Demam yang buat saya risau

Selama ni kalau anak2 saya DEMAM, memang saya risau.. tapi takdalah sampai terover risau sebab demam boleh dikatakan normal la kan.. bukan sakit yang teruk2 macam yang lain2 tu... CUMA YANG JADI MASALAHNYA... APABILA ADIK LELAKI SAYA YANG BERADA DI ICU DEMAM BERPANJANGAN MELEBIHI DARI SEMINGGU, IA BUAT SAYA SANGAT2 RISAU..

Suhunya boleh dikatakan tinggi la jugak.. duk turun naik 38 39 38 39... Ya Allah Ya Tuhanku.. risaunya saya... Semalam saya baru bagitahu u all yang ADIK SAYA DAH BALAS GENGGAMAN TANGAN ABAH SAYA KAN... TAPI HARI NI IA TIDAK BERLAKU LAGI.. SEBAB ADIK SAYA KEMBALI "TIDUR" DORANG DAH BAGI UBAT SEMULA DEKAT ADIK SAYA, NAK BAGI ADIK SAYA REST... kalau adik saya tak demam, InsyaAllah tak bagi dah ubat.. so, dapatlah adik saya celik mata lihat wajah mak, abah, isteri & kami semua yang rindukan dia ni.... Tapi tu la, sebab dia demam.. tak dapatlah adik saya lihat wajah insan2 yang merindui dia.. rindukan senyuman dia.. rindukan gelak tawa dia.. rindukan celoteh dia...

Petang ni kami 4 beranak akan balik Parit Buntar.. malam ni kami akan ke Teluk Intan.. Esok adik ipar @ adik my dear kawen.. minggu depan plak kenduri umah MIL dekat Parit Buntar... Thats y selama 2 minggu saya tak dapat balik chemor.... Emmmm sebenarnya hati saya ni tak bersemangat pun nak eppy2 dapat biras baru ni u all.. Yela, keluarga saya tengah bersedih.. takkan saya nak over2 eppy plak kan.. sedangkan mak abah saya bersedih dekat hospital...

Tapi walaupun camtu, takdalah sampai saya nak masam muka je kan... hidup perlu diteruskan.. senyuman harus sentiasa terukir di bibir.. kesedihan yang ditanggung dalam hati, biar kita je yang tanggung... nanti kalau orang tengok muka kita sedih.. orang lain pun akan sedih..  (",) Dalam hati, tak lepas dari berdoa moga adik saya sembuh.. cepat2 baik... moga demamnya cepat2 lah kebah... "Tunggu kakyong balik Ipoh ye yen.. Kakyong pun nak rasa jugak genggaman tangan yen tu..." (^_^)

P/s : Thanks pada u all yang tak henti2 bagi sokongan dekat saya... thanks pada yang call or msg saya (",)

UPDATE :

Lupa nak catat dekat sini.. semalam mak saya ada bagitahu yang badan adik saya jadi bengkak2 akibat masuk air.. dengan kata lain, bengkak air la agaknya tu... sebab adik saya kene masuk air gak dalam badan

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau ringankanlah dan sembuhkanlah kesakitan yang sedang ditanggung oleh MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.. 

