Perkembangan terkini adik saya

Ya Allah Ya Tuhanku.. Kau ampunkanlah semua dosa hambaMu dekat atas muka bumi ini... Alhamdulillah di atas semua yang Tuhan dah bagi dekat kita... tak kiralah samada berbentuk kegembiraan, kesedihan or kesakitan..... Yap, kesakitan yang sedang ditanggung oleh adik lelaki saya (nazren) & kesedihan yang ditanggung oleh kami semua... Sesungguhnya apa yang berlaku adalah perancangan yang terbaik yang telah Tuhan aturkan untuk kita...

Firstly, saya nak ucap TERIMA KASIH dekat u all sebab mendoakan kesihatan adik saya... TERIMA KASIH jugak pada yang buat entry di blog seperti AIMI, CIKSU & CMA (sorry jika ada yang saya terlepas pandang).. Tak lupa jugak TERIMA KASIH YANG AMAT SANGAT untuk ECA sebab sudi update blog saya seterusnya memberi maklumat dekat u all... U all tahu tak, u all adalah kawan alam maya yang terbaik..!! Saya tak mampu untuk membalasnya.. tapi doa saya moga Tuhan dapat balas semua kebaikan u all...

PERKEMBANGAN TERKINI ADIK SAYA 

Selepas leher adik saya diTEBUK UNTUK PERNAFASAN, adik saya dah sedar semalam... tapi doktor kembali beri ubat dekat adik saya untuk dia rehat, dengan kata lain, kembali "tidur" la...  Ya Allah... saya tak sanggup nak tengok keadaan adik saya jika dia sedar.. mesti dia akan merasai kesakitan yang amat sangat... Allahuakbar... sedangkan kita tertoreh tangan dengan pisau pun kita dah rasa sedih... ini kan pulak adik saya yang kecederaan satu badan dari yang berat sehingga yang kecik @ calar...

Meh nak cite kat u all antara kecederaan dekat badan adik saya...

KEPALA : 

Seperti yang ECA gtau sebelum ni, Kepala adik saya dah dibedah untuk buang darah beku kan... Ya Allah Ya Tuhanku... panjangnya dia belah kepala adik saya tu... DARI DEPAN UBUN2 MEMBULAT KE TENGAH KEPALA & DITARIK KE TEPI SEHINGGA KE CUPING TELINGA DEKAT KITA PAKAI SUBANG TU... U all bayanglah betapa panjangnya dia bukak tempurung kepala adik saya tu... Kepala adik saya masih bengkak sebelah kanan..

DADA :

Dada adik saya pun ada masalah... ada darah kalau tak silap.. tapi beberapa hari lepas tu, doktor bagitahu paru2 dah ok.. Ohya, di bahagian tepi dada kanan adik saya ditebuk 2 lubang untuk dimasukkan wayar pasal nak keluarkan angin ke apa ntah... sebelah kiri kene tebuk 1 lubang... 

TANGAN :

Tangan kanan adik saya patah rasanya.. tapi saya pun  tak pasti sebab tak tanya plak doktor.. cuma saya nampak bengkak dekat area siku.. TAPI YANG PASTINYA, BAHU KANAN ADIK SAYA MEMANG PATAHLA... Tangan kiri calar balar macam kene sagat tu...

MUKA : 

Untuk pengetahuan u all, KECEDERAAN ADIK SAYA NI BANYAK SEBELAH KANAN TAU... Pipi sebelah kanan luka macam tersagat, mata belah kanan bengkak.. Bibir adik saya kena jahit, atas dagu @ bawah bibir luka macam tersagat.. rahang gigi patah..

Adik saya ni teruk di bahagian atas tau.. bahagian pusat ke bawah tu, biasa2 je la.. calar balar yang macam kene sagat tu.. tapi hari Sabtu baru ni, sebelum kami balik Sungai Petani, saya tengok dah makin kering luka2 tu... Sekarang ni adik saya MASIH BERNAFAS ATAS BANTUAN OKSIGEN.... Lagi satu lupa.. Adik saya pun dah ADA KAHAK...

