Yong, Yen accident.. sekarang dekat ICU, balikla.. mak abah kamu takda ni...

Hari Ahad (09/06/2013) lebih kurang pukul 9 lebih pagi, saya dapat panggilan dari sepupu saya.. dia cakap "YONG, YEN ACCIDENT, SEKARANG DEKAT ICU.. BALIKLAH, MAK ABAH KAMU TAKDA NI"... Ya Allah Ya Tuhanku.. saya yang tengah mamai akibat mengantuk yang amat masa hari kejadian, terkejut dibuatnya... Mana saya tak terkejut.. ICU..!! Macam2 yang saya pikir.. terus saya bagitahu my dear yang time tu dekat tempat kerja...

Untuk pengetahuan u all, kebetulan pulak hari tu, parent saya takda dekat Chemor pasal pergi Selangor daftar adik perempuan saya sambung belajar... Adik lelaki saya ni dia balik Chemor hari Jumaat sebab nak jumpa adik perempuan saya sebelum dia pergi belajar.. selain dari tu, adik lelaki saya ni balik Chemor sebab family isteri dia buat kenduri... Adik lelaki saya ni kemalangan pagi Ahad.. dia sorang2.. isteri dia ada bagitahu saya yang adik saya ajak jugak dia keluar tapi dia taknak.. tak larat... so, dia keluar sorang2 minum2 dengan kawan2... Kami semua pakat tak tahu kejadian sebenar... macam2 versi orang bagi.. tapi lantaklah.. malas nak ambik tahu macamana ianya berlaku.. sebab ianya memang dah pun berlaku.. 

Lebih kurang pukul 10 lebih pagi, kami 4 beranak gerak dari Sungai Petani..  Parent saya yang dekat Selangor, tunggu bagi settle daftar adik perempuan saya, baru balik Ipoh.. U all tahu tak, parent saya & adik perempuan saya, tak tahu keadaan sebenar adik lelaki saya... yela, parent saya kan nak gerak jauh plak nanti.. dari Selangor ke Ipoh.. lebih2 lagi parent saya pun bukan sihat sangat... bukan boleh terima kejutan...  

Pukul 1 lebih tengahari kalau tak silap, kami sampai Hospital Ipoh.. dekat KECEMASAN... waktu tu, dah ramai family saya & family adik ipar menunggu dekat luar bilik... Saya bagi Maklong sauya pegang aqilah, saya terus masuk dalam bilik kecemasan.... Ya Allah Ya Tuhanku.. Nak pengsan saya tengok keadaan adik saya... Allahuakbar... sampai macam tu sekali adik saya... Rasa tak sanggup nak tengok... Air mata saya mengalir laju... sungguh saya tak sangka.. yang terlantar atas katil dengan macam2 wayar di badan... dengan berdarah.. dengan keadaan yang bengkak adalah adik lelaki kesayangan saya.... Ya Allah Ya Tuhanku... besarnya dugaan.. sakitnya adik saya.... Pada masa ni, saya duk pikir mak abah saya je... moga2 mereka datang ke hospital dalam keadaan bersedia untuk melihat keadaan adik saya tu...

Lebih kurang pukul 4 lebih petang, dorang dah bawak keluar adik saya dari kemacangan untuk ke ICU... Deangan takdir Tuhan, BELUM SEMPAT NAIK LIF, DORANG PATAH BALIK KE KECEMASAN.. JALAN LAJU2 SAMBIL TOLAK KATIL ADIK SAYA TU... Ya Allah.. kenapa pulak ni.... risaunya saya... Ya Allah Ya Tuhanku.. selamatkanlah adik saya.... Saya takut jadi apa2 sebelum parent saya sampai.... Rupa2nya dorang berlari sebab gas dalam tong oksigen adik saya tu dah tinggal sikit... dorang nak ganti lain kot...

Lepas tu baru dorang bawak adik saya ke WAD 3B ICU... Parent saya sampai lebih kurang pukul 5 lebih petang... Parent saya dapat tengok adik saya malam.... tak ingat dah pukul berapa.... dorang tak bagi tengok... u all paham la, dekat ICU memang susah untuk kita masuk kan, lebih2 lagi, adik saya time tu tengah kritikal.. Tapi ok jugakla.. at least parent saya dapat relax & tenangkan diri sebelum jumpa adik saya... Ohya, adik perempuan saya, parent saya tinggal dia dekat tempat belajar dia je tau.. yela, seperti yang saya cakap, mereka bertiga tak tahu keadaan adik saya yang sebenar.. Bila parent saya dah dapat tengok adik lelaki saya tu, esoknya terus suruh sepupu saya bawak adik perempuan saya balik Ipoh... Adik perempuan saya ni tak tahu langsung keadaan adik lelaki saya tu.. dia ingat sekadar patah kaki je... Bila dia dah dapat masuk tengok adik lelaki saya, keluar je dari ICU terus dia menangis teresak2 sambil peluk abah saya... Saya yang tengok situasi tu pun turut keluarkan air mata....