Demam yang buat saya risau

{ 29 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown June 20, 2013
ye.. hidup perlu diteruskan.. kdg2 tu kita kena la bersifat ceria dpn org lain juga.. yela.. lagi2 di majlis kawen kan.. tunjukkan yg kita tumpang bahagia dgn penyatuan mereka.. sabar ye ina..
Mun Mun June 20, 2013
mudah-mudahan cepat sembuh dari kesakitan yg ditanggung oleh adik akak... InsyaAllah...
Unknown Unknown June 20, 2013
Harap2 adik kak ina cepat sembuh..
maszull maszull June 20, 2013
assalamualaikum intan...moga diberikan kesembuhan segera inshaAllah amin...;)
Nora Karim Nora Karim June 20, 2013
Allahuakbar... moga adik ina segera sembuh... mmg tak senang duduk kalau family masuk ICU...
Maria Firdz Maria Firdz June 20, 2013
Moga cepat sembuh... Kuatkan smngt moga smngt kita dpt diberikn pdnya... Teruskn doa..
Mrs Velentine Mrs Velentine June 20, 2013
takpe kak..mudah2an semuanya baik2 saja
Unknown Unknown June 20, 2013
DOA BYK2 INA.. INSYAALLAH MOGA SIHAT KEMBALI ADIK INA TU
syawalsimpsons syawalsimpsons June 20, 2013
moga semua di permudahkan yee ina
Mimie Mimie June 20, 2013
betul tuh kak ina...idup mesti diteruskan walaupun pelbagai masalah melanda
QasehnyaRania QasehnyaRania June 20, 2013
in shaa ALLAH.
sama2 kita berdoa k.

betul tu ina. saya pon pernah rasa mcm tu. tapi perlu think positive

aizamia3 aizamia3 June 20, 2013
mudah-mudahan.. insyaAllah.. berkat doa semua pihak..
lynndamya lynndamya June 20, 2013
:'(....semoga takde pape, dan dia cepat sembuh..aminnn..
ckLah @xiiinam ckLah @xiiinam June 20, 2013
Assalam. Ya Allah...pulihkanlah dia. Kurangkanlah kesakitan dia. Amin. Amin.
Akak klik entri entri sebelum ni dan membaca progres adikmu itu. Semoga adik akan ceria semula dan dapat bergurau senda dengan yongnya.



(Kenduri di Teluk Intan kat mana? Manalah tahu dekat dekat rumah akak ni je)
AnonymousAnonymous June 20, 2013
moga adik ina cepat sembuh dan doa itu dimakbulkan olehNya..ameen
Miss N™ Miss N™ June 20, 2013
Berat juga dugaan yg akak lalui ni kan. mgkin kami yg mbaca tak dapat rasa apa yg akak rasa, tapi kami tetap akan tolong doakan moga adik akak sihat...insyaAllah kak, Allah maha mendengar.. :)

p/s:Hadiah yg akak pos tu dah sampai..terima kaseh Kak, Moga Allah sentiasa murahkan rezeki dan makbulkan segala doa akak sekeluarga..Amin..!
Unknown Unknown June 20, 2013
nih semua dugaan kak Za, sabar lah selagi mamapu, kami akan berdoa agar adik kak za cepat sembuh. orang yang paling banyak di timpah dugaan, adalah orang yang bertuah , ingat tu kak za :)
ida =) ida =) June 21, 2013
Ameen... semoga adik cepat sembuh
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ June 21, 2013
Salam K.Ina..
dalam suka terselit duka..
semoga k.ina tabah..
dan semoga adik k.ina cepat sembuh
haryati haryati June 21, 2013
amin...semoga Allah memakbulkan doa2 ina sekeluarga
Fiza Rahman Fiza Rahman June 21, 2013
Alhamdulillah. Dah ada perkembangan yg positive. Smoga adik ina cpt sembuh.
Unknown Unknown June 21, 2013
insyaallah doakan yg terbaik utk dia dan kita disekelilingnya pun kena positif... Kalau ditimpa musibah siapa yg tak susah hati kan...
Unknown Unknown June 21, 2013
insyaAllah kak..mudah2an takde apa2.. bila macam ni kita kena redha apa yg akan terjadi..
DYatie ABakar DYatie ABakar June 21, 2013
Semoga adik Ina segera sembuh.. aamiin..
dieyna dieyna June 22, 2013
Banyakkan berdoa ye...
Dayang Deno Dayang Deno June 23, 2013
mudah-mudahan adik ka ina cepat sembuh.. insyaallah..
ayut ayut June 23, 2013
fikir positif ye kak..doa yg bek2x..insya Allah..moga adik akak trus kuat dan sembuh.amin...
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI June 25, 2013
moga cpt sembuhnya..amiinn.
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda July 16, 2013
moge adk Ina cpat sembuh...