Sedih sangat bila tengok keadaan adik saya tu.. kalau tak kuat semangat boleh pengsan dibuatnya... Apa2 pun, saya perlu kuat..!! Bila kami semua kuat, pasti adik saya pun akan kuat untuk "melawan" kesakitan yang dia tengah tanggung sekarang... emmmm saya sekarang dah ada di Sungai Petani, hari Sabtu baru ni kami dah balik sini... Secara realitinya, jasad saya memang ada di Sungai Petani, tapi pikiran saya ni masih duk dekat ICU HOSPITAL IPOH lagi... sungguh tak senang jiwa saya duduk dekat Sungai Petani ni.. tapi tu la.. saya harus jalani kehidupan seperti biasa.. kena kuat SEMANGAT..!! ada suami & anak2 yang perlukan perhatian dari saya... Bibir sentiasa mengukir senyuman tapi dalam hati hanya Tuhan yang tahu... Saya dah tak sabar nak balik tengok adik saya lagi... 2 minggu sekali pun jadilah... Moga Tuhan permudahkan segalanya... Dipanjangkan umur adik saya...

Perkembangan terkini adik saya

{ 38 comments.. read them below or add one }

 Aisy Nasiha Aisy Nasiha June 17, 2013
ina, kuatkan semangat ye.. akak mengikuti perkembangan kes adik ina ni. alhamdulillh keadaan dia ada perkembangan yang baik. semoga akan cepat sembuh ye...
adalah hikmah atas segala perkara yang berlaku..apa apa pun, semoga selamat semuanya..
Unknown Unknown June 17, 2013
allah huakbar ... tak sggup nk baca. besar sggh dugaan. harap sis sekeluarga tabah menghadapi dugaan ini.
nad nad June 17, 2013
In shaa Allah..
Moga selamat semuanya
Unknown Unknown June 17, 2013
sedihnya... tabahkan hati ye dear.. segalanya ada hikmah yg tersembunyi.. Allah bersama dgn org2 yg sabar.. kami tak putus2 berdoa utk keselamatan adik ina.. buat solat hajat byk2 doa dan mohon pada Allah moga adik ina selamat dan tak menanggung kesakitan lagi..
Cik Rose Cik Rose June 17, 2013
hanya doa yang mampu Ros kirimkan.
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P June 17, 2013
dari cerita ni memang teruk kecederaan tu.. insyaallah sama2 lah kita doa adik akak sembuh & kuat semangat nya
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit June 17, 2013
Moga Allah beri kekuatan pada adik dan keluarga Ina. Apa kemampuan kita selain doa kan Ina. Dari jauh kakak titip doa moga adik Ina cepat sembuh.
Unknown Unknown June 17, 2013
moga adik cepat sembuh..tak sanggup rasanya nak baca keadaan dia sekarang..takut..

kuatkan semangat!!

btw, sg petani kat area mane ek? saya org utara jgk..selalu pegi sg petani..:)
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI June 17, 2013
moga semuanya kembali baik kak..

maaf sgt2 tak dpt nak jumpa sabtu haritu, ada hal lain..

Umialya Umialya June 17, 2013
Ina bersabar ye, in shaa allah ada keajaibanNya..
Unknown Unknown June 17, 2013
semoga ina dan keluarga tabah dan sabar..in sha allah Allah bersama org2 yg sabar..amin...
Ruse Sulaiman Ruse Sulaiman June 17, 2013
Salam. Akak baru tahu. Semoga ina sekeluarga tabah dgn ujian. Akak pernah berdepan dgn kisah yg sama. Tp adik akak cuma ada pendarahan dlm kepala. Alhamdulillah Allah masih bg peluang adik perempuan akak terus hidup.

Banyakkan berdoa dan bacakan ayat2 alquran, minta pertolongan dari Allah. Semoga adik ina tabah dan cepat pulih. Inshaallah.
Unknown Unknown June 17, 2013
insyaallah kita doakan moga nazren cepat sembuh... Allah perancang yg bijaksana... Baca luka2nya semua tu teringat masa suami shima eksiden langgar anjing je pun.. pun patah rahangnya, berjahit mata, dahi, kena operate jugak di kepala utk masukkan besi utk betulkan rahang....