Ya Allah Ya Tuhanku... Kau ringankanlah dan sembuhkanlah kesakitan yang sedang ditanggung oleh MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.. 

Yong, Yen accident.. sekarang dekat ICU, balikla.. mak abah kamu takda ni...

{ 30 comments.. read them below or add one }

boni kacak boni kacak June 20, 2013
banyakkan bersabar awak. dan banyakkan berdoa kepadaNYA. hanya kepadaNYA kita memohon bantuan dan pertolongan...
mama maman aka yana mama maman aka yana June 20, 2013
semoga selamat dan kembali sembuh buat adik yer
Si Matatajam Si Matatajam June 20, 2013
Ya Allah! Sebak sangat rasanya... M doakan adik Ina selamat Dan cepat sembuh..
Mrs Velentine Mrs Velentine June 20, 2013
ya ALlah menitis air mata baca...apa2pun semoga keadaan adik kak ina bertambah baik.amin
Unknown Unknown June 20, 2013
semoga adik ina cepat sembuh ye...
Nour Adieb Nour Adieb June 20, 2013
aminnn, kak sekelurga sabar ya
Unknown Unknown June 20, 2013
kalo deqla kat tmpt ina pun mau terkejut.. mcm nak tercabut kot jantung ni dgr berita yg x disangka mcm tu..
shaFazie shaFazie June 20, 2013
semoga adik akak cpt sembuh..
tabahkan hati kak..kuatkan smgt yerk
Reena Kamarudin Reena Kamarudin June 20, 2013
semoga akak sekeluarga tabah. dan doa banyak-banyak supaya adik akak sembuh.
duniaanita74.blogspot.com duniaanita74.blogspot.com June 20, 2013
banyak sabar ya....semoga adik beransur sembuh..insayallah..
Unknown Unknown June 20, 2013
saya yg baca ni pon turut mengalirkan air mata..moga adik cepat sembuh..sama2 kita doakan..
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit June 20, 2013
Allah... sedihnya kakak baca ini Ina. Moga Allah berikan kekuatan pada keluarga utk terus berdoa tanpa henti. Kami sebagai teman tumpang doakan sama dan mengaminkan semua doa-doa keluarga ina.. amin.
Unknown Unknown June 20, 2013
Sedihnya.. Semoga cepat sembuh ye..
maszull maszull June 20, 2013
assalamualaikum intan...:(
Nora Karim Nora Karim June 20, 2013
sedihnya.... moga ina dan family sentiasa tabah...
aizamia3 aizamia3 June 20, 2013
kita yang membaca terasa apatah lagi yang sedang menghadapi..
kuatkan semangat buat ina dan semua ahli keluarga..
ecadwinkyasha ecadwinkyasha June 20, 2013
kita yg baca pun ngalir air mata kak..bawa bersabar.insyaallah ada hikmah setiap kejadian ne kak........

Miss N™ Miss N™ June 20, 2013
sedihnyaa....moga adik akak kembali sembuh dah sihat seperti selalu..Amin.!
Unknown Unknown June 20, 2013
sabar yaa kak za, banyak kan berdoa. :)
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ June 21, 2013
Salam K.Ina..

klu cma sendiri yg berada kat tempat akak..
tak tau mcm mana nk handle..:(

semoga adik akak cepat sembuh
Fiza Rahman Fiza Rahman June 21, 2013
Sedih membacanya smoga ina & parents tabah.
Unknown Unknown June 21, 2013
sabar yer kak.. jijah paham situasi yg berlaku sebab jijah dah jumpa macam2 berlaku kat hospital..

janji akak n family tabah yer.. apa2 semua ni kena la redha..
Unknown Unknown June 22, 2013
semoga cepat sembuh :)
Falsya Falsya June 28, 2013
ya ALLAH ina..bertakung air mata falsya baca...
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda July 16, 2013
moge korg sumer tabah hadapi sumer nie....
AnonymousAnonymous July 03, 2015
adik awk mcm adek sy nasibnye...mengalir air mata krn teringatkn saat yg sy dan dia lalui ...