys June 23, 2014
InshaAllah, akak pun akan doakan untuk ina dapat baby boy nanti.
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ June 23, 2014
salam k.ina.
alhamdulillah..insyaallah..
allah mendengar doa2 hambanya.. ^^
IntaNBerliaN IntaNBerliaN June 23, 2014
@ctfand

Allahuakbar... seronok saya baca... besarnya kuasa DOA.. moga doa saya jugak dimakbulkan TUhan... InsyaAllah... Aamiin...
Mimie Mimie June 23, 2014
betul tuh kak ina...yg pntg doa doa dan doa
QasehnyaRania QasehnyaRania June 23, 2014
betul tu doa .terus doa.in shaa Allah
tifaanvar tifaanvar June 23, 2014
ade sedara saya sampai ke baby lahir doc ckp ank llki. Tp lps lahir br tahu babynya girl
Nugrul Sakura Nugrul Sakura June 24, 2014
Pengalaman dr makcik paling rapat dgn nurul lak cmtuh gak akak..

Doctor kata baby girl...scan byk kali mmg kate baby girl..makcik nurul nih mengandung anak sulung..so xdela dye kisah baby boy or girl... so, dye mmg ingt girl... siap dh cr nama baby girl n duk sebut2 nama baby girl sambil usap2 perut..haha

skali mase bersalin...terkejutt makcik sbb baby boy yg kuar..hehehe doc tuh ckp...selama duk scan baby sorok 'bird' dia tuh...tuh yg nampak girl...hahaha

semoga impian akak tercapai...aminnn...

p/s : akak sy nk beli set trial ephyra...tp tgu gaji hujung bln ni...hehheh

lynndamya lynndamya June 24, 2014
Salam, haa ha mcm sian pulak dgr si abah cakap xde geng..hehe semoga anak dlm kandungan tu adalah baby boy..adik Muhammad kan nama dia? Hehe :D
Maria Firdz Maria Firdz June 24, 2014
Moga Allah makbulkan kan... Kakak sepupu belah suami saya empat orang anak girl... Sekali dia mngdung tiga tahun lpas kira anak last la tu... Harap sgt nak anak lelaki kan... Masa ngdung ramai cakap girl... 3 kali scan mmg cnfirm doktor cakap girl juga... Dia dan suami mmg pasrah dan redha... Sekali masa lahir, boy... Ya Allah... Mmg akikah besar2an diorg buat... Dah usia tiga tahun lebh dah bby boy mereka tu.. Alhamdulillah...

Jangan berhenti berharap dan berdoa... Allah tahu yg terbaik... Allah tahu kemmpuan kita... Jika Allah kata kita layak utk jaga amanah ank llki, insha Allah... Pasti Allah makbulkan... Tapi jika anak prmpuan juga, pasti Allah tahu, itulah yg terbaik utk kita.
QasehnyaRania QasehnyaRania June 26, 2014
in shaa Allah teruskan berdoa. Allah Maha Mengetahui. tapi rasa rasa macam bby boy je ni sbb main teka teki. mana tau surprise nanti.itu sbb msa scan bby malew nak tunjuk :)
Syamimi Saad Syamimi Saad July 06, 2014
InsyaAllah kak.. Jika diizinkn allah, pasti dpt llki.. Mcm sy scan pun xnmpk.. Berserah je.. Berharap jgk bby first ni geng tuk en.suami dulu..