Fikirkan yang positif..

Semalam saya dapat mesej dari sepupu saya dekat FB... saya tertarik dengan kata2 dia... Ini antara mesej nya...

yong tarik nafas dalam2..fikirkan yang positif k..sebab kuasa minda main peranan..selain kuatkan kita dia juga bawa berita positif..macam janji Allah pada hamba Nya..bersangka baik lah padaKu, maka aku juga akan menurunkan rahmat Ku keatas mu..

FIKIRKAN YANG POSITIF... Yap, saya memang perlu berfikiran positif... Selama ni saya memang selalu berfikiran positif... dalam blog ni pun ada je yang saya suruh u all berpikiran positif... Tapi entah kenapa dalam bab adik saya ni, lain plak jadinya... Bangun Zarina... bangun!! Saya perlu motivasi diri sendiri nampaknya ni... Takpa, nantikan saya minggu depan yer... Saya akan kembali dengan cerita anak saya yang solehah ni pulak.. hihii.. Eh, tapi perkembangan adik saya, saya tetap akan update la... (",)


Ya Allah Ya Tuhanku... Kau ringankanlah dan sembuhkanlah kesakitan yang sedang ditanggung oleh MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.. 



Fikirkan yang positif..

{ 29 comments.. read them below or add one }

Masya Masya June 21, 2013
saya doakan moga adik ina cepa sembuh, dalam keadaan mcm ni kdg2 pikiran kita celaru .. sokongan insan sekeliling itu amat penting...

akhirnya baru dapat komen.. hadilah...
syawalsimpsons syawalsimpsons June 21, 2013
moga semua di permudah..mmmm...sabar ye ina...motivasikan diri jadi kuat ye..sue tak tau kalo sue kat tempat ina..tp insyallah sue jugak cuba kuat mcm ina..sue tau ina kuat
kurus kurus June 21, 2013
kadang2 ada masanya kita akan rasa down , x kira bila hal2 yang melibatkan ahli keluarga kita atau siapa shja yg kita kenali

itu semua dari allah .. kita hanya mampu berdoa dan terus tanpa menyerah .. insyaallah ada rahmat dari allah disebaliknya ..

Unknown Unknown June 21, 2013
in sha allah ina kuat semangat..setiap yg terjadi ada hikmah di sebaliknya..amin..
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ June 21, 2013
Salam K.Ina..

marilah kita sama2 motivasi diri berfikiran positif.
semoga adik akak kembali sihat :)
Unknown Unknown June 21, 2013
sabar Ina...Doa yang terbaik buat adik ina.... Insya Allah... dengan izinnya
Unknown Unknown June 21, 2013
yup betul tu.. always think positif.. tertarik jugak dgn kata2 sepupu ina tu.. ;)
Unknown Unknown June 21, 2013
betul tu.. ape pun yg berlaku kita perlu berfikiran positif...
Mrs Velentine Mrs Velentine June 21, 2013
yup think positif yang kak..u can do it
haryati haryati June 21, 2013
kuatkan semangat ye ina, Allah sedang menduga ina sekeluarga...
Ibu Lala Ibu Lala June 21, 2013
moga adik ina cepat sembuh. aminn.
Fiza Rahman Fiza Rahman June 21, 2013
Betul tu. Think positive.
Unknown Unknown June 21, 2013
bila pikiran kita positif.. minda kita juga akan tenang.. insyaAllah semuanya jadi mudah..
eita eita June 21, 2013
moga adik ina cepat sembuh..
in shaa allah
DYatie ABakar DYatie ABakar June 21, 2013
Bertabahlah yer Zarina. Allah tidak akan menguji sesorang itu melebihi kemampuannya.
Miss N™ Miss N™ June 22, 2013
betul apa yg terkandung dalam mesej tu ka...be postif...insyaAllah semuanya akan positif.. :)
dieyna dieyna June 22, 2013
Sentiasa beri semangat kepadanya.. Insya Allah dia akan sembuh nanti
Maria Firdz Maria Firdz June 22, 2013
yup.. fikirkn positif, positif la jadinya.. :)
Dayang Deno Dayang Deno June 23, 2013
tabah ya kak.. mcm akak selalu nasihat deno kat blog, mcm tu la deno nak akak tabah dalam dugaan allah pada akak... insyaallah, .. :)
emarieys emarieys June 24, 2013
ina kena kuatkan semangat..
zety zety June 24, 2013
fikiran yg positf juga 1 doa Ina..semoga adik Ina betul2 sembuh..
nenot nenot June 25, 2013
sabar ye kak ina..In Sya Allah adik kak ina xde pape..same2 la kite berdoa yer :)

berkenaan hadiah tu...saya rase myb dh sampai kot...saye xsure sebab saye buat alamat kolej tp sekarang saya dah dirumah sebab dh cuti sem selama 3 bulan.....last saya cek aritu 17/6 kat opis kolej tp still xde lagi bungkusan dari kak ina....In Sya Allah bulan 9 nie baru saye dapat cek blik bungkusan ari kak ina....sori2 bayk susahkan akak. papepon tq banyak2 adiah tu :)
.:fyzz:. .:fyzz:. June 25, 2013
amin..inshallah adik ina akan back to normal..amin
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI June 25, 2013
fikir positif itu perlu sgt kan kak
maszull maszull June 25, 2013
assalamualaikum intan...semoga dipermudahkan semuanya dan akan segera sembuh adik intan tu yer...tabahkan hati menerima dugaan ini ...:(
maszull maszull June 25, 2013
assalamualaikum intan...semoga dipermudahkan semuanya dan akan segera sembuh adik intan tu yer...tabahkan hati menerima dugaan ini ...:(
Myra Jay Myra Jay June 25, 2013
Kata2 motivasi yang mampu menaikkan semangat..

Ina boleh insyaALlah.. kuatkan semangat dan tekad ye ;D
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda July 16, 2013
yup..btul tue.. bile kite lawat org skt pun, kite kne tnjuk sikap yg positif, xleh sdih2 sgt...

moeg adk Ina cpat sembuh...