Doakan dia dari jauh... Semoga ina sekeluaga tabah ye. mudah-mudahan adik ina segera sembuh
Unknown Unknown June 17, 2013
sabar yer sis...semoga adik cepat sembuh dan diberi kekuatan untuk melawan kesakitan..
saya pon pernah mengalami situasi yang sama...memang air mata jer yang jadi peneman...nak2 lagi kena hari pertama menyambut ramadhan...alhamdulillah skrg dah sembuh..
Unknown Unknown June 17, 2013
Semoga adik cepat sembuh..n semoga Allah ringankan kesakitan tu..amin..
Mimie Mimie June 17, 2013
Sy doakan adik akak cpt sembuh..Semoga kak ina sekeluarga kuat menghadapi dugaan Allah.
Delimasari Delimasari June 17, 2013
Sabar yer INTAN - mengalir airmata akak ni -- family kena kuat...banyak2222 berihtifar.
lizz lizz June 17, 2013
yaallah baru tau adik ina eksiden...saya baru balik outstation ...
moga ina sentiasa tabah dan adik cepat sembuh...
Nora Karim Nora Karim June 17, 2013
allahuakbar... sedih pula baca entry ni... moga Adik Ina segera sembuh... akak tak dapat nak bayangkan macam mana keadaannya... tp akak tahu berat untuk ina dan family tanggung... apatah lagi adik ina tu...
Mell Mariann Mell Mariann June 17, 2013
ya ALLAH.. moga adik sis cepat sembuh dan sehat seperti sedia kala.. yg membca nya pun sebak je rasa.. aptah lg kalu terjadi kt family sendiri..
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra June 17, 2013
sebak saya baca entry ni akak, yaAllah moga di permudhkan segala urusan, moga Allah meringankan penderitaan adik akak..amin..
Unknown Unknown June 17, 2013
ooh yg kat dada tu tiub untuk buang udara dalam paru2 dia..kdg2 kalau exciden memang bua camtu...

moga akak dan family tabah hadapinya..berdoa semmoga adik akak cepat sembuh yer..
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ June 17, 2013
salam K.Ina..
Speechless..

semoga allah mmberi kesembuhan pd adik k.ina.

:')
Miss N™ Miss N™ June 17, 2013
Amin..!

Jangan berhenti berdoaka kak,
Allah dengar doa2 kita...

Nur doakan moga adik akak kembali pulih sperti biasa, Moga Allah sentiasa menlindugi Adik akak...

Aminn..!
Unknown Unknown June 18, 2013
akak ikut juga cerita ni ... semoga adik intan segera sembuh...banyakkan bersabar ye...
Rozie Rozie June 18, 2013
dengar cerita pun dah tak tahan.. moga Ina sekeluarga kuat semangat... sama2lah berdoa supaya dia sedar... semoga cepat sembuh...
syawalsimpsons syawalsimpsons June 18, 2013
sue teringat akan kawan sue yang penah adcident langgar lori N abg sue yg addcident terperosok masuk bawah lori..alhamdulillah dorang kuat dan masih meneruskan kehidupan seperti sedia kala...moga ada sinar untuk adik ina ye..sue kat sini hanya mampu berdoa moga semua selamat N kembali seperti sedia kala
syawalsimpsons syawalsimpsons June 18, 2013
sue teringat akan kawan sue yang penah adcident langgar lori N abg sue yg addcident terperosok masuk bawah lori..alhamdulillah dorang kuat dan masih meneruskan kehidupan seperti sedia kala...moga ada sinar untuk adik ina ye..sue kat sini hanya mampu berdoa moga semua selamat N kembali seperti sedia kala
Unknown Unknown June 18, 2013
nak tahu sangat,..apa cerita isteri dia...mg dia lebih tabah..bkn senang nak tgk suami terlantar sebegitu,..tentu perasaannya lebih parah ...mg dia tabah...
Mrs Velentine Mrs Velentine June 18, 2013
semoga adik akak cepat sembuh.amin
Deq's Qienz Deq's Qienz June 18, 2013
bersabar byk² yer kak ina..dugaan Allah beri tandanya DIa sayangkan kite..smg akk sekluarga tabah mghadapinya :)
fieda fieda June 18, 2013
moga keluarga ina tabah dn byk kan berdoa ye
Ibu Lala Ibu Lala June 18, 2013
Moga ina tabah hadapi duagaan darinya. Dan miga adik ina cepat sembuh. Doa byk2 ye. Kami sume doakan yg terbaik buat ina sekeluarga.
Puan Kutu Puan Kutu June 18, 2013
Ya Allah macam tak sanggup nak teruskan bacaan.tak dpt nak bygkan macam mana kesakitan yg adik ina tanggung..Ya Allah ringankanlah kesakitan adik ina
Puan Kutu Puan Kutu June 18, 2013
baiknya eca tolong updatekan..:)
Myra Jay Myra Jay June 19, 2013
Ya Allah Ya Tuhan, berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikulnya..
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda July 16, 2013
moge Ina, Nazren n famly sumer tabah hadapi sumer nie..
kami akn trus doakn utk adk Ina
Unknown Unknown January 24, 2014
Assalamualaikum... Zarina.... moga ko n family tabah dgn dugaan Allah. Moga adik ko kuat semangat...