Keadaan Isteri Adik saya

Memandangkan Kak Izan tanya saya pasal keadaan isteri adik saya, so, saya buatlah entry ni... Bagi saya, ISTERI ADIK SAYA sangat kuat orangnya... Saya baru nampak dia menangis sekali je.. tu pun bukan menangis sampai sedu sedan.. JUST DUDUK DIAM2 & KELUAR AIR MATA... Time dia tahu adik saya kemalangan saya tak tahulah kot2 dia dah menangis kan.. saya pun duk jauh... Sesungguhnya Tuhan memang menguji hambanya yang setimpal dengan kemampuannya...

U all tahu tak, isteri adik saya ni ada SAKIT JANTUNG tau... Family dia or sesiapa je, tak bagitahu perkara sebenar tentang adik saya.. maksud saya, masa hari pertama tu, dia hanya tahu kecederaan luaran adik saya je... dia tak tahu yang adik saya ada darah beku dekat kepala.. dia tak tahu paru2 adik saya ada masalah.... Punca kami semua tak bagitahu adik ipar saya tu sebabnya takut jadi apa2 dekat dia.. yela, dia kan ada masalah jantung.. Ketika dia mula2 tahu yang adik saya kemalangan, dia pun dah terduduk (adik kepada adik isteri saya bagitahu saya)...

Isteri adik saya tahu cerita sebenar pada hari kedua... Itupun sebab doktor bagitahu nak bedah kepala adik saya dekat parent saya ketika isteri adik saya ada sekali... Tiba2 je saya nampak adik ipar saya tu keluar dari bilik ICU dia diam, taknak sembang & terus mengalir air mata... Rupa2nya dia terkejut sebab adik saya nak bedah kepala buang darah beku... Yela, sape tak terkejut u all... kepala tu... Saya pun sampai menangis... Risau... macam2 ada...

Tahu tak, betapa setianya adik ipar saya tu dekat adik saya.. betapa sayangnya dia dekat adik saya.. Sepanjang 2 jam lebih operasi pembedahan dilakukan, selama tu lah dia berdiri depan pintu pembedahan.. suruh duduk pun tak nak... sampailah adik saya keluar bilik pembedahan...

Dekat ICU ni, hanya 2 orang waris je boleh tunggu tau.. tu pun dekat luar bilik ICU.. Adik ipar saya ni kalau ikutkan hati dia, nak tunggu setiap hari.. tapi takdala kan.. sebab dia pun bagi peluang dekat parent saya tunggu adik saya... tapi yang paling banyak tunggu, mestilah isteri adik saya kan... Yela, kalau saya ditempat adik ipar pun, mesti saya akan tunggu jugak.. memandangkan adik ipar saya tu tak bekerja & takda anak.. so, lebih baik habiskan masa dengan tunggu suami dekat ICU kan... duk umah pun tak tenang je rasa....

Ohya, u all... ADIK LELAKI SAYA MASIH LAGI DEMAM TAU... SUHU DIA TURUN NAIK.. DAH SEMINGGU BERLARUTAN.. RISAU SAYA DIBUATNYA.. BILA DEMAM, BADAN ADIK SAYA MESTILAH MAKIN LEMAH KAN... APA2 PUN, SAYA HARAP ADIK SAYA KUAT SEMANGAT..





Ya Allah Ya Tuhanku... Kau ringankanlah dan sembuhkanlah kesakitan yang sedang ditanggung oleh MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.. 



Keadaan Isteri Adik saya

{ 21 comments.. read them below or add one }

NoEn NoEn June 19, 2013
semoga adik ina cepat sembuh
izan mama mia izan mama mia June 19, 2013
terima kasih ina,..

baca dalam tangis nie,..sbb akak pernah lalui semua itu tapi sakit yang berbeza,...mmg sesiapa tak akan dapat rasa perasaan sebenar kalau tak melaluinya sendiri bila suami yg dikasihi bertarung untuk hidup...

harap isteri adik ina makin kuat,..dan ina serta seluruh keluarga perlu bantu dia bg sokongan untuk dia...bukan mudah menerima hakikat sebegitu....

mg adik ina makin stabil dan positif untuk kembali sembuh...In Shaa Allah...memang Allah tak akan menguji kita diluar kemampuan kita..sesungguhnya...berat mata memandang,..berat lagi perasaan bahu yang memikul.... akak sekeluarga doakan yang terbaik untuk adik ina... dan mg isteri adik ina makin kuat.... kalau boleh ina jumpa dia,..peluklah dia sll sebab...ianya salah satu ketenangan ada disebalik pelukan...
Nad MamaZN Nad MamaZN June 19, 2013
Berat dugaannya
Moga ina 1 famili tabah hadapi dugaan Allah ni
Sabar banyak2
Doa banyak2
Yg lain2 serahkan pada Allah
Deqla Manjew Deqla Manjew June 19, 2013
sedihnya.. deqla turut bersimpati..tak terbyg rasanya kalo deqla di tmptnya..moga dia dan seluruh keluarga ina terus tabah menghadapi ujian ini..
mrs mell mrs mell June 19, 2013
sebakk... xdpt bygkan klu berada di situasi mcm tu.. moga diberi ketabahan buat semua family sis..
Mrs Lurve Mrs Lurve June 19, 2013
moga keadaan akan makin baik utk adik ina...semoga trus dilindungi
aizamia3 aizamia3 June 19, 2013
moga isteri adik Ina dan seluruh keluarga kuat dalam menghadapi dugaan ini.
Moga adik Ina kuat dan cepat sembuh hendakNYA..
D Yatie D Yatie June 19, 2013
Ya Allah...
Semoga seisi keluarga tabah dengan setiap dugaan Nya...
Imani Iwani Imani Iwani June 19, 2013
amin..ya allah..smoga diberi kekuatan untuk ina sekeluarga..
Myra Jay Myra Jay June 19, 2013
Baru dapat singgah blog Ina..

Ya Allah, mudah-mudahan kembali sihat.. semoga tabah dengan ujian ini
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ June 19, 2013
salam K.Ina..

Dugaan seorg isteri.. semoga dia terus tabah.. begitu jugak buat akak sekeluarga..

semoga allah mmberi kesembuhan buat adik akak
syawalsimpsons syawalsimpsons June 19, 2013
moga semua di permudahkan yee ina..kami yang membaca pon turut sedih lagi yang menanggung kan
Sally Yatiey Sally Yatiey June 19, 2013
Semoga cepat sembuh..
Kakzakie Kakzakie June 19, 2013
Kalau dah nama pun perempuan ina. Kakak yg baca dan tak kenal pun luruh airmata apa lagi dia isteri pada lelaki yg menerima kemalangan itu. Moga mereka dpt kembali bersama ceria spt sebelumnya segera.
Sweetmama Sweetmama June 19, 2013
sedeynya.., moga dia terus tabah hadapi setiap dugaan yg mendatang...
Mimi Azirah Mimi Azirah June 19, 2013
Ya Allah kak sy touching nih
Kesuma Angsana Kesuma Angsana June 19, 2013
sama2 kita doakan yer., bertabahlah sentiasa!
azizah :) azizah :) June 19, 2013
pengorbanan buat isteri kan.. moga terus tabah hadapi dugaan hidup..
Cik Nur™ Cik Nur™ June 19, 2013
Allah sentiasa bersama org2 yg sabar..

tabah betul adik ipar akak...
Si Matatajam Si Matatajam June 20, 2013
Bertuahnya adik Ina punyai isteri setia camtu..hope dia tabah menempuhi dugaan.
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda July 16, 2013
tabah ye isteri adk Ina..
moge adk Ina cpat sembuh...