Saya tak mampu jaga AIMAN seperti NAZREN jaga AIMAN

U all ingat tak, dulu saya ada buat entry yang Alisha main dengan Aiman masa dekat umah adik lelaki saya tu (Pengkalan Hulu)... Kalau lupa, BACA SINI & SINI... Untuk pengetahuan u all, Aiman ni sangat rapat dengan adik saya tau.. Rapat sampai bawak je Aiman ke mana walaupun bermalam di Ipoh, sedangkan Ibu bapa Aiman di Pengkalan Hulu... Rapat sampai sanggup beli mainan letak dekat rumah dia untuk Aiman main.. Rapat sampai bahasakan diri dia "ABI"... 

Ohya, Adik saya ni dah nak masuk 7 tahun kawen tau.. tapi belum ada rezeki dikurniakan zuriat.. sekarang plak dia ada dekat ICU IPOH.. moga adik saya masih ada peluang untuk mempunyai zuriat... Adik saya ni memang suka budak2 tau.. Dia anggap Aiman tu dah macam anak sendiri.. tak pernah walau sekali dia cakap dekat saya yang Aiman tu anak yang dia mengasuh ke.. anak jiran ke.. anak angkat ke... tapi dia cakap Aiman tu anak dia...

Masa hari kedua adik saya masuk ICU, Abah Aiman yang masa tu ada operasi (Aiman & Adik saya keje polis dekat Pengkalan Hulu) dekat Kelantan, dia "lari" macam tu je dari operasi.. katanya just tawakal je la.. Ketika di Hospital, Abah Aiman cakap dekat parent saya & saya "NAZREN BAIK SANGAT DENGAN ANAK SAYA.. SAYA TAK MAMPU JAGA AIMAN MACAMANA NAZREN JAGA AIMAN".. Ibu Aiman mengalir air mata selepas keluar dari tengok adik saya dalam bilik ICU...

Malam tu jugak, adik saya buat pembedahan buang darah beku dekat kepala dia.. lebih kurang pukul 1 pagi, Abah Aiman telefon abah saya.. tanya macamana pembedahan adik saya.. Tiba2 Abah Aiman cakap "Saya sebak dah ni pakcik.. Nazren baik dengan saya".. terus abah Aiman menangis dalam telefon sambil cakap dengan abah saya tu...

P/s : Bagi saya peluang coretkan cerita adik saya minggu ni yer.. minggu depan, InsyaAllah saya akan kembali tulis cerita Alisha & Aqilah.. Opsttt sebenarnya, cerita Alisha & Aqilah takda u all.. yela, dah kami duk hospital je.. mana ada ragam 2 beradik tu yang mampu saya rakam dekat hospital.. (",)

Saya tak mampu jaga AIMAN seperti NAZREN jaga AIMAN

{ 26 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons June 18, 2013
dorang tak da ragam sebab dorang paham akan kesdihan ibu dorang ni ina...insyallah moga ada sinar untuk adik ina..
lizz lizz June 18, 2013
sayu...bila baca ni...moga adik ina sembuh dan sihat seperti sediakala...
Mrs Velentine Mrs Velentine June 18, 2013
terharu baca netry ni..semoga adik akak cepat sembuh dan boleh jaga aiman
Sura Mohd Sura Mohd June 18, 2013
sedey baca n3 ni..smoga adik Intan sihat dan kembali pulih seperti biasa..
Deq's Qienz Deq's Qienz June 18, 2013
smg segalanya kembali sediakala ya kak.
emarieys emarieys June 18, 2013
macam mana keadaan adik ina..moga cepat sembuh yer
Mimie Mimie June 18, 2013
sy bace entry nih pun sebak rasanya kak
Ruse Sulaiman Ruse Sulaiman June 18, 2013
Syg betul adik ina dgn Aiman.
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra June 18, 2013
akak, sedih... ;-(, harap sangat adik akak cepat sembuh...
Unknown Unknown June 18, 2013
owh.. bkn anak dia rupanya.. tp nmpk la yg dia sgt sygkan aiman.. mcm anak dia sendiri.. moga dia berpeluang utk punya zuriat sendiri.. in shaa Allah..ok je story psl adik ina.. kami sedia membaca.. =)
AnonymousAnonymous June 18, 2013
didoakan semoga cepat sembuh..insyaallah dimakbulkan olehNya..semoga ina tabah menghadapi ujian ini..
haryati haryati June 18, 2013
sedih jugakkk ye...ina
Rozie Rozie June 18, 2013
Emm moga msih ada rezeki dia untuk miliki ank sendiri.... sama2 kita doakan... aamiin
Nora Karim Nora Karim June 18, 2013
sedihnya baca entri ni... moga ada rezeki adik ina untuk punyai zuriat sendiri... Amin..
Dak-eiza Dak-eiza June 18, 2013
tak sedar air mata mengalir
moga ABI aiman segera sembuh aminnn
Miss N™ Miss N™ June 18, 2013
Sebak Nur baca kak...tentu aiman pun rindukan abi dia..
InsyaAllah...Allh sentiasa bersama dgn org yg baik....
Nanti mesti abi aiman boleh jaga aiman mcm selalu...
Aminnn....
kurus kurus June 18, 2013
sayu akak baca ..
harap2 sgt adik ina kembali sihat .
insyaallahh sama2 doakan ...
Puan Kutu Puan Kutu June 18, 2013
org yg baik sentiasa diduga Allah..sayu je baca cerita pasal adik ina..
Unknown Unknown June 19, 2013
sebaknya rasa..dugaan kan... moga2 adik kat ina cepat sembuh.. rindu dah aiman kat dia..
Myra Jay Myra Jay June 19, 2013
InsyaAllah kita mampu berdoa, moga adik Ina terus kuat melawan sakitnya dan kembali sihat
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ June 19, 2013
Salam K.Ina..

*dah mcm papa adam* :)

alhamdulillah.. adik akak sukakan budak2..
insyallah..1 hari nnti akan dikurniakan zuriat buat mereka
ecadwinkyasha ecadwinkyasha June 20, 2013
insyaallah kak,ramai yg mendoakan adik akak...baru tahu adik akak ne keje polis...

terus ingat masa my arwah bestfriend eca kat hospital...masa dia wat pembedahan,my family asyik tanya je...mmg bestfriend eca tu mcm anak dorg dah..
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda July 16, 2013
sebaknye bile bc entry nie.... T_T
mama lynn mama lynn August 16, 2013
ina..sedihnya bila baca entri ni